کد مطلب: ۸۰۸۶۹۹

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / سرمایه‌گذاران در کمین شکار طلایی

پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 اردیبهشت 1402 / سرمایه‌گذاران در کمین شکار طلایی

قیمت طلا و سکه امروز نیز افزایش داشت. معامله‌گران بازار معتقدند این نوسان افزایشی متعاقب شروع روزهای خونین بورس رخ داده است. آنها معتقدند برخی از سرمایه‌گذاران در کمین شکار در وقت طلایی بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قیمت بازگشایی شد. هر چند این روند صعودی در راستای نوسان افزایشی قیمت دلار طی دو روز گذشته رخ داده است اما نسبت به رشد دیروز افزایش‌های امروز بازار کمی ملایم‌تر بود.

قیمت سکه و حباب آن 19 اردیبهشت 1402

دیروز قوه قضائیه در غالب پیامکی واحدهای صنفی را ملزم به استفاده از سامانه تجارت و ثبت هر گونه معاملات در سامانه مذکور کرد. از سوی دیگر سیگنا‌ل‌هایی نیز از سوی رئیس کل بانک مرکزی بازار ارز را متاثر ساخت. با این وجود بازار مسیر خود را رفت. این در حالی بود که برخی معامله‌گران نوسان افزایشی سکه را متعاقب شروع روزهای خونین بورس می‌دانند. آنها معتقدند پول‌های خاکستری در حال ورود به بازار طلا و سکه است.

عامل تقاضا بر بازار طلا بی‌اثر شد

در همین راستا جواد فلاحیان با اشاره به جهت‌گیری بازارهای مالی تحت تاثیر اخبار روابط مساعد سیاسی با سایر کشورها خاطرنشان کرد: «بازارهای مالی با دستور و بخشنامه روند قیمتی را تغییر نمی‌دهند. آنچه در تغییرات قیمتی نمود دارد تقاضا، نقدینگی، انتظارات تورمی و نگرانی‌های اجتماعی است. این در حالی است که باید توجه داشت در چند ماه گذشته به جهت پرش‌های قیمتی طلا و سکه تقاضای خرد نیز دیگر بر این بازار موثر نیست.»

وی در ادامه به تاثیر قیمت دلار بر بازار فلزگرانبها اشاره کرد و گفت: «زمانی که با افزایش قیمت دلار مواجهیم هیجان و افزایش تقاضا در تمام بازارها به وجود می‌آید. این موضوع در بازار طلا به دلیل همگرایی این دو بازار سریعتر نمود پیدا می‌کند.»

فلاحیان با تاکید بر اینکه بازار طلا و سکه از قیمت دلار، روندهای این بازار و سیگنال‌هایی که به این بازار می‌رسد خط می‌گیرد خاطرنشان کرد: «مردم می‌خواهند ریالشان را تبدیل به دارایی کنند که در برابر کاهش ارزش پول ملی محافظت شود. قطعا اگر دلار افزایش قیمت داشته باشد و تقاضا در این بازار زیاد شود طلا هم همان مسیر را خواهد رفت.»

کف‌سازی سکه در کانال بالاتر

امروز قیمت سکه امامی از نیمه کانال ۳۲ میلیون تومانی عبور کرد. معامله‌گران بازار طلا و سکه ریزش روزهای گذشته بورس را عامل رشد قیمت در بازار فلز زرد می‌دانند. آنها معتقدند قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کف جدید برای قیمت سکه است و اگر طی سه روز متوالی این محدوده برای این قطعه از سکه حفظ شود سرمایه‌گذران جدید به بازار ورود می‌کنند.

با وجودی که در دو روز متوالی بازارهای مالی آماج سیگنال‌های تهدید آمیز از سوی بازارساز بود اما این بازارها با سپر آهنین تورم در نوسان افزایشی، امروز را نیز آغاز کردند. فعالان بازار طلا و سکه روندهای کاهشی را نیز ناشی از تاثیر سیاستگذار نمی‌دانند. آنها معتقدند این ریزش‌های چند روزه استراحت بازارها برای بازی در روند افزایشی است؛ زیرا بازار به طور مستقیم و پیوسته بالا نمی‌رود و هر روندی فراز و فرود را با هم دارد.

امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان به فروش رسید.

نیم‌سکه امروز ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

امروز ربع‌ سکه ۲۶ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به کانال هفت میلیون تومانی برگشت. این قطعه دیروز برخلاف رشد سایر قطعات سکه ارزان شد و در کانال ۶ میلیون تومانی معامله شد.

تقابل قیمت طلا با سکه

قیمت طلا امروز در تقابل با سکه قرار گرفت و ارزان شد. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا کاهش ۴۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک ۱۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۶۱۵ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات به غیر از نیم‌سکه افزایشی بود. امروز سکه بهار با ۳۸۳ هزار تومان افزایش مقدار حباب بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. کاهش حباب نیم‌سکه امروز ۵۴ هزار تومان بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.