کد مطلب: ۴۹۶۰۹۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ آذر ۹۹ / قیمت طلا امروز افزایشی است؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 12 آذر 99 / قیمت طلا امروز افزایشی است؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 107 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزارتومان بود. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 107 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزارتومان بود. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود امروز قیمت طلا در بازار افزایشی باشد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: هر زمان حباب سکه بالاتر می‌رود، می‌توان انتظار داشت که قیمت این فلز گرانبها راه صعودی را در پیش بگیرد؛ چراکه نشان می‌دهد تقاضای هیجانی وارد بازار شده است. با این حال، هر چقدر این حباب بزرگ‌تر شود، ریسک خرید بیشتر شده و در نهایت با تخلیه حباب، افرادی که در نقاط بالاتر وارد شده‌اند، دچار ضرر خواهند شد.

این اتفاقی است که حداقل در سال ۹۹ دو بار رخ داد. یک‌بار در پاییز و یک بار در اوایل تابستان. در تیرماه، حباب سکه از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و درمهرماه از زیر یک میلیون به بالای ۲ میلیون تومان رسید. در هر دو مقطع زمانی، قیمت سکه رشد زیاد و حبابی را تجربه کرد و پس از آن، دوره‌های نزول و تعادل را تجربه کرد.

به‌نظر می‌رسد در انتظارات معامله‌گران سکه تغییری رخ داده است که زمینه‌ساز افزایش خریدهای آنها و بالا رفتن میزان حباب شده است. عده‌ای مساله تغییر انتظارات را به تغییرات جدیدی نسبت می‌دهند که در فضای سیاسی رخ داده است. ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران و تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس که خواستار حذف برخی محدودیت‌های هسته‌ای است، از جمله مواردی است که برخی معامله‌گران سکه و دلار به آن اشاره می‌کردند.

با این حال، برخی از فعالان هم باور داشتند، سفته‌بازان پیرامون اخبار یاد شده جوسازی روانی صورت دادند تا ضررهای قبلی خود را پوشش دهند. از نظر گروه دوم، نوسانات کنونی دلار و سکه هم پایدار نخواهد بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا دولت به فکر مردم نیست چرا این همه گرونی از کجا بیاریم خرج کنیم بخدا قسم خسته شدیم فقط به فکر خودشان هستند پول ایران کجا می رود من زن خانه دار هستم هرروز باید عزا ی چه بخوریم چه کار کنم سه سال نتوانسم گوشت بخریم دیگه خسته شدم از زنده ماندن بچه هایم گرسنه چه بکنیم شوهر کارگر یک روز هست چند روز نیست چرا به فکر ما مردم نیستند شما که حرکاری می کنید می گوید مستضعفان پس کو از کجا جهیزیه تهیه کنم سه دختر دارم چگونه از کجا با این گرونی

  • ناشناس

    بابا این بالا پایین رفتنا الکی هیچی معلوم نیست تو نمیدونی دلار یهویی بشه 15 ثابت بمونه یهویی بشه 40 تومن و چنان بره بالا که ی اعتراض سراسری صورت بگیره چون دیگه همه داریم خودمونو میکشونیم که انتخابات بشه روحانی بره شاید بشه قیمتا بیاد پایین همه به این امیدیم..

  • ناشناس

    سلام دوستان کسانی که طلا میخوان بگیرن بهترین وقت برای خریده هیچ اتفاق خاصی نیفتاده وقرار نیس واین وضع روانی جامعه هست؟ اگر میخوای سود کنی من یک پیشنهاد دارم طلای ۱۸ریسک اش کمتره ضررش کمتره و فایده اش بیشتره چون طلا جهانی هست؟ بازم طلا تواین وضع افت شدید پول ملی وحذف چهار صفر مولتان وسرمایه تان را به طلا تبدیل کنید چون به نرخ روز سرمایه شما میشود واینجوری ضرر نمیکنید ولی تولیدات داخلی هر روز به هر بهانه‌ای ۳۰درصد گرانتر میشون واقعا وقت خرید طلا هست؟ فقط طلا

    • ناشناس

      سکه بهتر از طلا ست

    • ناشناس

      نه باواسکه چیش بهتره

  • علی

    نه طلا 18 عیار کی میاد پایین

    • ناشناس

      فردامیادپایین غصه نخوری?

  • ناشناس

    تا کی میخوان مردمو زجر بدن با این بالا پایین کردن بورس وطلا ودلار مردمو بدبخت کردن هرکی زحمت کشید پولی سرمایه گذاری کرد به فنا رفت خدا واسشون نسازه مردم دیگه موندن چیکار کنن میرن طرف هرچی میاد پایین میفروشن میره بالا جوونا همه ارزو به دل موندن خدا باعث وبانیشو نابود کنه به حق علی

  • آوا

    بی خیال باو

  • ناشناس

    اونایی ک میگن طلا میره بالا همشون دلالن.مطمئنم میاد پایین

  • ناشناس

    سلام من به تک پوش پهن دارم پول لازمم فروشنده ام بدون اجرت تو دیوار اگهی کردم

  • ناشناس

    یعنی هیچ کدوم نوشته اون زن خانه دار نخوند ۲/۲۲ندیدید حتی یه همدردی ساده

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه