کد مطلب: ۷۵۸۷۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / بازار از روند دلار سرپیچی کرد

پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 بهمن 1401 / بازار از روند دلار سرپیچی کرد

دیروز روند قیمت طلا و سکه با کاهش محدود قیمت دلار همراه نشد. روند قیمت در بازار فلز زرد افزایشی بود و حباب سکه نیز رشد داشت به نحوی که حباب سکه بهار سقف جدیدی در بازار زد.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت طلا و سکه روند پرنوسانی را پشت‌ یسر گذاشت. این بازار که روز گذشته متاثر از روند افزایشی دلار رشد محدودی داشت؛ امروز بر مدار دلار نچرخید و در قیمت طلا و برخی قطعات سکه افزایش نشان داد.

امروز قیمت اونس طلا در محدوده 1875 دلار قرار داشت؛ طلای جهانی نسبت به روز قبل 9 دلار رشد کرده است.

فعالان بازار معتقدند در صورتی که قیمت سکه به مرز مقاومتی ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و در این محدوده باقی بماند ممکن است زمینه‌ساز صعود سکه به نیمه کانال مذکور شود.

اگر اتفاق فوق رخ ندهد و سکه به سمت ابتدای کانال ۲۴ میلیون تومان عقب‌نشینی کند، ممکن است مانند روز یکشنبه تا سطح ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین بیاید.

امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در کانال ۲۴ میلیون تومانی معامله شد. اکنون قیمت سکه امامی ۲۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان است و نسبت به روز گذشته ۹۴ هزار تومان گرانتر شد.

سکه با دلار همگرا نشد

سکه بهار آزادی که دیروز بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت امروز ۶ هزار تومان گران‌تر شد. این قطعه به کانال ۲۲ میلیون تومانی ورود کرد و با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه امروز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند؛ نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۱۵۰ و ربع سکه نیز با قیمت ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی که در روزهای گذشته با نرخ ثابتی معامله می‌شد ۵ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان در حال معامله است.

هر مثقال طلا امروز برخلاف روز گذشته که کاهش محدودی داشت کمی گران‌تر شد. در حال حاضر این مقدار طلا به قیمت ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان معامله شد. این مقدار طلا نیز حدود ۵ هزار تومان نسبت به دیروز گران‌تر شد.

هر گرم طلای دست دوم امروز به قیمت ۲ میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید و ۵ هزار تومان‌ گران‌تر از دیروز شد.

حباب سکه بهار ۳ میلیونی شد

روند حباب سکه دیروز در تمامی قطعات به غیر از ربع سکه افزایش داشت. بیشترین مقدار افزایش حباب مربوط به سکه امامی با ۲۶۶ هزار تومان صعود بود.

افزایش قیمت حباب سکه در سکه بهار طی روزهای گذشته باعث شده مقدار حباب این قطعه، سقف ۳ میلیون تومانی را رد کند. این مقدار بیشترین حبابی است که در ماه‌های اخیر، بازار در سکه بهار آزادی به خود دیده است.

جدول قیمت و حباب سکه 18 بهمن 1401

نقش کمرنگ طلای جهانی در بازار داخلی

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به نوسان قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته به تجارت‌نیوز گفت: به شکل سنتی قیمت دلار باعث می‌شود روند قیمت در بازار طلا و سکه تغییر کند اما ادامه این روند مهم‌تر از کاهش یا افزایش قیمت است.

او با اشاره به مداومت اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار خاطرنشان کرد: «جابه‌جایی دلار از خارج کشور و مسايل مرتبط با تحریم‌ها مشکلاتی است که سیاست‌‌های دولت را متاثر می‌سازد، اما با این وجود نباید تاثیر بانک مرکزی در بازار را نادیده گرفت.»

اشرفی گفت: «دولت تا کنون به غیر از فروش ربع سکه‌ها در بورس کالا، کار خاصی برای کنترل قیمت طلا و سکه انجام نداده و به نظر می‌رسد آن اقدام هم نمره قبولی نگرفت. اما سایر سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص دلار نقش پررنگ‌تری در بازار غیر رسمی ایجاد کرده است.»

او در ادامه افزود :«وقتی شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند قیمت جهانی طلا بالا می‌رود و سایر ارزهای بین‌المللی دستخوش نوسان می‌شوند؛ این موضوع ارتباطی با برابری ریال و دلار و ارزش پول ما ندارد و اگر داشته باشد تاثیرش بسیار کم است، بنابراین می‌توان گفت نقش و تاثیر انس جهانی طلا بر قیمت طلا و سکه زیاد نیست.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهناز

    مسخره کردید؟؟؟؟

    • ناشناس

      به نظرم هر وقت طلا بخری خوبه چون به مرور زمان ضرر نمیکنی وارزش پولت هم حفظ میشه

  • ناشناس

    چی کار کنیم بخریم یاصبرکنیم؟؟

    • محمد

      خریدطلا در دراز مدت بازدهی سود دارد ن کوتاه مدت

  • ناشناس

    باید صدای دلار را خاموش کرد ، نباید اجازه داد دلار قد علم کند .کوپن فروشان ، دیروز ، امروز تبدیل به دلار فروشان شده اند ،خرید و فروش دلار را جمع کنید.

    • علی

      طلا معیار سنجش ازش پول است که بهعنوان پشتوان دربانک قراردارد

    • علی

      انس جهانی ۱۰۰دلار افزایش پیدا کند یا ۱۰۰دلار کاهش پیدا کند در بازار ایران متاسفانه اثر ندارد آقایون اونطور که دوست دارند قیمت را می زنند .

    • ناشناس

      با برنامه درست اقتصادی میشه دلار را مهار کرد

  • ناشناس

    آرزو می کنم طلا بیاد قیمت دوسال که گذشت

  • ناشناس

    ایا سکه گران‌تر می‌شود

    • ناشناس

      بله

  • علی

    طلا معیار سنجش ازش پول است که بهعنوان پشتوان دربانک قراردارد

  • ناشناس

    متأسفانه طلا فروشان هر جور بخواهند می فروشند کاری به کاهش یا افزایش ندارند . خودشون یجوری حساب می کنند که همان قیمت بخواهند .

  • علی

    انس جهانی ۱۰۰دلار افزایش پیدا کند یا ۱۰۰دلار کاهش پیدا کند در بازار ایران متاسفانه اثر ندارد آقایون اونطور که دوست دارند قیمت را می زنند .