کد مطلب: ۵۷۰۷۷۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

طلا در بازار‌های آسیایی با قیمت پایانی زیر ۱۷۵۰ بسته شد تا معامله‌گران همچنان نسبت به جبران ریزش قابل توجه اخیر قیمت طلا بدبین باشند.

به گرارش تجارت‌نیوز ، صبح روز سه‌شنبه طلا در بازارهای آسیایی شاهد افزایش قیمت بود‌، اما با توجه به آغاز زودتر از موعد بانک مرکزی آمریکا به تعدیل دارایی و تقویت شاخص دلار این صعود چندان پایدار نماند و قیمت طلای زرد همچنان پایین‌تر از سطح قیمت هفته گذشته‌اش معامله می‌شود. طلا پس از کاهش قیمت شدید و بازگشت به سطح قیمت خود در ۳۱ مارس(اوایل فروردین سال جاری) در معاملات آتی بازارهای آسیایی حدود ۷/ ۰ درصد افزایش را شاهد بود. شاخص دلار نیز که معمولا الگوی قیمتی آن معکوس قیمت طلاست روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

این افزایش شاخص دلار پس از آن رخ داد که گزارش اخیر وضعیت مشاغل و آمار بیکاری آمریکا حاکی از بهبود وضعیت بازار و اقتصاد آمریکا بود. طبق این گزارش نرخ بیکاری ماه جولای ۴/ ۵ درصد اعلام شده بود. در پی اعلام این گزارش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح از سه هفته گذشته رسید و در ادامه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که بانک مرکزی می‌تواند زود‌تر از آنچه انتظار داشت به شرایط قبل از همه‌گیری بازگردد. با وجود همه آنچه گفته شد طلا در بازار‌های آسیایی با قیمت پایانی زیر ۱۷۵۰ بسته شد تا معامله‌گران همچنان نسبت به جبران ریزش قابل توجه اخیر قیمت طلا بدبین باشند.

تحلیلگران معتقدند زمزمه‌های فدرال رزرو برای کاهش برنامه موسوم به تسهیل مقداری موجب شده انتظارات به سمتی برود که به زودی بازده دلار و اوراق خزانه‌داری به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع خود را در کم شدن تقاضای طلا و افت قیمتی آن به نمایش گذاشته است.

دنیای اقتصاد نوشت:

تغییر مسیر طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر توقف صعود دلار که سبب افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بازار شده است، اندکی بالا رفت و از پایین‌ترین حد چهار ماه اخیر خود فاصله گرفت. به گفته کارشناسان بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است. گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که هفته‌گذشته منتشر شد، انتظارات برای متمایل‌شدن فدرال‌رزرو به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرده است. از طرفی گسترش سویه دلتا کرونا بیشتر از آنچه اثر افزایشی بر قیمت طلا بگذارد، با ضربه‌زدن به تقاضای خرده‌فروشی برای اونس دردسر شده است، تا جایی‌که سبب تردید این فلز گرانبها در حفظ کانال ۱۷۰۰ دلاری شد. اما توقف صعود دلار به کمک طلا شتافت و بهای هر اونس طلا (در ساعت۲۰) روز گذشته به سطح ۱۷۲۹ دلار رسید.

کاهش تقاضا در اوج قیمت‌ها

قیمت سکه در معاملات روز سه‌شنبه از طرف محرک‌های بازار طلا تقویت شد و به روند صعودی خود ادامه داد. اگرچه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی از ابتدای هفته تاکنون حدود ۷۰دلار افت کرده اما افزایش نرخ دلار مانع واکنش قیمت طلا و سکه به طلای جهانی شد. به این ترتیب بهای هر سکه طرح جدید در داد و ستد‌های روز سه‌شنبه تحت‌الشعاع افزایش نسبی اونس طلا و کانال‌شکنی دلار به قیمت ۱۱ میلیون و ۲۹۰‌هزار تومان افشزایش یافت.

به گفته کارشناسان با اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار سکه و مسکوکات طلا تقاضا برای خرید سکه اندکی بالا رفته، اما با شروع ماه‌محرم حجم مبادلات کاهش خواهد یافت. چنانچه بانک‌مرکزی نوسان دلار را کنترل کند، باتوجه به افت کم‌سابقه اونس‌جهانی و تعطیلی‌های پیش‌روی بازار طلا و افت تقاضا، طلا و سکه با کاهش قیمت همراه خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.