کد مطلب: ۵۶۴۶۲۴

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۹ تیر

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۹ تیر

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت ۱۸۱۲ دلار به پایان رساند. طلا در اولین ساعات معاملات امروز روند کاهشی را دنبال کرد و رقم‌هایی زیر ۱۸۰۵ دلار را نیز به ثبت رساند. تغییرات قیمتی دلار نیز منفی بود. در نتیجه سکه شانس زیادی برای صعود نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیشتر فعالان بازارهای جهانی اعتقاد دارند که بهای اونس طلا در هفته جاری راه افزایشی را طی خواهد کرد. با این حال، سکه بازان در روز یک شنبه به این احتمال، واکنش مثبتی نشان ندادند و با احتیاط رفتار کردند. به گفته فعالان، معامله گران سکه منتظر هستند که از یک سو از حرکت افزایشی اونس طلا اطمینان حاصل پیدا کنند و از سوی دیگر، نگران افت قیمت دلار هستند.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قرار داشت. سکه معاملات امروز را با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان آغاز کرد، سکه تا پایان معاملات نیمه اول روز روی همین رقم باقی ماند. در نتیجه سکه در معاملات صبح امروز مرز حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست داد.

قیمت طلا بالاتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس مانده است ، اما تحلیلگران می گویند که یک محرک اصلی می تواند به افزایش طلا تا ۱۹۲۰ دلار در هر اونس کمک کند یا فروش دیگری را به قیمت ۱۶۰۰ دلار در هفته آینده تحریک کند.

دانیل پاویلونیس ، دلال ارشد کالاهای RJO Futures به کیتکو نیوز گفت که این عامل اصلی دلار است.

پاویلونیس گفت: طلا در این هفته انعطاف پذیر بود و با وجود ثبات دلار آمریکا به نزدیک ۱۸۳۰ دلار در هر اونس صعود کرد ، اما جهت گیری ارزش بازار در هفته آینده می تواند برای طلا بسیار مهم باشد.

او خاطرنشان کرد: عقب نشینی دلار می تواند بازار طلا را رونق ببخشد و به آن کمک کند تا قیمت را به ۱،۹۲۰ دلار را برسد، در حالی که سود اضافی دلار آمریکا می تواند فروش ۱۶۰۰ دلاری را تحریک کند.

نگرانی سکه بازان از روند اونس طلا

سکه بازان اخیرا در مقاطعی روی افزایش بهای اونس طلا حساب باز کرده بودند،‌ ولی برگشت یک باره طلا زمینه ساز شگفتی بازیگران بازار داخلی شده بود. به نظر می رسد آن ها این بار صبر کنند تا شروع روند طلا در بازارهای جهانی را محک بزنند. در صورتی که اونس طلا از محدوده هزار و ۸۲۰ دلار عبور کند، بخشی از معامله گران سکه اطمینان بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت خرید خواهند داشت.

دلار سد راه سکه امامی

رفتار دلار در دو روز ابتدایی هفته جاری نزولی بوده است و احتمال ادامه افت اسکناس آمریکایی موجب شده است که خریداران در بازار سکه بی گدار به آب نزنند. در صورتی که امروز حداقل دلار بتواند محدوده حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را حفظ کند، سکه نیز خواهد توانست از حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پشتیبانی کند.

شکست محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار دلار، شرایط بازار سکه را بسیار پیچیده خواهد کرد و احتمال افت تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مطرح خواهد شد. در صورت شکست حمایت دلار، رشد اونس طلا تنها می تواند افت قیمت سکه را محدود کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا در طول معاملات نیمه اول روز مسیر کاهشی را دنبال کرد. برای افت قیمت دلار دلایل متعددی می‌توان مطرح کرد، از جمله این دلایل می‌توان تعطیلی شش روزه تهران، نزدیک شدن به پایان فصل مجامع شرکت‌ها، سیگنال کاهشی از بازار مجاور و اخبار مربوط به مذاکرات را بر شمرد. قیمت طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز روند نزولی را دنبال کرد، همراه شدن این امر با افت قیمت دلار موجب کاهش قیمت سکه و قرار گرفتن آن زیر مرز حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.