کد مطلب: ۷۰۹۰۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته سوم مهر (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته سوم مهر (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی به خود گرفت و از سوی دیگر رکورد ارزش معاملات شکست. معاملات هفته آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در دومین هفته مهر ماه تنها چهار روز کاری داشت که در آن چهار روز نیز روند نزولی به خود گرفت و در هیچ کدام از روزهای معاملاتی، بازار مثبت نشد.

شاخص کل بورس تهران چهارشنبه هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۱۱۳ هزار واحدی رسید. در نهایت این هفته شاخص ۳۲ هزار واحد یعنی بیش از ۲٫۴ درصد افت کرد. شاخص هم‌وزن نیز کاهش حدود ۳ درصدی داشت و شاخص فرابورس نیز در حدود ۲٫۳ درصد کاهش یافت.

در این هفته ارزش معاملات نیز نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی داشت.

در اولین روز هفته یعنی شنبه ارزش معاملات برابر با دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید، روز یکشنبه برابر با دو هزار و ۱۰۰ میلیارد و روز دوشنبه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز سه‌شنبه به هزار و ۶۵۰ میلیادر تومان رسید.

این ارقام نشان‌دهنده دومین سقوط ارزش معاملات نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ بوده است. در این هفته خروج پول نیز در بازار بسیار قوی بود. روز شنبه ۵۸۰ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۴۵۰ میلیارد، روز دوشنبه ۳۴۰ و روز سه‌شنبه نیز ۱۸۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد.

پیش‌بینی بورس شنبه

حدود ۷۹۰ روز از عقب‌نشینی شاخص کل بورس از قله ۲ میلیون واحد می‌گذرد و در این مدت شاحص سه موج نسبتا صعودی را تجربه کرده اما هیچ یک پایدار نبود و پس گذشت سه الی چهار روز، شاخص نزول می‌کرد. البته در این مدت سهامداران با نوسان‌گیری سود اندکی کسب می‌کردند.

وضعیت اقتصاد جهانی و عوامل تاثیرگذار روی بازار سرمایه هم اصلا خوب نیست. قیمت کامودیتی‌ها همچنان نزولی است و به نوعی صنایع کامودیتی‌محور در بورس شرایط سختی دارند. ریسک‌های سیستماتیک نیز جای خود دارد و همچنان عامل اصلی خروج و فرار سرمایه از بورس این ریسک‌ها هستند.

به طور کلی خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه و سهامداران و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند، سرمایه خود را در هر بازاری به غیر از بورس سرمایه‌گذاری کنند. اگر روند به همین شکل باشد ادامه دارد باشد و مسولان کاری برای ترمیم بازار و ریسک‌های سیستماتیک انجام ندهد احتمالا شاهد روز افزون شاخص کل بورس باشیم.

پیش‌بینی بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار

    با سلام بازار دستوری منفی و مثبت میشه است.کارشناسان و سهامداران وقت خود را تلف نکنند.

  • ناشناس

    بورس ایران مرده است باید از آن فرار کرد

    • ناشناس

      واقعا

  • سهامدار

    گاو شیرده زمین گیر شده مریضه!!!!