کد مطلب: ۵۴۹۸۷۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه طلا دباره آینده بازار طلا و سکه امیدوار است با کنترل شدن نرخ ارز، روند تعادلی و کاهش نسبی قیمت در بازار طلا و سکه رخ دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا در بازار دیروز به ۱۸۹۲ دلار افزایش داشت. با وجود افزایش انس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تغییرات زیادی را ثبت نکرد و با کاهش قیمت همراه بود.

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شد.

محمدولی یکی از دلایل ثبات در بازار طلا را نوسان‌های زیاد بازار دلار و طلا در چند وقت اخیر می‌داند. از دیگر دلایل ثبات قیمت در بازار طلا کاهش تقاضا به دلیل نزدیکی به انتخابات است. مردم به دنبال نزدیکی به انتخابات اقدامی برای خرید نمی‌کنند و منتطر هستند تا نتیجه انتخابت مشخص شود و بازار به ثبات برسد.

او در پایان به تلاش مدیران برای کنترل نرخ ارز اشاره کرد و عقیده دارد به دلایل گفته شده همین روند قیمتی در بازار طلا ادامه دارد و احتمالا با کاهش قیمت ۳-۴ درصدی در چند روز آینده همراه باشیم.

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

رنج منفی اونس طلا

قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز گذشته تحت‌تاثیر رشد ارزش شاخص دلار آمریکا با افت مواجه شد و (درساعت ۲۰ به وقت تهران) به سطح ۱۸۹۲ دلار عقب‌نشینی کرد. عوامل دیگری همچون انتشار آمار کاهش نرخ بیکاری در ایالات‌متحده و افت مجدد بازدهی اوراق قرضه خزانه این دولت، در کاهش قیمت طلای جهانی تاثیر مستقیمی داشته است.

براساس پیش‌بینی تحلیلگران فنی بازار، این فلز ارزشمند در سطح حساسی به سر می‌برد و با توجه به آمارهای اقتصادی پیش رو از وضعیت بیکاری و تورم آمریکا می‌تواند بر شکست این سطح قیمتی یا تثبیت در این محدوده تاثیر گذار باشد. به‌‌طوری‌که معامله‌گران منتظر آمار اقتصادی و گزارش قیمت مصرفی آمریکا هفته جاری برای تایید این امر هستند. با این حال مقامات بانک مرکزی مکرر اظهار کرده‌اند که فشار قیمت می‌تواند موقتی باشد.

نوسان سکه در حواشی انتخابات

در چند روز گذشته روند بازار ارز و سکه بیش از هر چیز دیگری به صحبت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصاد گره خورده است که می‌تواند به جهت‌گیری دلار منجر شود و سکه نیز از آن دنباله‌روی کند. البته نوسانات شدید اونس طلا در بازار جهانی را نمی‌توان نایده گرفت، این فلز گرانبها به‌عنوان مولفه جهانی و تاثیرگذار بر سکه در داخل کشور عمل می‌کند.

به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز سه‌شنبه تحت کاهش کمرنگ دلار و عقب‌نشینی اونس از مرز حساس خود، به ۱۰ میلیون و۶۹۰ تومان کاهش یافت . تلاطم در سکه کامل به قطعات کوچک‌تر نیز سرایت کرده تا جایی که نیم سکه در ۱۸ خرداد ۹۹ که حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.