کد مطلب: ۸۰۳۲۰۵

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

رشد قیمت در بازار فلز زرد / سکوت سکه شکسته شد؟

رشد قیمت در بازار فلز زرد / سکوت سکه شکسته شد؟

در دو روز پایانی نخستین هفته اردیبهشت‌ماه یخ قیمت در بازار فلز زرد شکسته شد. روز گذشته تمام قطعات سکه در کانال بالاتر نشستند. این روند صعودی با رشد قیمت دلار رخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار با شکست محدوده مقاومت توانست قیمت طلا و سکه را از رخوت بهاری خارج کند. دلار محدوده مقاومتی ۵۲ هزار تومانی را شکست و قیمت سکه از کانال ۳۱ میلیون تومانی خارج شد.

قیمت طلا و سکه 7 اردیبهشت 1402

از روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت که قیمت طلا و سکه در روند صعودی قرار گرفت، به فاصله یک روز سکه ۷۰۰ هزار تومان گران شده است.

با وجود پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر داغ شدن بازارهای مالی در اردیبهشت، اما این انتظار برای هفته دوم این ماه بیشتر بود تا روزهای انتهایی هفته جاری.

بازار سکه تعطیل می‌شود؟

روز سه‌شنبه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ممنوعیت فروش سکه بدون ثبت در سامانه تجارت خبر داد. بذرافشان هرگونه فروش سکه را بدون ثبت در سامانه مذکور تخلف اعلام کرد.

این خبر برخی شایعات را در بازار فلز زرد داغ کرد که بازارساز قصد دارد بازار سکه را بیشتر کنترل کند و یا حتی احتمال تعطیلی بازار سکه نیز عنوان شد. هر چند ظهور این شایعه کنترلی موجب نشد معامله‌گران عقب‌نشینی کنند و با فشار خرید، قیمت سکه ، بالای محدوده ۳۲ میلیون تومانی قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده را وابسته به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران در خرداد ماه می‌دانند.

تغییر کانال تمام قطعات سکه

دیروز ۷ اردیبهشت قیمت سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. ظهر دیروز سکه امامی با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار دیروز بیشترین رشد قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۹ میلیون تومانی صعود کرد و با قیمت ۲۹ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و افزایش ۵۰۰ هزار تومانی مبادله شد. همچنین ربع سکه ، با ۵۵۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. سکه گرمی با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد قیمت ۳۰۰ هزار تومانی داشت.

روز گذشته حباب سکه با روند افزایشی باز شد. ربع سکه با ۴۳۸ هزار تومان بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. سکه بهار، نیم‌سکه، سکه گرمی و سکه امامی به ترتیب بیشترین مقدار رشد حباب را داشتند.

صبح روز گذشته قیمت طلا نیز با رشد قیمت سکه، افزایشی شد. هر مثقال طلا با ۱۰۹ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان مبادله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۵ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان معامله شد.

در روزهای اخیر افزایش و کاهش طلای نو و دست دوم به یک میزان بود. دیروز نیز هر گرم طلای دست دوم ۲۴ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۶۲۲ هزار تومان معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.