کد مطلب: ۵۳۵۲۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

در بازار طلای پنج‌شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار، به قیمت ۹۸۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار طلای پنج‌شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار، به قیمت ۹۸۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. همچنین نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار امروز طلا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت. هر اونس طلا (در ساعت۱۹ به وقت تهران) به ۱۷۷۰دلار رسید. با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ آوریل با رسیدن به سطح ۱۷۹۷ دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبه‌رو کرد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید و نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست تحت‌تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا لطمه زد.

تامل سرمایه‌گذاران سکه

این روزها افت قیمت سکه باعث خوشحالی خریداران خرد و تامل سرمایه‌گذاران بر این بازار شده است. هرچند به طور کلی بازار طلا و ارز در انتظار دریافت نتایج دقیق مذاکرات وین هستند، با این حال در هفته گذشته روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشت، البته این روند نزولی در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر از سکه تمام بود اما بازار طلا و سکه افت‌های چشمگیری را شاهد بودند، به طوری که حباب سکه به محدوده ۳۰هزار تومان نزدیک شد.

هر سکه بهار آزادی در هفته گذشته توانست بهای خود را از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کاهش دهد و ۵/ ۱ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان افت کند. به گفته کارشناسان با ادامه تعطیلی در بازار و افت نرخ ارز احتمال می‌رود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در هفته جاری نیز همچنان روند کاهشی داشته باشد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگردلسوز مردم هستید واقعا مسکن ارزون کنید بیاریتش برای زیر دومیلیون طلا رو میشه نخرید ولی اشینانه به دردمردم می خوره نه طلا نه دلار به دردمامردم نمیخوره هیچ فقط دنبال لبخند رو ی لب مردم باشید نه گریه هاشو دربیا یت واقعا خیر پدرومادرتون صلوات بفرستیم نه نفرین به عزیزتون ای خبرنگاری که این میخوانه واقعا دنبال خنده ی مردم باشید

  • ناشناس

    چرا

  • ناشناس

    ایکاش بیاد تا 100 هزار تومان تا حداقل این جوون‌ها بتونن ازدواج کنن بعضی‌ها روی آوردن به بدلیجات. درسته طلا خوشبختی نمیاره ولی دلگرمی وخوش حالی که میاره

    • ناشناس

      انشالله که بیادبرسه به پایین ترین قیمتها اونایی که پول و طلا داشتن باگرونی ها خوشبحالشون شد پولدارتر شدن اون کسی که نداشت وبدبخت بود بدتر شد البته ن بخطرطلا بخاطر تموم گرونی ها خداخودش به ماها رحم کنه