کد مطلب: ۷۴۴۲۵۲

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ دی ۱۴۰۱/ روند حرکت سکه و طلا معکوس شد

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 دی 1401/ روند حرکت سکه و طلا معکوس شد

روز گذشته روند قیمت طلا و سکه در مسیر عکس هم قرار گرفتند. قیمت سکه به دنبال ریزش محدود دلار ارزان شد، اما قیمت طلا افزایش داشت. بازار فلز زرد فعلا سرشار از نااطمینانی است. فروشندگان این بازار زیاد و خریدار کم است. برخی معامله‌گران معتقدند فروش امروز بهتر از فرداست!

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز روند قیمت طلا و سکه متوازن و هم راستای هم قرار نگرفت. قیمت انس جهانی طلا به دنبال تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی در محدوده ۱۸۲۳ دلاری بود. قیمت سکه با روند محدود کاهش قیمت دلار دیروز نیز مانند روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت.

هر چند روز گذشته سکه امامی و بهار کاهش قیمت میلیونی داشتند و در کانال ۱۹ و ۱۸ میلیون تومانی قرار گرفتند، اما امروز این کاهش به نسبت روز گذشته نبود. همین روند کاهشی معامله‌گران را از بازار عقب نشاند. ضمت این‌که روند انتظامی بازار دلار بر معاملات بازار فلز زرد تاثیر گذاشت.

روند قیمت طلا دیروز برخلاف سکه صعودی بود. هر چند قیمت سکه امامی برخلاف سایر قطعات سکه امروز با روند افزایشی همراه بود اما در میانه روز با سایر اعضا خانواده خود به غیر از نیم سکه همراه شد و کاهش قیمت داشت.

روند نزولی قیمت طلا و سکه به دنبال ریزش سنگین آن در روز گذشته، بازار امروز را مانند دلار از فروشنده پر کرد. البته فاصله خرید و فروش زیاد است و بسیاری از افراد تمایلی به معامله در شرایط فعلی ندارند.

فروش امروز بهتر از فرداست

برخی معامله‌گران فلز زرد معتقدند قیمت در روزهای آینده از این پایین‌تر می‌آید و بدون در نظر گرفتن فاصله خرید و فروش امروز بفروشید بهتر از فرداست. آن‌ها سیاست‌های تهدیدی حاکم بر بازار دلار و بانک مرکزی را عامل این موضوع می‌دانند. این معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را تنها دلار مدیریت می‌کند و افسار دلار هم که در دست بانک مرکزی است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که طلای جهانی بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و این دلار است که قیمت را در بازار فلز زرد تعیین می‌کند.

امروز ۱۱ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی در نخستین ساعات معاملات برخلاف سایر قطعات سکه با روندی افزایشی آغاز به کار کرد. در ادامه روز اما نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی امروز بیشترین کاهش قیمت را در خانواده خود داشت و با کاهش ۵۱۰ هزار تومانی با قیمت حدودی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه گران شد

نیم سکه امروز برخلاف سایر قطعات سکه رفتار کرد و ۴۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم و ربع سکه به شکل سنتی افزایش و کاهش قیمتی مشابه هم دارند. البته امروز این روند معکوس بود و نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

اما کاهش قیمت سکه گرمی نسبت به سایر روزها امروز بیشتر بود و ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه از سکه در حال حاضر با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

Screen Shot 2023 01 01 at 4.48.05 PM

حباب نیم سکه امروز مانند قیمت این قطعه افزایش داشت، اما سایر قطعات سکه روند کاهش قیمت حباب سکه را داشتند. بیشترین کاهش حباب مختص سکه بهار با ۹۱۷ هزار تومان کاهش، نسبت به روز گذشته بود. در مرحله بعد سکه امامی با کاهش بیش از ۵۰۰ هزار تومانی حباب قرار داشت.

روند قیمت طلا امروز برخلاف قیمت سکه صعودی بود. امروز هر مثقال طلا نزدیک به ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در بازار معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش نزدیک به ۳۳ هزار تومانی قیمت با نرخ یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومانی در لحظه نگارش این گزارش معامله شد.

طلای دست دوم امروز افزایش قیمت داشت و به گرمی یک میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

فعلا فضای حاکم بر بازار فلز زرد سرشار از نااطمینانی است. معامله‌گران چشم به بازار دلار و سیاست‌های آتی بانک مرکزی دوخته‌اند تا ببینند قیمت طلا و سکه بر چه مداری حرکت می‌کنند.

تحلیل‌ها و گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حاجی

    همیشه همین بوده یه جنسی را دو میلیون میبرن بالا بعدش ۵۰ تومان ارزون میکنن ماهم گوشامون درازه ذوق میکنیم

    • ناشناس

      لایک داری حاجی

  • حاجی

    انشالله درست بشه

  • ناشناس

    سلام
    عایا قیمت طلا کاهش می یابد یا نه؟؟؟؟

    • محمد

      نه بابا.مگه پراید ارزون شد.دیگه هیچی ارزون نمیشه

    • ناشناس

      همه چیز در کشور بر حسب دلار پیش میره… تورم… فلزات گرانبها.. واردات و صادرات…. نرخ دلار هم دست بانک مرکزی…. با توجه به اینکه رئیس بانک مرکزی ضرب العجل عوض شد..تا اوایل سال 1402 روند دلار کاهشی و به تک نرخی 28500میرسه… ✋

    • بل بل

      😂😂😂😂😂😂واقعا ن ساقی ت کی هروقت گفتن میاد پاین یعنی میره بالا 👎

    • ناشناس

      سلام نظر من اینه خیلی بالا می برن گرونی شدید د جوان ها موندن ازدواج کنن با این حقوقی که شرکت ها میدن بیچارها اجاره خونه بدم پول اب و برق و گاز بدن پول لباس بدن پول بچه مدرسه ای بدن چیکار کنن چقدر باید دست خودمو جمع کنن خدا کمکم کنه خیلی سخت شده

  • ناشناس

    طلا فقط در دراز مدت سود آوری داره ولاغیربرای سودآوری کوتاه مدت بایدروی موارد دیگه متمرکز شد

  • ف

    به قولا انتظار رشد نسل دارن، من خودم یه بچه دارم بخاطر اضطرس گرونی جرات بچه دوم رو ندارم این از متاهل ها مجردها هم که جرات یا بهتره بگم قدرت ازدواج ندارن، خدا کجای اصلا هستی که به داد ملت بیچاره برسی؟؟؟!!!؟

  • ناشناس

    همه چیز در کشور بر حسب دلار پیش میره… تورم… فلزات گرانبها.. واردات و صادرات…. نرخ دلار هم دست بانک مرکزی…. با توجه به اینکه رئیس بانک مرکزی ضرب العجل عوض شد..تا اوایل سال 1402 روند دلار کاهشی و به تک نرخی 28500میرسه… ✋

  • ناشناس

    تک نرخ میشه 28500 صرافی… تا سال جدید 1402

  • ناشناس

    خبر موثق دلار میشه 28500تا سال جدید 1402

    • علي حيدرپور

      ساقیتو زنده می‌خوام 😂😂😂

    • ناشناس

      😂😂😂

    • ناشناس

      والا

  • بل بل

    😂😂😂😂😂😂واقعا ن ساقی ت کی هروقت گفتن میاد پاین یعنی میره بالا 👎

  • ناشناس

    اینا دستوری دارن میارن پایین تا عید طلا بالای 2500میشه