کد مطلب: ۵۷۰۴۲۲

روایت تکان‌دهنده زالی از شیوع کرونا / چرا ایران واکسن نخرید؟

روایت تکان‌دهنده زالی از شیوع کرونا / چرا ایران واکسن نخرید؟

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه ما فقط برای ۵ روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم، گفت: هزینه داروهای کرونا چند برابر واردات واکسن شده است اما اجازه خرید واکسن ندادند چون فکر می‌کردند گران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در جمع خبرنگاران افزود: وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را براحتی کنترل می‌کنیم.

وی گفت: وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند ما بجای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

زالی افزود: کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین المللی استفاده نکردیم. چرا چین که دوست صمیمی ما است به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟

وی عنوان کرد: خبر‌های خیلی تلخ تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد. دلتا ۳ ماه در هند طول کشید، آن‌ها بسرعت همه را واکسینه کردند. ما نباید غصه قیمت واکسن را بخوریم حتی باید ۲ برابر قیمت بخریم و مردم را واکسینه کنیم. ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را ۳ برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم. هیچ راهی نداریم جز ۲ هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود.

زالی گفت: ما فقط برای ۵ روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم، اگر واکسن زیاد بود ما مراکز را ۲ برابر می‌کردیم.

وی ادامه داد: نیرو‌های طرح تحول سلامت ۴ ماه است حقوق نگرفته اند، افراد حاضر در ستاد کرونا در محیط نیستند و نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند.

زالی گفت: سفیران ما در کشور‌های خارجی بدنبال تأمین واکسن نبودند، با سفیر ژاپن صحبت کردم گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است، این چه دیپلماسی است؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسرو

    مگه دوستان وزارت بهداشت نگفتن ما شاگرد اول who هستیم؟!!!
    پس اگر هم ضعفی هست و مرگ و میر زیاده باید از وزارت بهداشتی ها پرسید چی به خورد ملت دادین.
    دولت روحانی خسارت محض

    • ناشناس

      چرا شما گیر دادید به دولت روحانی؟؟ بی کفایتی اون بر هیشکی پوشیده نیست ولی کی بود روز اول این ویروس رو به چالش کشید؟؟ کی بود میگفت امریکا این ویروس رو ساخته و اجنه هم کمکش میکنه؟ کی بود میگفت دعا صفیه بخوانید به جای واکسیناسیون؟ کی بود ورود واکسن امریکایی و انگلیسی رو ممنوع کرد؟؟؟ نه مشمل ایران جای دگریست و ایران رو به طور کامل به مرز نابودی خواهند برد این بی خردان.

    • ناشناس

      خیلی به روحانی ربط داره

  • بهار

    چرا تعطیل نمی‌کنید یه ماه کشور رو انقد ایران فقیره،نداره؟شما ها ک آب از سرتون گذشته با این اقتصاد ضعیف خوب اینم روش تعطیل کنید آمار بیاد پایین خب.
    اون دنیا باید جواب مردمو بدید. خسته شدیم بخدا. افسرده شدیم از دست مدیریتتون
    تنها راهکار تعطیلی یه ماهه و واکسیناسیون شبانه روزی هست

  • ناشناس

    یا خدا

  • ناشناس

    ی چی میگی واسه خودت عزیزمن بجای اینکه ملتو بیچاره کنید باید واکسن وارد کنید

  • ناشناس

    گذر مرگ به جهان شما هم می گذرد رونق بازار شما هم می گذرد در بودن اون دنیا دچار تردید شدم اگر هست چرا این همه ظلم دزدی جنایت ( آبان ۹۸و بورس و….) ولی این را به خوبی می دانم که ظلم و ستم هیچ وقت پایدار نخواهد بود چون دست بالای دست زیاده

    • ناشناس

      عدالت در آن دنیا کامل میشود و اگر فردی در این دنیا مواخذه نشد قطعا در روز قیامت پاسخگو خواهد بود

    • ناشناس

      بشین تا بگیره. این جواب یه دلخوش کنک به امثال ما بیچارگانه که اونا دزدی هاشون رو بکنن . ما هم حواله بدیم به اون دنیا. کی رفته کی برگشته

  • ناشناس

    سلام‌‌واکسن‌بخرین‌

    • ناشناس

      نه بابا راست میگی

  • ناشناس

    اینا از خدا شونه که مردم بمیرن یارانه شونه قطح کنن کجا به فکر مردم بیچاره هستن

    • ناشناس

      دقیقا

  • سلیمانی

    این حرفا الان تو این شرایط چه فایده‌ای داره
    هرکی تقصیرو میندازه گردن اون یوی
    همتون یکی هستید
    بحای اینا تعطیل کنید حداقل

  • ناشناس

    آخه چرا آدمهای با هوش را برای این کار انتخاب نمی کنید چرا با جان ملت بازی میکنید مردم به خاطر جانشان هم شده هر چقدر هم واکسن گران باشد حتا اگر ۱۰ ملیون هم باشد مردم خودشان پول واکسن را میدهند شما واکسن وارد کنید مردم خودشان پولش را میدهند

  • ناشناس

    خب چهانپررفت
    چرازالی عوض نشد.
    مهمترازاون