کد مطلب: ۴۵۳۶۷۳

بورس دوشنبه چه می‌شود؟ / فشار عرضه در گروه خودرویی

بورس دوشنبه چه می‌شود؟ / فشار عرضه در گروه خودرویی

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام روز دوشنبه، با توجه به بیشتر بودن صف‌های فروش از صف‌های خرید به نظر می‌رسد شاخص امروز شروعی متعادل و رو به منفی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام اگر چه شاهد صف‌های خرید و فروش سنگینی در نمادهای شاخص‌ساز و بنیادی نیستیم اما با توجه به جو کلی حاکم بر بازار و بیشتر بودن عرضه از تقاضا به نظر می‌رسد امروز شاخص کل با رشدی منفی کار خود را آغاز کند.

در فرایند سفارش‌گذاری پیش‌گشایش نمادهای خودرویی با فشار عرضه زیادی مواجه شده‌اند و حتی نماد خودرو نیز در سقف قیمتی خود با عرضه‌کننده بسیاری مواجه شده است. از سوی دیگر سه نمادی که بیشترین تعداد عرضه کننده را نیز به خود اختصاص داده‌اند همگی خودرویی هستند. بر اساس اطلاعات موجود سه نماد خگستر، وساپا و خزامیا به ترتیب با ۶۲۶، ۲۱۵ و ۲۰۴ میلیون حجم عرضه بیشترین متقاضی فروش را دراد.

2

بازار سهام در حالی معاملات امروز خود را از دقایقی دیگر آغاز خواهد کرد که روز گذشته شاخص کل مجددا منفی شد و بیش از ۳ هزار واحد افت کرد. همچنین از ابتدای هفته فروش ۳۰ درصد سهام عدالت افرادی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‎اند آغاز شده که برخی تحلیلگران معتقدند افت دیروز شاخص به این علت بوده است.

در جریان معاملات امروز دو نماد پیزد و آریا خارج از ساعت معاملات عادی بورس و از ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ بدون مرحله پیش‌‎گشایش معامله می‌شوند. همچنین تعدادی از نمادهای پالایشی نیز به به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر حداکثر تا ۲۶ خردادماه به حالت تعلیق درآمدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.