کد مطلب: ۵۹۱۳۳۰

پیش ثبت نام عتبات ۱۴۰۰ آغاز شد/ داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است

پیش ثبت نام عتبات ۱۴۰۰ آغاز شد/ داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است

سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای از آغاز پیش ثبت نام عتبات ۱۴۰۰ برای متقاضیان خبر داد.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، از سازمان حج و زیارت، در اطلاعیه پیش ثبت نام عتبات عالیات آمده است: با توجه به لغو روادید سفرهای هوایی بین ایران و عراق و با عنایت به موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سازمان حج و زیارت در جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و بمنظور ایجاد آمادگی های لازم برای تشرف زائران به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات در دوره ۲۳ / ۸ / ۱۴۰۰ تا ۳۰ / ۱۰ / ۱۴۰۰ می توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت http://atabat.haj.ir برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کنند. شروع پیش ثبت نام از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۴ / ۸ / ۱۴۰۰ است.

پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی میسر است، افرادی که متقاصی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می کند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج گردد.

همچنین هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می تواند (بعنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام کند و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، از این رو در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آید.

با توجه به اطلاع رسانی های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

کد ملی همه افراد ۱۰ رقمی بوده و باید کلیه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد که این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری خواهید فرمود.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

در این اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: درخصوص مدت اقامت زائران و بسته های سفر زیارتی عتبات قابل ذکر است که برنامه ریزی های لازم برای تمام کسانی که تمایل دارند از بسته های متنوع سفر استفاده کنند، صورت می گیرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.