کد مطلب: ۵۶۶۶۶۳

گزارش تجارت‌نیوز از آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ مرداد / عامل اصلی رشد قیمت سکه چه بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 مرداد /  عامل اصلی رشد قیمت سکه چه بود؟

مهم‌ترین اتفاق بازارها در سومین روز هفته، عبور سکه از سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بود. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی، ۱۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهم‌ترین اتفاق بازارها در سومین روز هفته، عبور سکه از سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بود. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی، ۱۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قرار گرفت. آخرین بار در اواخر خردادماه، سکه در چنین سطح قیمتی نوسان کرده بود.

تحلیل‌گران فنی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را به عنوان مقاومت اول بازار سکه معرفی کرده و احتمال داده بودند، بازار در صورت شکست آن به سمت مقاومت دوم یعنی محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد. به عبارت دیگر، اگر طی روزهای بعدی، سکه امامی به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بازنگردد، احتمال قدرت‌نمایی خریداران زیاد خواهد بود.

عامل اصلی رشد قیمت سکه

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد سکه امامی در روز دوشنبه در جاده صعودی حرکت کند، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. اسکناس آمریکایی در سومین روز هفته توانست ۷۰ تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان برسد. دلار از سد ۲۵ هزار تومانی نتوانست عبور کند ولی ادامه نوسان بالای خط ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان، انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرده است. به گفته فعالان، افزایش تقاضای حواله‌ای پس از پایان تعطیلات کرونایی، یکی از متغیرهایی بود که زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار در بازار داخلی بود.

رشد قیمت دلار به بازار سکه نیز سرایت کرد و زمینه‌ساز شکست یک مقاومت مهم شد. البته فلز گران‌بهای داخلی در روز دوشنبه از سوی اونس طلا نیز مورد حمایت قرار گرفت. اونس طلا در ابتدای روز تا بالای محدوده هزار و ۸۱۰ دلار رشد کرد و فضای بازار سکه را تحت تاثیر قرار داد. برگشت اونس طلا در اواسط روز تا حدی فضای بازار سکه را آرام کرد ولی همچنان سکه‌بازان به دیگر بال افزایشی خود یعنی رشد قیمت دلار تکیه کردند و همین عامل باعث شد که فلز گران‌بهای داخلی با تعدیل قیمت اونس طلا دچار تغییر معنی‌دار کاهشی نشود.

سکه‌بازان در صورتی که دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی برود، خریدهای خود را بیشتر خواهند کرد و به دنبال فتح محدوده ۱۱میلیون تومانی خواهند بود.

شروع صعودی طلا

قیمت اونس طلا جهانی در معاملات روز دوشنبه به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین تحت تاثیر نوسان ارزش دلار در آستانه اجلاس فدرال‌رزرو در هفته جاری، شاهد افزایش بود. به این ترتیب بهای هر اونس طلا دیروز تا۱۸۱۲ دلار نیز بالا رفت اما در ادامه روز کاهش یافت و در ساعت۲۰ به وقت تهران ۱۸۰۰دلار بود.

فعالان بازار منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و اگرچه انتظار نمی‌رود تغییری در سیاست پولی روی دهد، اما سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی درباره زمان آغاز تعدیل سیاست‌های پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا هستند. به گفته کارشناسان طلا احتمالا همچنان تحت تاثیر بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا قرار خواهد داشت و انتظار می‌رود برای مدتی به تحکیم در محدوده‌ای که قرار دارد، ادامه دهد.

تحرکات مثبت سکه

قیمت سکه مدت‌ها بود توان عبور از محدوده مقاومتی ۱۰‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداده بود، همزمان با روند صعودی دلار در معاملات چند روز گذشته تحرکات مثبت خود را نمایان کرد.

هرچند که در دو روز گذشته در بازار جهانی به دلیل تعطیلات آخر هفته معامله‌ای صورت نگرفت، با این همه نتوانست مانع از صعود مسکوکات طلا شود، چراکه رشد دلار در این مدت به اندازه‌ای بود که تاثیر منفی اونس طلا را بر سکه در داخل خنثی کرد. این فلز گرانبها از لحاظ ارزش ذاتی توانست خود را در بالای نیمه اول ۱۰میلیون تومانی تثبیت کند و این اتفاق باعث شد افزایشی‌های بازار سکه امیدوارتر شوند، به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در داد و ستد‌های روز دوشنبه به قیمت ۱۰میلیون و ۸۸۰ ‌هزار تومان رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام .
    به نظر شخص بنده طلا گران نیست . واصلا از پارسال گران نشده است.
    طلا اگر هر گم دو میلون یا سه میلیون شود مشکلی
    ندارد .
    فقط خواهشا یکم بفکر خوراک وپوشاک ومسکن باشیم
    چونکه از نظر بنده نان وطلا که نمی خواهیم بخوریم.
    هرکس هم عروسی کنه لازم نیست طلای زیاد بخره
    در حد ۲۰ گرم طلا کافیه. تازه دویست میلیون هم بانک واممی دهد.
    برای شروع زندگی خوب است.

    • ناشناس

      با۲۰۰ میلیون چه زندگی خوبی می تونیم بسازیم شما از چه روشی استفاده میکنید به ما هم بگید

    • الهام

      نظراتت رو برا خودت نگه دار طلا بشه گرمی ۳ تومن برا شما مهم نیست برا ما قشر ضعیف خیلی مهمه

    • ناشناس

      سلام حالت خرابه تو بگو با ۲۰۰میلیون چطور خونه دار شدی و جهیزیه فراهم کردی تا ما هم انجامش بدیم آخرای دولت روحانی هست طلاها ‌دلاراشون رو میخان بفروشن قیمت میبرن بالا از سیاستشون که بعد رییسی اومد دلار ۳۰تومنی رو بکنه ۲۵بعد بگن چه خوب همه چی ارزون شد ولی فارغ از این که دوسال قبل دلار ۵هزارتومان بوده سیاست چش به من و تو نه طلا داریم ونه دلار که غصه بخوریم این برا میلیاردرهای راس نظام خوبه برا ما همون نون رو که گرون کردن مواد شوینده ۳۰۰درصد افزایش پیدا کرده

    • ناشناس

      سلام حالت خوب نیست بگو چطور با ۲۰۰میلیون خونه خریدی ‌جهاز تا ما هم راه تو رو پیش ببریم طلا رونخاستیم

    • ناشناس

      الان طلا و دلار میره بالا تا بعدی که اومد بیارن پایین بگن ارزون شده همه چیز

    • ناشناس

      الان دیگ میلیاردی میتونی استارت بزنی ملیون کارسازنیست والا من سال ۸۹عروسی کر م‌بادوملیون جهیزیه یخچال وتی وی ماشین مایکروفرووگازخریدم الان یک جفت پشتی میشه خرید.بادویست ملیون فقط چهارتیکه اسباب خونه بایدخرید نه خونه چون واقعا وضع خرابه

    • ناشناس

      خدا شفات بده

    • ناشناس

      عزیزم طلا گرون شه همه چیم گرون میشه!!!!!!!!!
      اینم درک کن

  • ناشناس

    به نظر من به خاطر اینکه دولت روحانی در روزهای آخر خود به سر میبرد طلاها ودلارهایی رو که در خدمتشون هست رو دارن به بازار عرضه میکنن تا بتونن با قیمت بهتری بفروشن چون دولت رییسی که اومد برا راضی کردن مردوم باید بگه ارزون کردم چیزها رو مثلا دلار میره ۳۰تومن برش میگردوم ۲۵وطلا میره یک میلیون وپانصد میاره یک میلیون اینا همش برا جیب خودشون تلریاردیا خوبه نه ملت که نون خوردنشون هم گرون شده

    • نیلو

      خدا شفا عنایت کنه