خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۶۹۸۳

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ آبان ۹۹ / طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 آبان 99 / طلا ارزان می‌شود؟

روز شنبه قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد، یک میلیون و 315 هزار و 500 تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شنبه قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد، یک میلیون و 315 هزار و 500 تومان معامله شد. اما امروز قیمت طلا چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش قیمت طلا به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا ارزان‌تر خواهد شد؛ چرا که تحلیلگران معتقدند قیمت انس جهانی طلا از یک هزار و 900 دلار فراتر نخواهد رفت.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: طبق آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو‌نیوز، سرمایه‌گذاران نباید انتظار داشته باشند که بازار طلا با عجله به جایی برسد زیرا در کوتاه مدت به نظر می‌رسد قیمت‌ طلا در حدود 1900 دلار در نوسان خواهد ماند. بازار طلا همچنان در حال تصمیم‌گیری است.

این هفته 17 تحلیل‌گر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 7 رأی دهنده معادل 41 درصد ، هفته جاری خواستار افزایش قیمت طلا یا تجارت جانبی شدند. در همین حال سه تحلیلگر معادل 18 درصد، خواستار کاهش قیمت‌ها هستند.

دنیای اقتصاد نیز نوشت: به گفته کارشناسان، انتخابات آمریکا طلای جهانی را هم به کما فرو برده و فعالان بازار جهانی در قبال اونس طلا محتاطانه عمل می‌کنند. از این‌رو فعلا تاثیر اونس بر قیمت سکه چندان چشمگیر نیست. آنچه که بر قیمت سکه در این روزها موثر است نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی است.

با وجود این به‌نظر می‌رسد تمایل نرخ دلار داخلی به صعود فعلا متوقف شده و این احتمال وجود دارد که سکه میل بیشتری به کاهش پیدا کند تا بتواند نهایتا خود را با نرخ ارز منطبق سازد. از طرفی سیگنال فروش بورس به سکه نیز در پیش‌بینی سمت و سوی بازار سکه جلب‌توجه می‌کند.

با تمام این تفاسیر باید دید قیمت طلا امروز کاهشی است یا خیر.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشالله ارزان میشودهمه چی

  • دیل

    میگفتن امروز وفردا طلا به بالاترین حد قیمت میرسه پس کو؟

  • حقگو

    چقدر بی پولی داره فشار میاره که هر روز چک میکنیم قیمت ها رو بخاطر خریدن یه حلقه که ببینیم کی ارزون تر میشه بتونیم بخریم.

  • ناشناس

    طلا گران میشود بعد از انتخابات آمریکا

  • ناشناس

    این کارشناسی هابادهواست.

  • ناشناس

    احتمال پیروزی بایدن هر روز بیشتر میشه اگر ترامپ کله پا بشه طلا و دلار 30 درصد میریزه

  • علی

    تمام پس انداز ۸سال زندگیمو دادم سکه ۱۵۲۰۰ خریدم الان با خاک یکسان شدم تو رو خدا فکر مارو هم بکنید.ی طرفه قضاوت نکنید

    • ناشناس

      ماستی نخری پور همه

  • علی

    تورو خدا ی طرفه قضاوت نکنید من سکه ۱۵ تمنی رو با تمام پس انداز هشت سال قناعت و مستاجری خریدم الانم هیچی پول ندارم سکه هم ک اومد پایین با خاک یکسان شدم.

  • ناشناس

    انقد طلا گرون شده ما نتونستیم حلقه ازدواجمون رو طلا بگیرم استیل بدل گرفتیم

  • ناشناس

    دوستان مواظب باشین این قیمتها حباب داره به احتمال زیاد چه بایدن دربیاد چه ترامپ طلا به گرمی زیر یه میلیون و دلار به زیر 23 تومن خواهد رسید نگین نگفتیم