کد مطلب: ۵۱۴۱۰۲

چالش‌های عمده فروشی آنلاین

چالش‌های عمده فروشی آنلاین

عمده‌فروشان به واسطه نبود پلتفرمی که بتواند نقش رابط را بین آن‌ها و مشتریان بازی کند و همچنین دردسر و هزینه استخدام نیروهای متخصص برای بخش‌های مختلف فنی، محتوا و بازاریابی، باعث شده است که همچنان در بند روش‌های سنتی و فیزیکی برای فروش محصولات خود بمانند و از چشم مشتریان بالقوه در سراسر کشور پنهان شوند.

وقتی صحبت از فروش عمده می‌کنیم، در وهله اول همه ذهن‌ها به سمت بازارهای سنتی و حجره‌های شلوغ قدیمی می‌رود. اما در سال‌های اخیر دنیای تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی‌های آنلاین دستخوش تغییرات شگرفی شده است که متاسفانه، عمده‌فروشان از آن‌ها بی‌بهره مانده‌اند.

تجارت آنلاین و زیرساخت‌های آن در ایران

ظهور پلتفرم‌های متعددی که نقش رابط بین مصرف کنندگان نهایی و خرده‌فروشان را ایفا می‌کنند، محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان فروشندگان و خریداران آنلاین و همچنین سهل شدن فرآیند ساخت وب‌سایت‌های فروشگاهی، همه باعث رشد تعداد خرده‌فروشان و گسترش محبوبیت خرید آنلاین در میان خانواده‌های ایرانی شده است.

شیوع ویروس کرونا، قرنطینه و گسترش دورکاری باعث شد که زیرساخت‌های خرید آنلاین و ارسال محصولات به سراسر کشور فراهم شود و فروشگاه‌ها نیز بتوانند عمده ترافیک مشتریان خود را بر وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود متمرکز کرده و از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.

رویای خرده‌فروشان، کابوس عمده‌فروشان

اما همین موقعیت عالی برای خرده‌فروشان و کسب و کارهای کوچک، تبدیل به کابوسی برای عمده فروشان و کسب و کارهای B2B شد. کاهش مراجعه خریداران و محدود شدن آن‌ها به مشتریان قدیمی‌ای که از قبل با این کسب و کارها و محصولات آن‌ها آشنایی دارند، باعث شد که بسیاری از این تجارت‌ها در ماه‌های اخیر تحت فشار اقتصادی بالا قرار بگیرند و در مواردی حتی ورشکست شوند و کرکره مغازه‌هایشان را پایین بکشند.

عمده‌فروشان به واسطه نبود پلتفرمی که بتواند نقش رابط را بین آن‌ها و مشتریان بازی کند و همچنین دردسر و هزینه استخدام نیروهای متخصص برای بخش‌های مختلف فنی، محتوا و بازاریابی، باعث شده است که همچنان در بند روش‌های سنتی و فیزیکی برای فروش محصولات خود بمانند و از چشم مشتریان بالقوه در سراسر کشور پنهان شوند. از طرفی شبکه‌های اجتماعی نیز آن جایگاهی که بین مصرف کنندگان نهایی دارد را بین مشتریان عمده و B2B ندارد و کمک چندانی به این کسب و کارها نمی‌کند.

پلتفرم‌هایی برای عمده‌فروشان و کسب و کارهای B2B

در این بین، اندک پلتفرم‌هایی که پا به این عرصه گذاشتند و تلاش کردند که این نیاز عمده‌فروشان را برطرف کنند، به علت دریافت هزینه بالا در هنگام ثبت نام، بی‌نتیجه ماندن و عدم شروع به کار پلتفرم پس از ماه‌های طولانی حتی به رغم تبلیغات گسترده و وعده شروع به کار در پاییز امسال، نشان داده‌اند که تکیه گاه مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای عمده فروشی و B2B نیستند.‌

انتظاراتی که از یک پلتفرم‌ آنلاین B2B مطمئن داریم:

اما اگر فرض کنیم که چنین بستری وجود داشت و با استانداردهای جهانی شروع به خدمات‌رسانی به این نوع کسب و کارها بود، باید چه انتظاراتی از آن می‌داشتیم؟

یک بستر آنلاین قابل اطمینان و استاندارد باید بتواند هزینه‌های مختلف و متعدد برای افزایش آگاهی مشتریان و دیگر کسب و کارهای B2B را بر عهده بگیرد. این هزینه‌ها شامل تولید محتوا و بازاریابی گسترده در فضای آنلاین می‌شود. توجه به این امر در طولانی مدت می‌تواند به خوبی فرق بین یک بستر ضعیف، سطحی و ناپایدار و یک پلتفرم قوی، استاندارد و پایدار را مشخص کند. از طرفی باید بتواند دردسرهای مشتریان را نیز به حداقل کاهش دهد و بخش‌های فنی و تخصصی کار را در دست بگیرد. راحتی کار با پنل و وجود بخش پشتیبانی مشتریان نیز از فاکتورهای اصلی برای صاحبان مشاغل به حساب می‌آید و باید به آن‌ها توجه داشت.

پلتفرم‌های استاندارد و فعال در ایران

امروز می‌توانیم بگوییم یکی از بسترهایی که در ایران مشغول به کار هست و همه این امکانات را با بالاترین کیفیت در خدمت مشتریان، صاحبان کسب و کارهای B2B و عمده‌فروشان قرار می دهد، پلتفرم گروه هزاران است. متخصصان هزاران، از لحظه ثبت نام رایگان شما در این وب‌سایت در کنار شما خواهند بود تا بتوانید در کمترین زمان و به راحتی، ویترین کسب و کار خود را در دنیای وب به نمایش بگذارید و به فضای تجارت آنلاین وارد شوید.

با هزاران، عمده‌فروشان و کسب و کارهای B2B در همه اصناف تجاری و صنعتی می‌توانند محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریانی از سراسر کشور قرار دهند و محدودیت‌های زمانی و مکانی ناشی از فعالیت سنتی خود را از بین ببرند.

هزاران در حال حاضر فعال و مشغول به همکاری با تامین کنندگان و تولیدکنندگانی از جای جای ایران است و فعلا برای ثبت نام، از صاحبان مشاغل هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت گروه هزاران سر بزنید و یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۲۲۲۵۳۴۰۰ با آن‌ها در تماس باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.