کد مطلب: ۶۰۱۳۸۱

فعالان بازار طلا چشم انتظار مذاکرات / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۷ آذر

فعالان بازار طلا چشم انتظار مذاکرات / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۷ آذر

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۶ آذر یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان معامله شد. و سکه تمام بهار نیز ۱۲ میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه در معاملات روز شنبه شروع نزولی کمرنگی داشت و اندکی افت قیمت را تجربه کرد. عقبگرد ملایم این فلز گرانبها ناشی از حرکت متفاوت دو اهرم این بازار است؛ به طوری که قیمت دلار در آستانه از سرگیری مذاکرات اندکی عقبگرد داشت.

از طرفی اونس طلای جهانی در واکنش به سویه جدید کرونا در محدوده مثبت بسته شد، اما هفته منفی را به ثبت رساند.

قیمت سکه نیز در همین راستا سطح قبلی خود را از دست داد. هر قطعه سکه امامی در داد و ستد‌های روز شنبه به ۱۲میلیون و ۵۷۰تومان کاهش یافت که افت ۳۰‌هزار تومانی را در مقایسه با آخرین قیمت نشان می‌دهد.

انتظار معامله‌گران برای نتیجه مذاکرات

به نظر می‌رسد در حال حاضر معاملات و داد و ستد در بازار به دلیل نوسانات قیمت طلا با کاهش روبه‌روست و معامله‌گران و خریداران طلا در انتظار نتیجه مذاکرات وین هستند.

در روزی که دلار به آرامی رو به سوی قیمت‌های بالاتر داشت، ‌ قیمت سکه امامی مسیر کاهشی را در پیش گرفت. سکه امامی دیروز ۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید.

کاهش اونس جهانی

به گفته فعالان، برگشت اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار مهم‌ترین عاملی بود که فلز گران‌بهای داخلی را در مسیر نزولی قرار دهد.

قیمت طلا در روز جمعه در مقاطعی به بالای هزار و ۸۰۰ دلار رفت، ولی برگشت آن به کانال پایین‌تر به بازیگران داخلی سیگنال داد که بهتر است منتظر افزایش قیمت فلز زرد نباشند.

تاثیر بانک مرکزی آمریکا بر بازار طلا

طلا در آخرین هفته نوامبر، روند پرنوسانی را پشت سر گذاشت و طی آن قیمت اونس پس از اعلام تصمیم جو بایدن مبنی بر انتصاب مجدد جروم پاول در سمت رئیس بانک مرکزی آمریکا، به پایین ۱۸۰۰دلار سقوط کرد.

بازارها این تصمیم را سیگنالی برای تسریع روند تحکیم سیاست پولی تعبیر کردند و قیمت طلا به پایین‌‌‌ترین حد طی سه هفته اخیر نزول کرد.

اما تجدید نگرانی‌ها نسبت به پاندمی کووید-۱۹ تقاضا را برای طلا به عنوان دارایی امن برانگیخت و قیمت‌ها برای تست مقاومت در سطح ۱۸۰۰دلار حمایت شدند.

با این حال هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در سطح ۱۷۹۲دلار بسته شد و افت حدود ۳درصدی را در کارنامه هفتگی به ثبت رساند.

عده‌ای از کارشناسان قیمت بالاتر طلا در هفته جاری را پیش‌بینی می‌کنند؛ زیرا بازارها همچنان به ظهور واریانت جدید کووید-۱۹ واکنش نشان می‌دهند.

آخرین اخبار بازار و قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.