خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۸۳۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی بورس هفته چهارم آذر (اینفوگرافیک)

پیش‌ بینی بورس هفته چهارم آذر (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد در حدود 5 درصدی داشت؛ بر همین اساس کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت به یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد رسید و رشد ۴.۹ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. در سوی دیگر بازار نیز شاخص‌ها مثبت بودند. شاخص هم‌وزن با رشد ۴.۱ درصدی در سطح ۳۳ هزار و ۷۶۳ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رسیدن به تراز ۱۸ هزار و ۸۵۸ واحدی رشد ۱.۶ درصدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته رشد خوبی داشته و به ۲۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه ۳۵۷۲ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۳۰۶ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۴۱۷۸ هزار میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۵۴۶۱ هزار میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه ارزش معاملات به ۴۳۴۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده

در هفته‌ای که گذشت تمامی شاخص‌های بازار سرمایه روندی مثبت را پشت سر گذاشتند. برای نمونه شاخص کل توانست بازدهی حدود 5 درصدی را ثبت کند که با توجه به بازدهی هفته‌های اخیر این روند مثبت می‌تواند اعتماد سهامداران را افزایش دهد.

با جهش دلار نیما در روز‌های پایانی هفته، شعله امید به کاهش اختلاف میان نرخ دلار نیما و دلار آزاد در دل فعالان بازار روشن شد. مخاطبان بازار سرمایه به خوبی می‌دانند که در صورت افزایش نرخ دلار نیما و به طور کلی‌تر نرخ دلار شرکت‌های صادرات‌محور چگونه در یک بازه زمانی خیلی کوتاه، می‌توانند بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سایر گروه‌ها و حتی نسبت به بازار‌های موازی نظیر بازار ارز و همچنین بازار طلا و سکه کسب کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.