کد مطلب: ۴۷۹۵۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته آینده / سهامداران منتظر چه اتفاقی باشند؟

پیش‌بینی بورس هفته آینده / سهامداران منتظر چه اتفاقی باشند؟

در هفته آخر شهریور شاخص کل بورس اگر چه بیش از 5 درصد افت کرد اما شاخص کل فرابورس توانست رشدی 0.6 درصدی را به ثبت برساند. همچنین ارزش معاملات هفتگی نیز در این هفته بیش از 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تداوم افزایش قیمت دلار، معرفی وزیر جدید صمت، تلاش سازمان بورس برای ساماندهی معاملات، تداوم سیاست عرضه اولیه، آغاز فروش اوراق سلف تولید برق در بورس، ابراز اطمینان مجلس نسبت به آینده بورس و تداوم واگذاری سهام دولتی از طریق بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ از مهمترین اخبار با سیگنال مثبت برای بازار سهام در هفته آینده محسوب می‌شوند و در مقابل برخی اخبار درباره افزایش نااطمینانی‌ها ناشی از تحریم اخبار تهدید کننده بازار سهام هستند. در مجموع به نظر می‌رسد احتمال اثرگذاری اخبار گروه اول بیشتر باشد.

آخرین اخبار احتمالا موثر بر بازار سهام را در زیر بخوانید:

ـ طبق اطلاعیه بورس تهران، ورود سفارش کم حجم به غیر از یک مورد اکیدا ممنوع و تخلف است و در صورت عدم رعایت موضوع مذکور ضمن مسدود شدن کد معاملاتی اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود.

ـ جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد (زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس)، با اعلام خبر عرضه اولیه سهام پتروشیمی الوند و بوعلی در پاییز امسال، سهم‌های بنیادی و صادرات‌محور را در نیمه دوم امسال، جذاب‌تر دانست.(بااقتصاد)

ـ آغاز فروش اوراق سلف تولید برق در بورس هم خبر با سیگنال مثبت دیگر است. مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ درصدی از سهام نیروگاه‌ها به صورت خرد در بورس عرضه خواهد شد که در تلاشیم حداقل ۵۰ درصد از منابع این بخش نیز برای تکمیل و نوسازی نیروگاه‌ها به صنعت برق بازگردانده شود. (اقتصادآنلاین)

ـ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران روند نزولی در بورس نباشند و سهام شرکت‌ها در بورس دوباره روند صعودی پیدا می‌کند.(تسنیم)

ـ معاون سازمان برنامه و بودجه از تداوم واگذاری سهام دولتی از طریق بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ـ بانک مرکزی در بخشنامه ای اعلام کرد:ایجاد جو روانی نامطلوب و التهاب در بازار ارز جرم محسوب می شود و براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران، هرگونه خرید وفروش ارز می بایست در بانک ها وصرافی های مجاز ودر چارچوب مقررات اعلامی بانک مرکزی انجام شود.

ـ مقام آمریکایی امروز پنجشنبه گزارش‌های پیشین درباره معافیت ۶۰ روزه عراق از تحریم‌ها برای واردات برق از ایران را تأیید کرد.

ـ پس از ممنوعیت اخیر عراق برای واردات برخی اقلام از ایران، این بار اعلام شده که سازمان هواپیمایی عراق همه پروازها از عراق به ایران و برعکس را لغو کرده و هنوز علت این اقدام را بیان نکرده است. (ایرنا)

ـ ۵۶ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تحریم تمام بخش‌های نظام مالی ایران شدند.(فارس)

آخرین کارنامه هفتگی بازار سهام را در ویدیو عملکرد هفتگی بورس ملاحظه کنید و همچنین برای پاسخ به این سوال که در بورس بمانیم یا نه، می‌توانید برنامه زنده تجارت‌نیوز با عنوان «نحوه جبران ضرر در بورس» در ساعت 21 روز جمعه 4 مهر ماه مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صاحب اختیار سهام خودممم

    من کاری ندارم مثبت ۵ باشه منفی ۵ باشه یا هر کوفت زهرمار دیگه ای فقط فرصت خروج بده میرم پشت سرم هم نگاه نمیکنم

    • ناشناس

      زودتر برو راحت شیم ازت

  • دیگه بورس باز نمیمانم

    اگه بعداز چند روز منفی خروج میزدم خیلی خوب میشد ولی همش دنبال خبرهای خوب بودم واز اونهای که خبرهای بد میدادن در واقع متنفر بودم دریغ ازین که واقعیت رو میگفتن ولی حالا با اینکه ۴۰درصد از سرمایه م رفت فقط فرصت خروج گیرم بیاد حتما فرار رو بر قرار ترجیح میدم چون خبرهای بدی در راه است دیگه دنبال خبر خوب نیستم چون خبرهای خوب رو فقط ا نهای که سهام دار هستن میگن

  • چهارشنبه هفته بعدم

    من چهارشنبه بعدم زبان باز کردم فقط میخام بهتون بگم ۱۵درصد از سرمایه تون تو این هفته پرید
    شنبه سبز کمرنگ
    یکشنبه قرمز پرنگ
    دوشنبه قرمز کمرنگ
    سه شنبه خاکستری
    چهارشنبه سبز تقریبا پرنگ

  • ناشناس

    متاسفم برای کسایی که بی جهت مردم رو بیچاره رو به بورس دعوت میکنن.در صورتی که غافلند از اینکه بورس تا پایان سال کمترین بازدهی رو نسبت به دلار و سکه خواهد داشت.
    شک نکنید منافع شخصی رو به اینده مردم بیچاره ترجیح میدهند.

  • ناشناس

    لطفا هر کس میخواد سهامش رو بفروشه ازاده وزودتر باید بفروشه واز بورس بره.. کسی که سهام را بین پنجاه تا هفتاد درصد پایین تر از یک ماه پیش میخواد بفروشه بجای اینکه خرید کنه.. بهتره در بورس نباشه

  • حسین

    کسایی که تشویق به خروج از بورس میکنن شک نکنید دلار یا سکه فروشند
    هیچ وقت ویترین اقتصاد یه کشور نمیتوان طولانی مدت اذیت کنه

  • حسین

    این هفته سبزه حداقل اکثریت سبزند
    هیج بازاری حتی طلا نداره پتانسیل بازار سهام رو نداره

  • ناشناس

    تا موقعی که اقتصادمون علی برکت اله باش تمام شرکتها وکارخانه ها ورشکسته باشند تولید هم نباش بورس چی مردم وتشویق کنند که پولهارو جمع کنند

  • اراکی

    دوست من الان وقت نوسان گیری نیست چند وقت صف فروش نروید تا بازار پا بگیرد درست راه افتاد راحت سود خوبی بگیر الان فقط بی خودی صف فروش تشکیل مدهید فقط بازار خراب میکنید

  • Ariyo

    درود
    اکثر عزیزان سهامداری که از برج ۳ در بورس هستند بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تو ضرر هستند و اینو همه میدونیم
    چرا فکر میکنی اگر سرمایه‌ت را با ۶۰ درصد ضرر از بورس خارج کنی میتونی در بازاری بهتر مثل ارز یا طلا سرمایه گذاری کنی؟؟؟
    کدوم عقل سلیمی میاد از بازاری که به کف قیمت هاش رسیده و کامل اصلاح شده وارد بازاری بشه که به سقف قیمت رسیده و هر آن ممکنه دچار ریزش شدید بشه؟؟؟
    خودتون رو مجاب نکنید به اینکه جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعته؛این مثال زمانی درسته که بازارهای موازی هم در کف قیمت باشند و شما جابجایی سرمایه کنی نه الان
    راهکار برگشت سرمایه خیلی ساده‌ست:(تو صف فروش نرو)یک هفته همگی از صف فروش فاصله بگیرید بخدا متوجه میشید حقوقی هیچ کاری نمیتونه با سهامت بکنه و مجبورند بازار رو مثبت کنند