کد مطلب: ۷۵۴۳۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی بورس هفته دوم بهمن (اینفوگرافیک)

پیش‌ بینی بورس هفته دوم بهمن (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، افت بیش از چهار درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در اولین هفته دی ماه وضعیت چندان مطلوبی را پشت سر نگذاشت. شاخص کل بورس در هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 689 هزار واحدی بود و این هفته به رقم یک میلیون و 611 هزار واحدی رسید و افت 4.6 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در سوی دیگر بازار شاخص هم‌وزن نیز روند کاهشی به خود گرفت و با نزول 2.59 درصدی در سطح 512 هزار و 491 واحدی ایستاد. همچنین شاخص فرابورس نیز افت 2.5 درصدی را ثبت کرد و تراز 20 هزار و 980 واحدی ایستاد؛ به طور کلی این هفته تمامی شاخص‌های بازار نزولی بودند.

پیش بینی بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده

بورس در هفته اخیر روند نوسانی و نزولی داشت و عواملی چون افزایش قیمت دلار و دخالت در عرضه خودرو در بورس کالا در این نزول نقش داشت.

رئیس جدید بانک مرکزی از فرمول قیمت‌گذاری دستوری برای دلار استفاده می‌کند و در تلاش است با افزایش نرخ‌ها در صرافی‌ و کاهش قیمت دستوری در بازار آزاد، نرخ‌ها به یکدیگر نزدیک کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرکوب قیمت همیشه روند عکس داشته است. شاید در کوتاه‌مدت شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم؛ اما در بلندمدت شاهد افزایش قیمت‌های نجومی در آن بازار خواهیم بود. دلار نیز همین داستان دارد و احتمالا پس از سرکوب قیمت‌ها شاهد افزایش نرخ‌ها باشیم.

دلار تاثیر بسزایی روی بورس دارد و این دو بازار با یکدیگر همبستگی دارند و به واسطه افزایش نرخ دلار شاهد رشد بورس نیز هستیم. اما در چند هفته اخیر به واسطه نوسان شدید در قیمت دلار بورس واکنش منفی نشان می‌دهد و زمانی که بازار ارز به ثبات برسد، بازار سرمایه نیز می‌تواند از دلار واکنش مثبت دریافت کند.

چندین ماه است که بورس درگیر مخالفت‌ها با عرضه خودرو در بورس کالاست. اکنون شورای رقابت به دنبال لغو عرضه خودرو در بورس کالا یا قیمت‌گذاری دستوری آن است.

اگر دخالت‌ها برای عرضه خودرو در بورس کالا به پایان برسد، شاهد وضعیت باثبات‌تری در بورس خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه اگر سرمایه ای از مردم بدبخت باقی مونده باشه .

  • ورشکسته بورس ایران

    ضررهای دولت روحانی جبران شده ضررهای دولت جدید به بورس رسید .

    • ناشناس

      احسنت

  • خسرو

    فقط میتونم قلبی بگم همه چی رشد کرد به جز بدبخت بورس بیچاره…بورس صعودی بشه با قدرت اقتصاد راه میفته پول دیگه سمت سکه دلار نمیره…خداکنه بورس خوب بشه..کسب و کار ها راه بیفته…تنها سهم هایی که هنوز رشد نکردن شستا.غدیر.وبانک.دی.شلرد.فولاد.این سهم ها راه بیفتن.بازار با خودش میاره، بالا

  • ناشناس

    این بازیا فقط به ضرر مردم بیچاره تموم میشه. چه تو سطح جامعه چه تو بورس و اقتصاد

  • ناشناس

    یک آدم عاقل و با فهم بذارید که بورس را جمع کنه

  • علی

    بعد از 3 سال ویرانی و ضرر هنوز شاخص بورس روی 1600 داره در جا میزنه بعد از این همه تورم و گرانی و زیان مردم

  • مال باخته دولت

    بورس چیه بابا بکشین بیرون دلار بخرین.بورس دست دولته خودشو اطرافیانشون میدونن کی بخرن کی بفروشن.مردم خبر ندارن.ولی دلار دست دولت نیست.دلار بخرین

  • ناشناس

    سلام از رمانی دلار ۲۰ تومان بود بورس درگیر شاخص ۱۶۰۰ بود الان هم که دلار ۴۰ را رد کرده هنوز درگیر همین سطحه به نظر من یه عده نمی‌خواهند بزارن بورس رشد کنه

  • ناشناس

    دولت داره کسر بودجه خودشو ناجوانمردانه از بورس تامین می کنه.

  • کارشناس بورس

    حمایتهای شاخص کل جهت اطلاع سهامدارانی که قصد خرید دارند:
    محدوده 1580000 واحد حمایت معتبری نیست.
    1520000 واحد حمایت اول
    1420000 واحد حمایت دوم