کد مطلب: ۵۰۵۳۹۱

وضعیت بازار سکه در پسا‌ترامپ / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ دی ۹۹

وضعیت بازار سکه در پسا‌ترامپ / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ دی ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ دی با ۹,۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز پنج‌شنبه ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. باید دید امروز قیمت طلا چه تغییری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز پنج‌شنبه ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. باید دید امروز قیمت طلا چه تغییری می‌کند؟

به گفته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، قیمت طلا در هفته چهارم دی ماه بستگی به وضعیت تحولات منطقه در عرصه سیاسی، نوسان انس جهانی طلا و دلار دارد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا و دلار گران شود، قیمت طلا در هفته چهارم دی ماه نوسان دارد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: بازار سکه تحت‌تاثیر روند قیمت دلار حرکت می‌کند. در نتیجه از آنجا که انتظار می‌رود، اسکناس آمریکایی در ابتدای هفته جاری دچار افت قیمت شود، به احتمال زیاد فلز گرانبهای داخلی نیز در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد. سکه در انتهای هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. با این حال توانست سطح حمایتی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. برخی از فعالان، باور دارند سطح یاد شده در روز شنبه شکسته خواهد شد و حتی فلز گرانبهای داخلی به سوی زیر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد. روز چهارشنبه ارزش ذاتی سکه حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

با این حال، با توجه به افت احتمالی قیمت دلار، کف قیمت سکه نیز می‌تواند پایین‌تر برود. البته این نکته را نباید از خاطر برد که سکه‌بازان در هفته‌های اخیر در برابر افت قیمت بسیار مقاومت کرده‌اند و فلز گرانبهای داخلی مدت‌هاست که کانال زیر ۱۱ میلیون تومان را تجربه نکرده است. سکه در همین هفته گذشته به‌تدریج خود را به کانال ۱۲ میلیون تومان رساند و حتی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قدم گذاشت. با این حال، عبور از ترامپ، جهت انتظارات در بازار سکه داخلی را تغییر داد. روز پنج‌شنبه نیم‌سکه و ربع‌سکه افت زیادی را تجربه نکردند؛ با این حال، این دو سکه کوچک نیز در روز شنبه به احتمال زیاد، تسلیم جهت کاهشی خواهند شد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه حباب بیشتری نسبت به سکه امامی دارند، در نتیجه افت بیشتر آن‌ها، دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. اگر مقاومتی در بازار سکه برای افت قیمت صورت بگیرد، نشان می‌دهد که سکه‌بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوش‌بین هستند و وضعیت کاهشی را پایدار نمی‌دانند. عامل دیگری که می‌تواند در برابر روند نزولی مقاومت خود را نشان دهد، نرخ حواله درهم است. اگر نرخ حواله درهم به زیر مرز ۷ هزار تومانی نرود، احتمال افت معنادار دلار دشوار است و در نتیجه سکه نیز در برابر افت قیمت مقاومت خواهد کرد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدایافقط‌میتونم‌بگم‌خودت‌به‌داد‌مابرس‌خدایا‌هرکی‌به‌این‌ملت‌ظلم‌میکنه‌خودت‌جوابشو‌بده‌‌ماظالمان‌راخدایا‌به‌توواگزار‌میکنیم‌زیراشک‌نداریم‌جوابشان‌راخواهی‌داد.

    • ناشناس

      الهی آمین

  • ناشناس

    ارزان کردنش دست مردم نرن با اون قیمت خرید کنند هم طلا هم ماشین وهم دلار تامیرن صف ببندند

  • J

    جزطلا چیزی نمیاد پایین

  • امیر محمد

    این ترامپ دلارو میبره بالا حالا چرا قیمت بازار ما میره بالا

  • ناشناس

    نه

  • ناشناس

    منتظر دلار 70 تومانی باشیم هنوز اول شه

  • ایرانی

    خدا لعنت کنه ، کسانی که پشت این گرونی ها هستند ، واقعا معنی انسانیت رو نمی دونن.

  • ناشناس

    سلام
    همش دروغه به بهانه روی کار آمدن بایدن قیمت را میارن پایین تا جیب مردم را خالی بکنم بعدش دوباره همه چی افزایش قیمت پیدا خواهد کرد
    طلاگرمی به 3 میلیون خواهد رسید

  • ناشناس

    بشینید تا طلا بیاد پایین.حتما میاد پایین.طلا میترکه ساده لوح نباشید.اندکی صبر…

  • ناشناس

    حالا من کاری به پایین و بالای قیمت ندارم یکی از همسایه ها بنده خدا گویا 3 تا سکه خریده هر کدوم 15 تومن هرروز خانم و آقا دعوا دارن 5 واحد همه از سرو صدای اینا فهمیدیم امیدوارم بره بالا این بندگان خدا به پولشون برسه بچه ها گریه نکنن دعواتموم شه خدایا به داد ما برس