کد مطلب: ۴۶۴۶۴۵

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه روند نزولی طلا و سکه / طلا و دلار باز هم ارزان می‌شود؟

ادامه روند نزولی طلا و سکه / طلا و دلار باز هم ارزان می‌شود؟

این هفته سکه بهار آزادی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۰۰هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. اما آیا این روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند یا ورق برمی‌گردد؟ مردم روند دو بازار طلا و سکه را چگونه می‌بینند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا و سکه هفته را با پیروی از رشد بهای طلای جهانی آغاز کرد. قیمت سکه طرح قدیم در روز شنبه با گذر از کانال ۱۰ میلیون تومانی به ۱۱ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در همین روز با قیمت یک میلیون و ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شد.

اما در طول هفته نرخ طلا کاهش یافت تا جایی که در روز پنج‌شنبه نرخ سکه بهار آزادی به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت طلای گرمی ۱۸ عیار به ۹۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

این روزها سیاست‌گذار بار دیگر سعی دارد هر طور که می‌تواند افسار گرانی ارز را بکشد و بازار را کمی کنترل کند. بازار طلا هم همواره دنباله‌روی نرخ ارز بوده و انتظارها برای کاهش نرخ طلا بیش‌تر به مدیریت بازار ارز بر می گردد.

در حال حاضر چشم‌‌اندازها نسبت به آینده بازار ارز و طلا متفاوت است؛ درحالی که برخی به ادامه روند کاهشی در بازار طلا امیدوارند برخی دیگر با استناد به تجارب قبلی، کاهش قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند.

آیا این نرخ کاهشی در هفته‌ پیش رو هم ادامه خواهد داشت؟ کدام عوامل قادرند در روند بازار تاثیر بگذارند؟

در ادامه نظرات تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز درباه آینده بازار طلا را می‌خوانید:

«تا پایان تابستان قیمت طلا نزولی است.»

«قیمت طلا به زودی صعودی میشه. این سیاست خود دولت است برای سود کردن.»

«طلا تا شب انتخابات امریکا بالا می‌رود. این حرف من نیست پیش‌بینی تمام بانک‌ها و اقتصاددان‌های بزرگ دنیاست. اگر طلا دارید نفروشید صبرکنید.»

«مگه میشه همه چی گرون بشه ولی طلا ارزون بشه از اول تاریخ طلا همیشه از همه چی رد میشه میره ولی تو طولانی مدت.»

«طلا و سکه همیشه در ایران روند افزایشی داشته همینطور دلار»

«قطعا میاد پایین شک نکنید اونا که میگن میره بالا خودشون دارن میخوان نره پایین. مردم دیگه پول ندارن طلا بخرن توانش را ندارن تقاضای خرید کمه بعدم این قرارداد با چین کم کم دلار از بازار ایران جمع میشه چه بخواهید چه نخواهید.»

«روی طلا سرمایه گذاری بلند مدت صبر کنید دوباره بالا میره»

«یک عامل دیگه قراره ارزهای بلوکه شده ایران در یکی دوتا کشور آزاد بشه و وقتی وارد بانک مرکزی شد ارز تا پانزده تومن میاد پایینپس. هرکی طلا داره بفروشه که بیشتر ضرر نکنه البته اگه مشتری پیدا کنه طلا فروشان نمیخرن برید سوال کنید از سی و یکم به بعد طلا فروشان طلا نمیخرن تازه دارن اقساطی هم طلا میفروشن بعضی جاها»

«شک نکن میاد پایین، چون همه تلاش‌ها بر همین اصول قرار دارد.»

«خیالت راحت میاد پایین دوست عزیز. ۸۰ درصد قیمت دلار وارد کانال ۱۵ تا ۱۳ میشه یه کم دیگه صبرکنید بهتون ثابت میشه.»

«طلا بالا و بالاتر خواهد رفت شما میگید تزریق ارز خب یعنی مقطعی و زود گذر.»

«قرارداد چین، امریکا رو فلج کرد. در مقابل در ایران قیمت‌ها کم کم کنترل میشن.»

«انس در حال صعوده، این صعود قطعا تا ۲۰۰۰ دلار ادامه داره. دلار هم احتمال بسیار بسیار زیاد به دلیل کاهش توان دولت در تزریق ارز نیمایی و افزایش تقاضا تا ۲۸ تومن صعود می کنه. با این اوصاف پیش‌بینی می شه طلا در طول تابستون صعود کنه. نقطه مقابل اگر ادعای دولت در خصوص ۲۰ ملیارد دلار ارز صادراتی و برگشتش به سیستم نیمایی درست باشه که اتاق بازرگانی تهران تکذیبش کرده البته، با فرض صحیح بودنش، دوم در صورت کسب نتیجه مثبت از فشار به کره در خصوص ۷ میلیارد دلار ارز بلوکه شده و همچنین مذاکرات امروز با الکاظمی همگی می تونن باعث بهبود عرضه ارز شده و قیمت دلار رو حتی تا ۱۵ هزار تومن پایین بیارن. در چنین صورتی بازار طلا از دو عامل آسیب می بینه نخست کاهش قیمت دلار و دوم کاهش شدید تقاضا که این دو عامل قدرتشون از صعود حتی ۳۰۰ دلاری انس بیشتر خواهد بود و ما بایستی طلا رو در قیمت حدود ۶۰۰ تومن تصور کنیم. البته احتمال دوم کمی پیچیده و دور از انتظاره»

«طبق اخبار موثق سکه تا ۸ میلیون پایین می‌آید»

«دلار از این به بعد تا ۱۶ تومن میاد پایین و به تبع اون سکه.. دقیقا مثل پارسال.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پرواز

    قیمت طلا وسکه صعودی خواهدبود . انس طلای جهانی روندافزایشی داشته وتا مرز ۲۵۰۰دلار میرسد.

  • یاحسین

    آره عزیزان قوقوری مقوری ارز و طلا را خودشون ده برابر میکنن بعدش یه ده درصدی ارزون میکنن وشما میگین ارزون شد ما دهه شصتی ها رو نمیشه گول زد آینده خوشی رو آرزو میکنم بابابابا بای بای

  • Mm

    تمامش بازی دستوری دولتِ. هر وقت دلار شد ۷ تومان یعنی پایین آمده. آیا در این 41 سال سابقه داشته چیزی پایین بیاد یا حتی برای ۱۰ سال ثابت بماند؟ هرگز چنین نبوده و نخواهد بود.نظامِ اقتصادی ایران به دلایل مختلفی از کنترل قیمت ها عاجزه، حتی کنترل میوه و برنج و پیاز و گوجه و مرغ و سیب زمینی و… که کالاهای اساسیه. وقتی قیمت یک یخچال فریزر میشه 70 میلیون به بالا، خود بخوانید حدیث مفصلی از این مُجمَل.
    به واقع باید گفت: سال به سال دریغ از پارسال.

  • ناشناس

    دوستان بزودی قیمت سکه رو بیست تومن خواهید دید!!

    • Momi

      زهی خیال باطل. اگه بایدن بشه سکه هشت تومنه

  • ناشناس

    ببخشید الان در حال حاضر می تونم یه قطعه کوچک طلا بفروشم یا نه اخه می خوام به صورت اقساطی طلا بخرم نظر تون چیه در این باره مچکرم