کد مطلب: ۸۱۴۳۲۰

پیش بینی بورس هفته دوم خرداد (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته دوم خرداد (اینفوگرافیک)

بورس تهران در نخستین هفته خردادماه روند نسبتا متعادلی را تجربه کرد اما بررسی آمار و ارقام معاملات در این هفته حاکی از آن است که بازار سهام همچنان از پس‌لرزه‌های اصلاح عمیق نیمه اردیبهشت‌ماه رهایی نیافته است. سوال این است که معامله‌گران در دومین هفته خردادماه نقشه بازار را چگونه رسم خواهند کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند معاملات بازار سهام در نخستین هفته خردادماه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان با احتیاط وارد خرید و فروش می‌شوند و بورس تهران نتوانسته است ریزش‌ هفته‌های اخیر را جبران کند.

این رویکرد به خوبی خود را در صفوف خرید و فروش، ارزش معاملات، روند شاخص‌ها و انتخاب نمادها از سوی معامله‌گران نمایان می‌کند. تحلیلگران بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، مسیر حرکت بورس تهران در هفته دوم خردادماه را پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش بینی هفتگی بورس

اثر تغییر نرخ ارز بر بازار سهام

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه بازار در هفته آینده متعادل خواهد بود و حجم معاملات مناسبی را رقم خواهد زد، گفت: «متاسفانه تصمیمات متناقض و متغیر مرتبط با سودآوری شرکت‌های بورسی کماکان ادامه دارد. تغییر نیافتن یا تغییر مبنای نرخ تسعیر ارز از آن جمله است.»

وی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز افزود: «حساسیت فعالان بازار به این‌گونه تصمیمات، بیشتر از اثرات سود و زیانی آنهاست.»

اغلب کارشناسان بازار سرمایه، معاملات هفته آینده را متعادل پیش‌بینی کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا همین روند در بازار طی خواهد شد یا برخی متغیرهای مهم سیاست خارجی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، مسیر بازار سهام را متحول خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    بازار این هفته قرمز هست خصوصا اول هفته

    • ناشناس

      بیچارمون کردن ولی ما براحتی درس نمیگیریم

  • حسین

    ازتجارت نیوز جون تمنا میکنم درد ما سهامدار ها رو به گوش مسولین رده بالا برسونه، بزرگترین مشگل بورس ما اینه درکل ۱ممیز ۲۵صدم درصد بابت خریدو فروش سهام کا مزد میگیره در صورتیکه نباید بیشتر از ۷۵صدم درصد بابت خرید و فروش کارمز بگیرن تصورکنید بابت هر ۱۰ملیون ۱۲۵هزار باید کارمزد خرید و فروش بدی این رقم خیلی خیلی بالاست ۲بورس ما باید ۵شنبه ها هم باز باشه ۳این مورد خیلی مهمه کارگزارها پول فروش سهام ها رو بعد ۲ وز میریزن حساب که میتونه این به یک روز تقلیل پیدا بکنه. ۴هیچ اشکالی نداره پنجشنبه ها به عنوان روز کمکی به کار گرفته بشه مثلا بعضی کارها. و بندازی ۵شنبه مثل خرید عرضه اولیه، یا سفارش پول از ۵شنبه برای شنبه یا اصلا درخواست وجه از سه شنبه برای واریز در روز پنج شنبه، کلا میشه از پنجشنبه به عنوان یک روز نیمه تعطیل در جهت پویایی بورس استفاده کرد.

  • کیا صادقی

    سلام به نظر من تنها نهادی که فردا بلاتکلیف میباشد بانک مرکزیست که باید سیاست متعادلی را پیش بگیرد چنانجه نیمه اول معاملات ارام وباصف خرید خوب مواجه باشد نیمه دوم بلاشک بسیار باقدرت نسبت به خرید اقدام خواهد کرد.

  • امیرعلی

    سازمان بورس در بحث عرضه اولیه ها خیلی خیلی بد عمل میکنه به نظر من در روزهای اول تا سوم نباید اجازه بده کسی اردرهای سنگین بزاره چه خبر اوردرهای ۱۰۰ملیونی و ۲۰۰ملیونی بابا هر نفر در ۳روز اول نباید بیش از ۵ملیون اوردر بزاره اصلا اردرها رو ۱۰ملیونی کنید ولی اوردر ۱۰۰ملیونی یه نوع رانت هست

  • ناشناس

    بورس= بدبختی= اعصاب خوردی= بی خانه شدن=شرمنده زن و بچه بودن= یک عمر کار کردن و حالا هیچ= حسرت بازارهای موازی را خوردن= عقب ماندگی از گرانی و تورم=کوره سرمایه سوزی= امید واهی= تمام نشدن اصلاح و حباب سهام حتی قیمت سهم منفی بشه=بازاری که مدافع ندارد= ابزار دست مافیا= همه سود ببرند غیر از سهامدار حقیقی

  • رحمان گلبیدی

    تمام سرمایه زندگیم تو بورس رفت
    بی خانه
    بی ماشین
    بی پول
    فقط دارم نفس میکشم
    با ماهی ۱ میلیون و ۸۰۰ زندگی میکنم.خدا از گربه نره و روباه مکار نگزره که مارو انداختن تو این چاه مکافات

    • ناشناس

      فقط بدون تنها نیستی هممون تقریبا این شرایطو داریم بجز بعضیا که ….