کد مطلب: ۴۳۶۲۰۶

چرا امروز سکه گران شد؟

چرا امروز سکه گران شد؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: از اوایل امروز صبح با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار کرد: درحالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته قیمت طلای جهانی افزایش پیدا کرده است که علت آنهم، افزایش تقاضا برای خرید طلاست.

وی افزود: همزمان با کاهش قیمت دلار، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته و به همین دلیل نیز قیمت جهانی طلا نسبت به دو روز اخیر افزایش داشته است.

کشتی آرای ضمن اشاره به افزایش قیمت اونس جهانی طلا در روز جاری تا 1682 دلار، گفت:‌ ولی در حال حاضر هر اونس طلا با کاهش مجدد به 1666 دلار رسیده است.

وی به وضعیت بازار داخلی اشاره و تصریح کرد: از اوایل امروز صبح با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا کرد و درحالی که روز شنبه به زیر 6 میلیون تومان کاهش یافته بود بار دیگر وارد کانال 6 میلیون تومان شد.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت سکه طرح جدید صبح امروز تا 6 میلیون و 150 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر و بعد از کمی تعدیل، به 6 میلیون و 100 هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و جواهر همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم 5 میلیون و 960 هزار تومان،‌ نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 60 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 790 هزار تومان و سکه گرمی 970 هزار تومان است.

کشتی آرای، ضمن اشاره به اینکه سطح داد و ستدها کاهش پیدا کرده ولی قیمت ها با توجه به قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی ارز سیر صعودی داشته است، افزود:‌ قیمت هر مثقال طلای آبشده تا 2 میلیون و 650 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود ولی الان به 2 میلیون و 625 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز از 611 هزار تومان صبح به 606 هزار و 200 تومان رسیده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.