کد مطلب: ۷۲۹۶۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی بورس هفته اول آذر (اینفوگرافیک)

پیش‌ بینی بورس هفته اول آذر (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد؛ بر همین اساس کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده و صنایع پیش‌رو را بررسی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در این هفته روند کاهشی داشت. شاخص کل بورس از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز روند نوسانی رو به پایین گرفت و شاخص با افت 0.2 درصدی در سطح یک میلیون و 410 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با رسیدن به محدوده 407 هزار واحدی توانست رشد 1.4 درصدی را ثبت کند. بر اساس این رشد می‌توان گفت که صنایع کوچک بازار وضعیت خوبی را نسبت به سایر صنایع تجربه کردند. شاخص کل فرابورس نیز رشد 0.63 را ثبت کرد و به محدوده 18 هزار و 593 واحد رسید.

پیش بینی بورس هفته اول آذر

عوامل تاثیرگذار بر بورس در هفته آینده

چهارشنبه صورت‌جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) منتشر شد. مقامات فدرال‌رزرو توافق کرده‌اند که سرعت افزایش نرخ بهره را نسبت به چهار دوره قبلی کاهش دهند. چرا که این موضوع به سیاستگذاران اجازه می‌دهد تا تاثیر سیاست‌های انقباضی اخیر را بر وضعیت اقتصاد ارزیابی کنند.

خلاصه این نشست با انعکاس اظهاراتی که چندین مقام طی چند هفته گذشته انجام داده‌اند، به افزایش‌های آرام‌تر نرخ بهره اشاره کرد. بازارها انتظار دارند که کمیته بازار آزاد فدرال، سرعت افزایش نرخ بهره را پس از چهار صعود متوالی ۰.۷۵ درصدی در دسامبر به ۰.۵ واحد درصد کاهش دهد.

بازارهای جهانی پس از رخدادهای اخیر نسبت به قبل بسیار امیدوارتر حرکت می‌کند اما همچنان قدم‌های آن محتاطانه است. پس از انتشار آمار تورم آمریکا برای ماه اکتبر که عدد ۷.۷ درصدی را نشان می‌داد و ۰.۳ درصد کمتر از انتظارات بود، بازارهای جهانی امید بیشتری به کاهش شدت افزایش نرخ بهره در نشست‌های آتی به دست آوردند؛ بنابراین بخشی از ریزش‌های چند ماه گذشته خود را جبران کردند.

در کنار این موضوع نیز صحبت‌های جرومی پاول در نشست ۲ نوامبر سراسر مملو از خوش‌بینی نبود. در بخشی از سخنان او اشاره شد که فدرال‌رزرو اعتقاد دارد هدف نهایی نرخ بهره در سال آینده بیشتر از چیزی خواهد بود که بازارها انتظار دارند. همین موضوع در آن زمان باعث شد که بازارهای جهانی برای مدتی رنگ سرخ به خود بگیرند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد که صنایع بورس تهران نیز از این افزایش تاثیر بپذیرند و در نهایت روند صعودی خود را آغاز کنند.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌ بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.