کد مطلب: ۲۸۶۹۷۲

چای ایرانی از سالم‌ترین محصولات ارگانیک در جهان است

چای ایرانی از سالم‌ترین محصولات ارگانیک در جهان است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه ذائقه مصرف چای در کشور تغییر پیدا کرده است گفت: چای ایرانی به لحاظ ارگانیک بودن از جمله سالم‌ترین محصولات دنیا است.

اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ ‌ذائقه مصرف چای در کشورمان بیشتر به سمت محصول خارجی گرایش پیدا کرده بنابراین برای تغییر این وضعیت باید مانند دهه 60 و 70 از روش اختلاط چای داخلی و خارجی برای کنترل بازار استفاده کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو هیئت رئیسه مجلس کیفیت چای تولید شده امسال باغات چای شمال کشور را تقریباً رضایت بخش دانست و تصریح کرد: ‌برای بالا بردن و افزایش هر چه بیشتر کیفیت چای داخلی موجود و در دست گرفتن بازار داخلی باید مجدداً روش اختلاط چای ایرانی و خارجی در دستور کار قرار گیرد.

عباسی لزوم کنترل واردات چای از خارج کشور توسط دولت و متولیان امور نظارتی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ با جلوگیری از واردات بی‌رویه چای و استفاده از تجربه مطلوب دهه‌های 60 و 70 در مورد اجرای اختلاط چای می‌توان تحول بسیار مطلوبی در صنعت چای داخلی ایجاد کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس چای ایرانی را به لحاظ ارگانیک بودن از جمله سالم‌ترین محصولات دنیا اعلام کرد و گفت:‌ با وجود این خصیصه بسیار مهم و باارزش در چای داخلی ذائقه مردم به سمت چای خارجی گرایش پیدا کرده که این عامل آسیب‌هایی جدی به صنعت چای کشور وارد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش تنها 4 درصدی نرخ خرید چای را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد:‌ افزایش بسیار ناچیز قیمت خرید تضمینی چای نه‌تنها موجبات دلسردی کشاورزان را فراهم می‌کند بلکه اشتغال در این صنعت نیز به لحاظ درآمد اندک از توجیه اقتصادی خارج می‌شود.

وی تغییر رویکردها در صنعت تولید چای داخلی را با توجه به مخاطرات پیش‌روی این حرفه ضروری دانست و ابراز داشت:‌ کاهش زمین‌های کشاورزی،‌ پایین بودن میانگین درآمد کشاورزان و استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی در فرآیند تولید از جمله مشکلات صنعت چای داخلی است.

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان این مطلب که مطالبات چایکاران تا اوایل تیرماه پرداخت شده است تصریح کرد:‌ رایزنی‌های بسیار زیادی با مسئولان سازمان چای در این زمینه انجام شد که بر اساس وعده‌ها قرار سد مابقی مطالبات چایکاران تا پایان مرداد ماه پرداخت و تسویه شود.

عباسی در مورد زمان و نحوه پرداخت بیمه سرمازدگی و خشکسالی چایکاران شمالی نیز خاطرنشان کرد:‌ سازمان چای کشور اعلام کرده است در پایان فصل برداشت محصول چای و با محاسبه میزان عملکرد امسال با سال‌های گذشته به تدریج نسبت به پرداخت خسارات چایکاران اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات فرآوری چای به علت فروش نرفتن محصولات خود در موعد مقرر،‌ دچار مشکل می‌شوند افزود:‌ اختلاط چای ایرانی با چای خارجی می‌تواند به ارتقاء کیفیت محصول صادر شده به بازار مصرف کمک کرده و بسیاری از این مشکلات موجود را برطرف کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.