کد مطلب: ۶۵۰۴۵۰

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار، طلا و سکه روندی افزایشی را گذراند، از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دلار با ۴۷ تومان افزایش در قیمت ۲۷ و ۹۶۹ هزار تومان ثبت شد. به تبع این ارز طلا و سکه نیز روندی افزایشی را پشت سر گذاشتند. در بازار سرمایه نیز شاخص بورس صعودی بود.

عجیب‌ترین پیش‌بینی از قیمت اتریوم

بانک بزرگ چارترد بریتانیایی با وجود ریزش‌های اخیر بازار هنوز هم روی پیش‌بینی خود از اتریوم ۳۵ هزار دلاری مصمم است.

جفری کندریک، رئیس تحقیقات و توسعه غول بانکی چارترد عقیده دارد قیمت اتریوم در بلندمدت به راحتی به ۳۵ هزار دلار می‌رسد. این تحلیلگر سناریو اتریوم ۳۵ هزار دلاری را آخرین بار در سپتامبر سال گذشته عنوان کرد. آن زمان بازار اصلاح کرده بود و انتظار می‌رفت روند صعودی قدرت بگیرد.

این بانک بعدها پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در چند ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد اما این اتفاق نیوفتاد. بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده ۳۸ هزار دلار و با تقاضای اندک به معاملات ادامه می‌دهد. البته با اینکه عرضه در بازار زیاد است اما تقاضا سازمانی به شدت افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی اتریوم ۳۵ هزار دلاری از زمانی شروع شد که بحث‌های اتریوم نسخه دو بر سر زبان‌ها افتاد. هنوز در رابطه با اتریوم نسخه دو چیزی نمی‌دانیم اما به نظر می‌رسد قرار است تا تابستان شروع به کار کند.

کندریک عقیده دارد که بهترین ارزهای دیجیتال که می‌توانند با اتریوم رقابت کنند اوالانچ و پولکادات هستند اما سلطه اتریوم به این زودی کاهش پیدا نمی‌کند. بانک چارترد همین چند ماه پیش اعلام کرد که قصد راه‌اندازی یک صرافی ارز دیجیتال برای تقاضاهای سازمانی را دارد.

به عقیده این بانک تقاضا سازمانی برای رمزارز روز به روز در حال افزایش است. بیل وینترز، مدیرعامل استاندارد بانک چارترد گفت: کریپتوکارنسی برای ماندن آمده است. روزی می‌رسد که بانک‌ها هم رمزارز می‌خرند.

بانک چارترد هیچ زمان مشخصی را برای پیش‌بینی خود اعلام نکرد.

پیش‌بینی بورس چهارشنبه

شاخص کل بورس امروز ۰٫۲ درصد و شاخص هم‌وزن نیز ۱٫۰۲ درصد رشد کردند و در نهایت شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی رسید.

چند ماه پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی پلتفرم مشترک مبادلاتی ایران و سوریه از مبداء بورس کالا و آمادگی ایران در این خصوص خبر داده بود.

بهادر بیژنی، مشاور رئیس سازمان در امور بین الملل امروز در این‌باره گفت: پیشنهادهای متنوع بورس کالا به مقامات مرتبط با بازارهای سرمایه سوریه تقدیم شده است. در حال حاضر منتظریم که طرف سوری نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند تا از این طریق وارد فاز جدید از همکاری خود با این کشور شویم.

بروز حق‌شناس، بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار سهام تا پایان فصل مجامع روند صعودی با اصلاح‌های مقطعی خواهد داشت. منفی‌های بازار یک اصلاح و تنفس در روند صعودی است و گروه‌ها و صنایع مختلف به صورت گله‌ای سرخ‌پوش نمی‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: بورس دیگر رفتار گله‌‌ای ندارد و گروه‌ها به ترتیب اصلاح می‌شوند. برای مثال در روزهای اخیر گروه‌های بانکی منفی بودند و امروز خودوریی‌ها منفی شدند. در این وضعیت بازار می‌توان یک سبد سهامی خوب و پر سود داشت.

حق‌شناس با اشاره به فصل مجامع توضیح می‌دهد: بازار تا فصل مجامع با اصلاح‌های مقطعی صعودی خواهد بود. پس از فصل مجامع نیز باید دید که تورم، برجام، نرخ دلار و سیاست‌های دولت به چه شکل می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: افتتاح بورس در روسیه یا به طور در کشورهای همسایه برای کلیت بازار خوب است. چراکه شرکت‌های موجود یک بازار جدید در کشورهای همسایه پیدا و میزان فروش خود را افزایش می‌دهند. این موضوع خبر خوبی است و در بلند مدت روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی با توجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار نوسان داشته باشد.

او در مورد قیمت سکه نیز توضیح داد: احتمالا سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت و خیز یابد. مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.

این کارشناس درمورد قیمت طلا در بازار داخلی نیز تشریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هر گرم طلای ۱۸ عیار در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اوج و فرود بگیرد.

سرمایه‌گذاری روی طلا سودآور است یا دلار؟

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اخبار برجام نشان می‌دهد احتمال امکان توافق کم است. دولت هم تلاش می‌کند با گفتاردرمانی‌ها بازار را نگه دارد. از سوی دیگر، در بحث پایه پولی، بی‌انضباطی مالی همچنان موج می‌زند و نقدینگی نیز به تبع پایه پولی رشد می‌کند.

او ادامه داد: اشتباهی که درحال حاضر سیاست‌گذار انجام می‌دهد آن است که بازارها را سرکوب می‌کند و اجازه نمی‌دهد با تورم رشد کند.

این کارشناس یادآور شد: روند دلار و طلا احتمالا صعودی باشد. هرچند که دولت سعی دارد آن را کنترل کند. روند انس هم تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی به نظر می‌رسد. درنتیجه طلا با این دو اهرم می‌تواند صعود بیشتری نسبت به دلار داشته باشد و طبیعتا سرمایه‌گذاران در آن سود بیشتری خواهند داشت.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.