کد مطلب: ۵۸۶۵۴۹

افزایش قیمت سکه چقدر محتمل است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ مهر

افزایش قیمت سکه چقدر محتمل است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 19 مهر

قیمت طلا و سکه در بازار امروز یکشنبه با کاهش قیمت همراه بودند. با توجه به روند نزولی قیمت دلار و اثرگذاری آن به قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز اونس حهانی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند و از طرفی قیمت دلار به مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار عوامل موثر کاهش قیمت طلا و سکه در بازار دیروز و امروز بودند.

با توجه به اینکه قیمت دلار برای ساعتی مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد روند نزولی قیمت سکه افزایش یافت اما با برگشت نرخ ارز به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان روند نزولی سکه کاهش یافت. با رسیدن قیمت سکه به مرز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان انتطار می‎رود در روزهای آینده اگر اونس جهانی رشد زیادی را نداشته باشد و قیمت دلار به مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ برنگردد احتمال افزایش قیمت سکه کاهش می‌یابد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا برقراری آرامش در بازار ارز را خواسته فعالان صنف طلا از رییس جدید بانک‌مرکزی اعلام کرد و گفت: درصورت ثبات قیمت دلار و در پی آن کاهش نوسان بازار طلا، معاملات از سرگرفته خواهد شد و شاهد بازگشت رونق به این بازار خواهیم بود.

رییس اتحادیه طلا با انتقاد از تاثیر نوسان قیمت‌ها بر تشدید رکود بازار اظهار کرد: افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه به سود و زیان طلافروشان نیست و این نوسان بالا صرفا منجر به بی‌اعتمادی مردم به سرمایه‌گذاری و تشدید رکود بازار شده است.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: مدتی است که جو بازار ارز تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی و انتخاب رییس بانک‌مرکزی نزولی شده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده خواهیم بود.

سکه امامی تا زمانی که دلار بالای مرز۲۷ هزار تومانی قرار دارد، می تواند حمایت مرز ۱۱ میلیون تومانی را حفظ کند. با این حال،‌ در پس روزهای کاهشی اخیر، برخی معامله گران هم چنان امید دارند که فلز گران بهای داخلی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگردد. از نگاه آن ها با خروج جو کاهشی در بازار ارز، سکه به سرعت به ریل افزایش قیمت بازخواهد گشت.

همچنین تعدادی از معامله گران بزرگ بازار سکه باور دارند که افت قیمت دلار دارای ‍پشتوانه بنیادی نیست و انتظار دارند که اسکناس آمریکایی بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند. نقدینگی بالا و عدم امید برای لغو زودهنگام تحریم ها از جمله متغیرهایی است که امید سکه بازان به دلار را زنده نگه داشته است. با این حال، در صورت ماندن قیمت سکه زیر محدوده ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،‌حداقل به صورت موقت اوضاع به کام فروشندگان و کاهشی ها خواهد بود.

برخی فروشندگان طلا علت کاهش قیمت دلار را نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. گویا ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر ۲۷ هزار و ۵۰۰ برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

نشانه‌های رونق بازار طلا دیده می‌شود

چرا بازار همچنان راکد است؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا، روز گذشته بازار طلا خلوت بود. عده‌ای به سفر رفته بودند اما از فردا به نظر می‌رسد نشانه‌های رونق در بازار نمایان شود. چرا که در ماه ربیع مراسم‌های مذهبی وجود دارد و اکثر ایرانی‌ها در این ماه مراسم جشن برگزار می‌‎کنند.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: با واکسینه شدن مردم به نظر می‌رسد محدودیت‌ها برداشته و مراسم عروسی‌ها برگزار شود و از این پس بازار رونق می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کار ما فقط نگاه کردن و بالا و پایین شدن زندگیمان شده که ثبات ندارد بازار ثبات بازار خیلی مهمه خیلی.