کد مطلب: ۴۹۴۷۷۸

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۸ آذر ۹۹ / ارزانی طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 8 آذر 99 / ارزانی طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه نیز به سطح 10 میلیون و 850 هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه نیز به سطح 10 میلیون و 850 هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران؛ بازار طلا تا پایان این هفته است. اگر روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، قیمت طلا افت بیشتری دارد. هر چند که با نزدیک شدن به پایان سال ممکن است قیمت طلا مجددا روند نوسانی داشته باشد و حتی اندکی گران شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته درحالی‌که تا میانه روز طلا توانسته بود قیمت خود را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند، ناگهان قیمت فلز زرد با افت ۶/ ۱ درصدی به حوالی قیمت ۱۷۸۰ دلاری نزول کرد. فقدان عوامل حمایتی طلا و استحکام چشم‌انداز مثبت برای واکسن و همچنین تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری سبب شده است تا طلا در سه هفته گذشته بیش از ۹ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. در حالی که بیت‌کوین در روزهای گذشته در حال فتح قله‌های قیمتی سه ساله خود بود و با سرعت بالایی در حال نزدیک شدن به بالاترین قیمت خود بود، در سه روز گذشته با اصلاح قیمتی شدیدی مواجه شده است.

سقوط سکه به کانال ۱۰ میلیونی موجب شد که کمترین قیمت این فلز گرانبها از اواخر تابستان رقم بخورد. روز پنج‌شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۱۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. دو عامل فشار به شکل همزمان، سکه امامی را به کانال ۱۰ میلیون تومانی بردند: اولی ریزش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی که زمینه‌ساز کاهش انتظارات افزایشی سکه‌بازان برای اونس طلای جهانی شد و دومی، کاهش کانالی دلار که فروشندگان بازار سکه را فعال‌تر کرد.

روز پنج‌شنبه دلار ۳۰۰ تومان افت کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. برخی از تحلیلگران فنی معتقد بودند که دلار با از دست دادن مرز ۲۵ هزار تومانی، ظرفیت افت تا کانال ۲۳ هزار تومانی را دارد. این مساله می‌تواند در انتظارات کاهشی سکه‌بازان اثر گذاشته باشد. با این حال، دلار برای چنین نزولی نیاز دارد که نرخ حواله درهم را زیر ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رویت کند. اگر قیمت دلار در روز شنبه به بالای ۲۵ هزار تومان بازنگردد، سکه کار دشواری دارد که در برابر افت به زیر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مقاومت کند.

بخشی از این موضوع به این دلیل است که اونس طلا در روز تعطیل بازار داخلی، مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داد. سکه‌بازان در همان معاملات پشت خطی به این اتفاق واکنش نشان دادند و فروش‌های سکه خود را بالا بردند؛ خصوصا که طلا مدت‌هاست چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از خود بروز نداده است. طلا در بازارهای جهانی در سه هفته گذشته و پس از انتشار اخبار آزمایش‌های موفقیت واکسن‌های کرونا روزگار خوشی سپری نمی‌کند.

در ادامه روند نزولی طلا، روز گذشته این فلز ارزشمند حتی نتواست سنگر ۱۸۰۰ دلاری را نیز حفظ کند تا درنهایت به کانال ۱۷۰۰ دلاری نزول کند. با افزایش امیدواری‌ها به واکسن کرونا و بهبود چشم‌انداز اقتصادی میل به ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کرده و این موضوع سبب شده است تا طلا در سه هفته اخیر بیش از ۹ درصد سقوط کند. شاهد دیگر مدعای افزایش میل به ریسک سرمایه‌گذاران، افزایش ارزش شاخص‌های سهام و حتی بیت‌کوین در مجموع سه هفته گذشته است.

اخبتر مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    بازار طلا، مخصوصا بازار طلا تهران، دو هفته تعطیل است و اصلا خرید و فروش طلا صورت نمیگیره. و این کاهش قیمت طلا در این چند روز، تخمینی و صرفا بر اساس کاهش نرخ دلار اعلام می شود. بعد از بازگشایی بازار طلا، عرضه و تقاضا به روال سابق بر میگرده و قطعا قیمتها بالا میره. طلا یک فلز ارزشمند است و ارزش اون ذاتی است و اگر روند قیمت طلا را از سالها پیش تاکنون بررسی کنید متوجه میشوید که همیشه قیمت طلا بالاتر از نرخ تورم حرکت میکنه.

    • مهمان

      سلام از کجا انقدر مطمن حرف میزنین ماطلامون تا اخر دی نیاز داریم به نظرتون میاد پایین

    • ناشناس

      قیمت طلا در اواخر سال میلادی متفاوت از قیمت فعلی است۰۰۰

  • ناشناس

    من 24تومن طلا دسته دوم خریدم الان داره پایین میاد تا 33تومن هم شدن ولی نفروختم نميدونم چیکار کنم دارم ضرر میکنم

    • ناشناس

      اگه نیاز نداری نگه
      دار طولانی مدت طلا صعودیه.