خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۳۰۱۳

سکه هم مسیر با دلار / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ بهمن ۹۹

سکه هم مسیر با دلار / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ بهمن ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.  همچنین  قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان تعیین شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۹ بهمن با ۲,۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان تعیین شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: پیش‌بینی تحلیلگران بازار درباره روند قیمتی اونس در هفته‌های پیش‌رو تا حدودی به سوی روندی صعودی متمایل است. تحلیلگران کاهشی هشدار داده‌اند که اگر قیمت طلا در روزهای آینده به زیر مرز حمایتی ۱۷۶۶ دلار برسد آنگاه این احتمال وجود دارد که ارزش هر اونس از این فلز زرد به زیر مرز ۱۶۰۰ نیز سقوط کند؛ البته اغلب تحلیلگران بر این باورند که احتمال این سناریو پایین است.

محدوده افزایش اونس طلا نیز به این صورت است که اگر قیمت به بالای مرز ۱۹۷۰ دلار صعود کند آنگاه ریالی افزایشی جدید طلا رسمیت پیدا کرده است.

در روزی که دلار در مسیر افزایشی حرکت کرد، سکه امامی نیز راه صعودی را در پیش گرفت. فلز گرانبهای داخلی دیروز ساعت ۳ بعدازظهر روی عدد ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت که ۱۹۰ هزار تومان بالاتر از روز شنبه بود. سکه در اولین روز هفته نیز ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود. به گفته برخی از فعالان، سکه و دلار در روزهای اخیر هم مسیر با هم حرکت کرده‌اند، ولی رشد قیمت سکه در روزهای اخیر تناسبی با میزان افزایش قیمت دلار نداشته است و این مساله موجب افزایش فاصله ارزش ذاتی این فلز گرانبها با قیمت بازاری آن شده است.

به گفته برخی از بازیگران با تجربه بازار، سکه بازان احتمالا تصور می‌کنند، بهای دلار در روزهای آتی رشد بیشتری تجربه خواهد کرد. در نتیجه ترجیح می‌دهند به استقبال افزایش احتمالی قیمت‌ها بروند. گروهی از فعالان هم عنوان می‌کنند، بازیگران بازار سکه تصور می‌کنند در هفته جاری بهای اونس طلا رشد پیدا خواهد کرد. ارزیابی سایت کیتکو از نظرات مخاطبان و کارشناسان، احتمال افزایش قیمت اونس را معتبر می‌دانست.

در صورتی که در روزهای آینده قیمت اونس طلا یا دلار افزایش معناداری را تجربه نکند، سکه در مسیر نزولی با سرعت زیادی قرار خواهد گرفت. با این حال، صحبت‌های فعالان نشان می‌داد که حداقل پس از ساعت ۴ بعدازظهر روز یکشنبه، سکه حتی بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی خریدار داشت.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میگم ما فقرا که پول برای خرید سکه طلا دلار نداریم اینا رو گرون کنید که دارا ها بخرن مواد غذایی ارزون کنید که ما گرسنه ها نمیریم سپاسگزارم

  • ناشناس

    سکه به۲۰ میلیون میرسه تا شب عید

  • کامران بوریایی

    سکه تا عید ۲۰ میلیون میشه
    پس چرا منتشر نشد نظر من

  • ناشناس

    یه جوری هر ثانیه اعلام می کنن انگار وعده غذایی ما سکه و دلاره . سوال اینه چرا با بالارفتن این دو تا همه چی گرون میشه ولی با پایین اومدن قیمتشون هیج چی پایین نمیاد ؟

  • خیار سبز کیلویی 25000 تومان

    خیار سبز کیلویی 25000 تومان

  • علی

    سکه و دلار گران خواهدشد

  • علی

    گرانی درراهست

  • ناشناس

    خیار سبز قلمی 20000
    موز تازه 39000
    بادمجان قلمی 12000
    گوشت گاو 140000
    علی برکت الله?

  • صابری

    قیمت طلا تا قبل از ۲۵ بهمن ریزش شدید خواهدنمود

  • ناشناس

    سکه بیست نمیشه ولی سکه شونزده هفده تومنی بزودی رویت میشه!)))