کد مطلب: ۲۳۰۶۱۵

چاد از لیست ممنوعیت مسافرتی آمریکا خارج می‌شود

چاد از لیست ممنوعیت مسافرتی آمریکا خارج می‌شود

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا با استناد به پیشرفت‌های اخیر در روند مدیریت هویت و تبادلات اطلاعاتی با چاد ممنوعیت مسافرتی علیه شهروندان این کشور آفریقای مرکزی را که اجازه سفر به ایالات متحده نداشتند، لغو می‌کند.

چاد جزو هشت کشوری بود که اتباع آن طبق منع مسافرتی جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه ورود به خاک ایالات متحده را نداشتند. این ممنوعیت همچنین ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، ونزوئلا و کره‌شمالی را هدف قرار داده است. اجازه سفر تنها در موارد استثنایی ممکن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این مساله گفت صدور روادید برای اتباع چاد نشان می‌دهد ممنوعیت مسافرتی رئیس‌جمهوری به صورتی موثر کشورها را به ارتقای پروتکل‌های امنیتی ترغیب کرده است.

او افزود: با لغو محدودیت‌های مسافرتی علیه اتباع چاد، ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد مولفه‌های ذکر شده در اعلامیه ۹۶۴۵ می‌تواند امنیت ایالات متحده آمریکا را افزایش دهد.

درج نام کشور چاد در لیست ممنوعه با واکنش کارشناسان امنیتی مواجه شده بود که این کشور را اصلی‌ترین متحد آمریکا در عرصه مقابله با تروریسم می‌دانستند.

با این حال دولت ترامپ تاکید داشت کوتاهی چاد در مدیریت اوراق هویتی و تبادلات اطلاعاتی می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد و در ادامه آن افراد خطرناک وارد ایالات متحده آمریکا شوند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.