خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۸۶۹

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز:

امروز طلا با چه قیمتی معامله شد؟ / فردا طلا گران می‌شود؟

امروز طلا با چه قیمتی معامله شد؟ / فردا طلا گران می‌شود؟

 طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۶ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۹۷ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش انس جهانی طلا، ارزان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلای جهانی از صعود عقب ماند. امروز قیمت انس جهانی با ۱۵ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک هزار و ۸۴۶ دلار رسید اما با نوسان افزایشی قیمت دلار قیمت طلا هم در بازارهای داخلی ایران اندکی گران شد.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا، چنانچه بازار ارز به آرامش برسد احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش انس جهانی طلا، ارزان شود.

او معتقد است امروز به دلیل نوسان بازار ارز، قیمت طلا در بازارهای داخلی چندان ارزان نشده و تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا وجود دارد.

سکه ارزان شد یا گران؟

روز گذشته نادر بذرافشان،دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «با صحبت‌های اخیر رئیس بانک مرکزی مبنی بر تداوم کاهش قیمت دلار، احتمالا طلا فردا هم ارزان می‌شود.»

بذرافشان از کاهش ۱۴ درصدی تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: براساس گزارش شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۰ به دلیل رکود اقتصادی در سطح جهان و همه گیر شدن ویروس کرونا تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی ۱۴ درصد کاهش یافت.

با افزایش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۶ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۹۷ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید اما ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با کاهش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Perstos

    دوستان چرا خودتونو هر روز گول میزنین.. شده دلار به 10 تا 15 تومن هم برسه میرسه شده سکه به 6.7 تومن برسه میرسه(بازم گرونه) ما سال 92 موقعی که سکه نزدیک 1.5 بود با نزدیک شدن انتحابات شده نصف قیمت به زیر 1 آمد تا سال 94.95 هم همین حول و حوش بود.. بابا دم انتخاباته برای جلب رضایت عمومی قاعدتا نصف میشه قیمت ها… دیر و زود داره..تا حداکثر تا شهریور سال دیگه قیمت ها میاد پایین..

    • ناشناس

      موافقم..

    • ناشناس

      پرستورجان تو خودتو گول نزن. سکه 16 بود شده 11 تومن نهایت تا 10 تومن بیاد تازه سال 92 پایین اومد و تقریبا ثابت موند بخاطر اونس جهانی بود نه انتخابات در صورتی که امسال تمام فاکتورها و اقتصاد دنیا تورم دلار رو نشون میدن نمونش هم تزریق یک و نه تریلیون دلاری به اقتصاد امریکا که اگه تایید بشه اونس تا 2500 میره

  • ناشناس

    سلام چرا نظر من را ثبت نمیکنی من گفتم طلا گرون میشه تا عید

  • فقط خدا

    من خودم طلا دارم دعا میکنم که اارزون بشه که همه چیز از خوراک مسکن و ماشین قیمتش بیاد پایین تا کی باید این گرونی و سختی رو تحمل کنیم عمرمون به فنا گذشت

  • فقط خدا

    امیدوارم که همه چیز از خوراک و مسکن گرفته تا طلا ارزون بشه تا کی میخواهیم این گرونی طاقت فرسا رو تحمل کنیم

  • ناشناس

    هروقت متورهندا شدپنج میلیون دلارمیشه 10هزار

  • ناشناس

    مردم بدبخت و بیچاره شدند با قیمت سرسام آور دلار و طلا لعنت به قیمت دلار کی قراره مردم نفس راحت بکشند .