کد مطلب: ۲۹۸۹۰۵

ستاره اقبال خودرویی‎ها در حال طلوع است

ستاره اقبال خودرویی‎ها در حال طلوع است

روز گذشته در جریان دادوستدهای خودرویی مانند چند روز گذشته این گروه روند مثبتی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، سایپاآذین، پارس‎خودرو، ایران‎خودرو، گسترش‌سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، مهرکام‌پارس، گروه بهمن، نیرو محرکه و رینگ‎سازی مشهد مثبت خوردند.

روز گذشته در جریان دادوستدهای خودرویی مانند چند روز گذشته این گروه روند مثبتی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، سایپاآذین، پارس‎خودرو، ایران‎خودرو، گسترش‌سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو ، مهرکام‌پارس، گروه بهمن، نیرو محرکه و رینگ‎سازی مشهد مثبت خوردند و در‌مقابل نیز آهنگری تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران منفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین روز گذشته طی 30هزار و 376 نوبت معاملاتی، 492 میلیون‌و917 هزار سهم به ارزش 62 میلیاردتومان جابه‎جا شد و تا پایان دادوستدها نیز ارزش کل بازار این صنعت بورسی به 16 هزار و 467 میلیاردتومان رسید.

براساس این گزارش، شاخص‌کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 18 شهریورماه 97 با افزایش 2605 واحدی به رقم 142هزارو234 واحد رسید. همچنین ارزش‌کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی بیش از 843 میلیاردو 432 میلیون ‌تومان نمایش داده شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش‌از 3 میلیارد و 566 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 205 هزار و 747 نوبت دادوستد بود.

افزایش تقاضای سهام در صنایع کوچک

تقاضای سهام در صنایع کوچک این روزها به اوج خود رسیده و کمتر گروهی با صف خرید بسیاری از نمادها همراه نیست. باتوجه به آغاز روند نزولی در دو بازار ارز و سکه، به نظر می‎رسد بار دیگر بورس محل مناسبی برای سرمایه‎گذاری به‌شمار می‎رود. در این بین همواره توصیه می‎شود سهامداران با بینشی منطقی و به دور از هیجان در بازار رفتار کنند.

بررسی مکانیسم تقاضا در برخی نمادهای کوچک، این احتمال را قوت می‌بخشد که رفتار هیجانی و رویاپردازی در کسب سودهای کلان بین سهامداران وجود داشته باشد. با وجود این‎که در بعضی صنایع تغییرات قیمتی در کالاها باعث چشم‎انداز رشدسودآوری شده است اما این موضوع در بسیاری از صنایع صدق نمی‎کند و رشد آن‎ها می‎تواند منشا روانی داشه باشد.

بازار سرمایه در انتهای صف جذب سرمایه!

پس از افزایش نرخ ارز و دلار که از سال گذشته شروع شد، شاهد بازدهی بالاتر از صددرصد هرکدام از بازارهای ارز و سکه بودیم. همچنین یک بازدهی کوچک هم در بازار مسکن داشتیم و این روند بازدهی و موج افزایش قیمت‎ها، سه، چهار ماه است که به سمت بازار سرمایه آمده است.

از سوی دیگر، متاسفانه به‌دلیل عدم معرفی درست بازار سرمایه به جامعه، این بازار آخرین بخش از اقتصاد بود که با اقبال مواجه شده است و هنوز هم بسیار با ارزش واقعی خود فاصله دارد و شروع این اقبال و افزایش قیمت‎ها با شرکت‎های دلارمحور و صادراتی و شرکت‎هایی بود که نرخ فروششان به نوعی با دلار بستگی داشته و بازدهی خوبی را نصیب سرمایه‎گذاران کرده است.

منبع:‌ اخبار خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.