کد مطلب: ۴۲۱۶۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار سه‌شنبه را چطور آغاز می‌کند؟ / پیش‌بینی وضعیت بازار ارز

دلار سه‌شنبه را چطور آغاز می‌کند؟ / پیش‌بینی وضعیت بازار ارز

با عبور قیمت نفت از مرز 70 دلار کمی چشم‌انداز درآمدهای ارزی ایران تقویت شده، شاخص دلار در بازارهای جهانی به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر رسیده و در کنار این، رئیس کل بانک مرکزی هم از تداوم تلاش‌ها برای حفظ ثبات بازار ارز سخن گفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار در بازار پیش از شروع بازار ارز در روز سه‌شنبه 13 هزار و 335 تومان بوده است. در صرافی ملی نیز قیمت همان قیمت دوشنبه یعنی 13 هزار و 330 تومان تکرار شد.

اما در این شرایط بازار ارز چه چشم‌اندازی پیش‌رو دارد؟ چه اخبار مهمی به عنوان سیگنال‌های بازار ارز برای روزهای آینده قابل اتکا هستند؟

یکی از مهمترین پیش‌نشانگرهای بازار ارز درآمدهای نفتی ایران است. از مهمترین مولفه‌های در درآمدهای نفتی ایران قیمت نفت است.

طبق آخرین گزارش‌ها، از آنجایی‌که تنش‌ها میان آمریکا و ایران افزایش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از دو درصد افزایش یافت و به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

در کنار نفت 70 دلاری، شاخص دلار در بازارهای جهانی نیز تغییر مهمی داشت.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۸.۱۲۱۶ ین رسید که پایین‌ترین نرخ برابری دلار در مقابل ارز ژاپنی طی سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

اما در کنار این دو خبر، اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی نیز قابل توجه بود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی‌سازی فشار حداکثری آنها به مردم ایران و برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها، فروگذار نخواهد کرد و همچون ماه‌های گذشته با قدرت، تلاش کسانی که در آرزوی بی‌ثبات کردن بازارها هستند را ناکام خواهد گذاشت.

این اخبار درحالیست که پیش از این بعد از گرانی دلار در روز شنبه، دنیای اقتصاد به تاثیر حضور بازارساز برای کنترل دلار و تخلیه طبیعی بخشی از هیجانات معامله‌گران اشاره کرده اما از سوی دیگر متذکر شده بود: نوع واکنش ایران به اقدامات تروریستی آمریکا از مهم‌ترین ریسک‌های بازار ارز محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد بخشی از پول‌های نگران تا واکنش عملی ایران در بازار ارز بمانند.

همچنین پیش از شروع هفته تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود: با این وضعیت به نظر می‌رسد طلا همان روند هفته قبل خود را تکرار کند و در کنار آن، دلار نیز روندی مشابه طلا در پیش بگیرد اما در بازار سهام احتمالا روند هفته جاری به مانند هفته گذشته نباشد. همچنین احتمالا میزان اثرگذاری بر بازارها هم در روزهای نخستین هفته بیشتر باشد.

بدین ترتیب احتمالا بازار ارز در فردا روزی شبیه شنبه را در پیش نداشته باشد و بازارساز همچنان تلاش کند که ثبات ارزی ادامه پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.