کد مطلب: ۳۹۱۰۹۵

رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان این هفته / هفته با آرامشی را پیش‌رو داریم

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان این هفته / هفته با آرامشی را پیش‌رو داریم

رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: اگر سیاست‌های مطلوب بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز ادامه‌دار باشد، قیمت طلا تا پایان این هفته روند باثباتی را خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عملکرد بازارها در هفته نخست مرداد ماه نشان می‌دهد همانطور که از پیش‌نشانگرها قابل پیش‌بینی بود روند طلا و ارز صعودی شد و بازار سهام برخلاف پیش‌بینی‌ها کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داد. در این هفته سکه و طلا هرکدام دو درصد، دلار ۳٫۹ درصد و بورس ۲٫۴ درصد بازدهی مثبت داشتند.

قیمت جهانی طلا هم پس از اینکه روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد در یک هفته اخیر سقوط کرد، در معاملات جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و در کمتر از 1420 دلار در هر اونس درجا زد.

نوسان قیمت طلا رشد چشمگیری ندارد

در همین حال رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته هم نوسان صعودی خواهد داشت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه سیاست‌های مطلوب بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز به شیوه دو هفته گذشته ادامه‌دار باشد به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته رشد چشمگیری نخواهد داشت. بنابراین ظاهرا تا پایان این هفته قیمت طلا روند باثباتی را طی خواهد کرد.

ابراهیم محمدولی در ادامه افزود: البته ثبات قیمت طلا تا پایان این هفته در حالی رخ خواهد داد که در هفته جاری انتشار اخباری که نگرانی‌های سیاسی را افزایش داده، کاهش یابد. یعنی چنانچه عوامل خارجی و سیاسی خاصی در کشورهای منطقه و جهان رخ ندهد قیمت طلا روند هفته گذشته را ادامه خواهد داد.

سکه 200 هزار تومان حباب دارد

او در پاسخ به این پرسش که آیا حباب سکه فروکش کرده است؟ پاسخ داد: براساس آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هر قطعه سکه امامی به قیمت چهار میلیون و 140هزار تومان، هر قطعه سکه تمام آزادی به قیمت چهار میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون 270 هزار تومان، ربع سکه به قیمت یک میلیون و 460 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی هم به قیمت 960 هزار تومان معامله شد. می‌توان گفت قیمت تمام سکه حدود 200 هزار تومان حباب دارد.

این مسئول صنفی در توصیه‌ای به مردم گفت: در این شرایط توصیه ما به مردم هم این است که هر زمان سرمایه کافی را در اختیار داشتند به خرید طلا اقدام کنند. هرچند که این روزها با نوسان قیمتی در بازار رو به رو هستیم اما به مرور زمان با خرید مصنوعات طلا این نوسان‌ها از بین خواهد رفت و خسارت وارده در کوتاه مدت به مردم باز خواهد گشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.