کد مطلب: ۶۰۰۱۵۸

چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟

چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟

تلفن اینترنتی همان سرویس ویپ می‌باشد که به عنوان‌های مختلفی مانند سیپ فون ، سیپ ترانک خط ویپ و..  شناخته شده‌اند.

تلفن اینترنتی یا همان تلفن ابری که اخیرا زیاد مطرح میشه چی هست و چرا باید بخریم یا نخریم؟

تلفن اینترنتی همان سرویس ویپ می‌باشد که به عنوان‌های مختلفی مانند سیپ فون ، سیپ ترانک خط ویپ و.. شناخته شده‌اند. در چند سال گدشته تعدادی از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت موفق به دریافت مجوز خطوط NGN یا همان خط تلفن اینترنتی شده‌اند از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خط تلفن اینترنتی یا همان سیپ ترانک می‌توان به آسیاتک ، پیشگامان ، رسپینا ، فن آوا، شاتل و.. اشاره کرد.

1qwsdfv 1

چرا خطوط ویپ احساس نیاز شد و به یکباره اکثر کسب و کارها به این سمت کشیده شدند؟

امروزه اکثر شرکت‌ها نیاز بسیار زیادی به تلفن ثابت دارند و از آنجایی که خطوط تلفن ثابت مخابرات (شهری) یک تماس بیشتر جوابگو نبود و به ناچار شرکت‌ها تعداد زیادی خط تلفن شهری خریداری و به صورت روتاری استفاده می‌کردند ولی در این حالت که به ظاهر مشکل تماس همزمان حل شده بود دوتا مشکل به وجود آمد مشکل اول ، ممکن بود مخابرات امکان ارائه خط به تعداد زیاد نداشته باشد (به علت تعداد پر شدن ظرفیت) دوم اینکه همه شرکت‌ها که صاحب ملک نیستن و این باعث می‌شد بعد از جا افتادن خطوط بین مشتریان، جابجایی محل کار صورت گیرد و مشترکین زیادی از دست بروند این امر باعث شد مشترکین (شرکت‌ها) احساس نیاز بیشتری به تلفن اینترنتی پیدا کنند و همچنین ارائه دهندگان مصمم‌تر برای ارائه خدمات باشند و اینگونه شد که خطوط سیپ به صورت قدرتمند به داخل کشور راه پیدا کرد.

معایب خطوط اینترنتی چی هست؟

  • خطوط اینترنتی روی بستر شبکه خود شرکت ارائه دهنده می‌باشد و در صورت قطعی شبکه یا اینترنت بین شرکت ارائه دهنده و شرکت مشترک ، تلفن‌ها قطع می‌شود که البته با داشتن یک لینک خوب اینترنت این مشکل تا حدود زیادی حل می‌شود.
  • سرشماره خط تلفن اینترنتی ۹ می‌باشد که این امر باعث شده تفاوت بین خطوط شهری معمولی و خطوط تلفن اینترنتی ایجاد شود.

برای گرفتن خط تلفن اینترنتی چه مدارکی نیاز هست؟

برای گرفتن سیپ ترانک یا همان خط تلفن اینترنتی به صورت کانال‌دار یا همان تعداد تماس به صورت همزمان باید حتما شرکت ثبت شده داشته باشید و امکان ارائه سیپ ترانک به اشخاص حقیقی وجود ندارد. راه کار این مورد گرفتن چندین خط ساده جایگزین یک خط کانال‌دار می‌باشد که البته باید شماره‌های مختلفی به مشترکین خود اعلام نمایید.

درنتیجه مدارک ثبت شرکت برای خطوط کانال دار الزامی می‌باشد اما اشخاص حقیقی با کارت ملی و یکسری اطلاعات مثل آدرس و موبایل و.. نیز کافی می‌باشد.

2wedfgb 2

هزینه تلفن اینترنتی چقدر است؟

خط تلفن اینترنتی معمولا از حدود ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بر اساس هر کانال و سیاست هر شرکت مبلغ به آن اضافه می‌شود مثلا شرکت آسیاتک برای یک خط با قابلیت ده تماس همزمان ۱ میلیون تومان دریافت می‌کند.

اما نحوه استفاده از تلفن ابری چطور می‌باشد؟

بعد از دریافت خط تلفن اینترنتی یا همان سیپ ترانک نیاز به راه‌اندازی دارید که یک شرکت واسط مثل جوان تل یا تل با ما این اکار را انجام می‌دهند و بر اساس نیازهای شما امکانات متفاوتی ارائه می‌شود و در نتیجه هزینه نیز متفاوت می‌باشد.

به طور مثال بعضی از شرکت‌ها از سیستم‌های اپن سورس مثل ایزابل الستیکس و.. استفاده می‌کنند و با هزینه کمتری شاید انجام دهند اما پشتیبانی ضعیف‌تری دارند و مشکلات و باگ‌های سیستم دامن گیر کسب و کار آنها خواهد شد و اینگونه می‌شود که بعضی از شرکت‌ها که از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند بدون پشتیبانی بعد از مدت‌ها فیدبک منفی ایجاد می‌کنند و به دوستان خود توصیه می‌کنند از سیستم ویپ استفاده نکنند اما سرویس‌هایی که با کیفیت و با پشتیبانی و امکانات زیاد ارائه می‌شود مثل شرکت‌های تل با ما و جوان تل و.. یک سیستم اختصاصی با کلی برنامه‌نویس و پشتیبان کنار شما هستن و دائما در حال توسعه سرویس هستند شما با خرید یک مرکز تلفن اینترنتی با کیفیت امکانات فوق العاده زیادی می‌توانید دریافت کنید که حتی به مدیریت کسب و کار و همچنین فروش بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

مرکز تلفن اینترنتی چطور به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

با راه اندازی یک مرکز تلفن اینترنتی و مرکز تماس خوب شما امکاناتی مانند مانیتور کردن اپراتور ها گزارشات دقیق و کاربردی ، شنود مکالمات و حتی بررسی امتیازدهی مشتریان به اپراتور ها و اتصال به سی‌آر‌ام می‌توانید مشکلات کار را پیدا کنید و فروش چند برابری را تجربه کنید.

شاید برای شما سوال باشد نفراتی که استارتاپ هستند و دفتر و مکان ثابتی ندارند چطور می توانند از این تلفن پیشرفته امروزی استفاده کنند؟

این نفرات می توانند با خرید خط تلفن ثابت تهران یا هر استانی به صورت ابری مرکز تلفن تهیه کنند و هر جایی از ایران دسترسی به تلفن و داخلی خود داشته باشند.

نفراتی که امکان گرفتن دفتر کار و مرکز تلفن در محل ندارند تلفن ابری جایگزین مناسبی برای آنها می‌باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرکز تلفن

درصورتی که سرویس به صورت ابری تهیه کنید نیازی به سخت‌افزار ندارید و بر روی تلفن همراه یا لپ‌تاپ با نرم‌افزار امکان مکالمه دارید ولی درصورت استفاده از سیستم ویپ در محل نیازمند خرید یک کیس با منابع کم در حد ۲ گیگ رم که معمولا از یک کیس خیلی مهمولی با قیمت امروز که مقاله منتشر می‌شود حدود ۳ میلیون تومان استفاده می‌شود یا اگر سرور در محل دارید با یک وی‌پی‌اس این امکان ایجاد می‌شود و نیازمند یک شبکه برای اتصال سرور به اینترنت و اتصال ای‌پی‌فون‌ها به سرور می‌باشد.

آی‌پی فون‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد اما برند آی‌پی فون لنایزر اخیرا بسیار با کیفیت و ارزان‌قیمت می‌باشد.

3erfg 3

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با www.javantel.com در ارتباط باشید

تفاوت مرکز تلفن ابری و مرکز تلفن در محل

مرکز تلفن ابری نیاز به تجهیزات ندارد اما با توجه به اینکه تجهیزات در شرکت‌های ارائه دهنده قرار می‌گیرد هزینه‌ای بابت نگهداری و پشتیبانی دریافت می‌شود اما مرکز تلفن در محل نیاز به تجهیزات دارد و یکبارهزینه می‌باشد و هزینه‌ای به صورت ماهانه یا سالانه نخواهید داشت

برای مشاوره راه‌اندازی صفر تا صد سیستم ویپ و اتصال به سی‌آرام + آموزش و پشتیبانی با جوان تل در ارتباط باشید.

۰۲۱۹۱۳۰۱۰۰۵

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دقیقا مشکل جا به جایی که ما داشتیم با خرید تلفن اینترنتی کامل حل شد و 3 سال هست که تلفن اینترنتی استفاده میکنم فقط به دنبال یک مرکز تماس ویپ حرفه ای هستم که بتونم سیستم ویپم رو ارتقا بدم

  • سینا

    چقدر جالب داشتم راجع به ویپ تحقیق میکردم دیدم نوشته چرا نخریم اومدم خوندم دیدم بدم نیست کلی امکانات داره تلفن اینترنتی

  • مهدوی

    واقعا خدمات ارزشمندی هست مخصوصا سرویس تلفن ابری که ارائه مشه باعث میشه بدون سخت افزار بشه همه جای دسترسی به تلفن داشت

  • ناشناس

    از جوان تل خرید شد امیدوارم خدمات خوبی ارائه بشه

  • میثم

    با توجه به توضیحات شما از تل با ما خرید شد و فعلا یک هفته گذشته و راضی هستم حتما اگه مشکلی داشتن کامنم را آپدیت میکنم تا کمکی بشه برای خرید تلفن ابری به دوستان
    با تشکر

  • امین

    توع در خرید تلفن اینترنتی زیاد هست نمیدانم از کدام شرکت خرید کنم با کارشناسان فروش این دو شرکت صحبت میکنم
    باز هم ممنون بابت اطلاعاتتون

  • سمیرا

    با پیک جدید اومیکرون بنظرم میتونه مفید باشه اگه با کیفیت باشه برای دور کاری استفاده میکنم

  • نیازی

    تلفن اینترنتی هم میتونه خوب باشه هم بد خوب از این بابت که مدیریت دسترسی به همه ضبط مکالمات دارند و نظرسنجی و به راحتی میتوانند بررسی کنند کسب و کار که باعث توسعه میشه و بد از بابت اینکه پشتیبانی VOIP حتما باید توسط متخصص انجام بشه یخرده سخت هست و همچنین کارمندان احساس راحتی ندارند هر وقت مدیریت نیاز پیدا کرد میتونه شنود کنه و حس نا امنی برای کارمندان ایجاد میشه و راحت نمیتونن مکالمه کنن اما در کل ما برای مجموعمون خرید کریدم و راضی هستیم اولش همه کارمندان و هیت مدیره ناراضی بودن از بابت شنود مکالمات شبیه زمانی بود که دوربین مدار بسته گذاشته بودیم همه احساس ناراحتی داشتند اما الان طبیعی شده امیدوارم اینم طبیعی بشه

  • مجتبی

    تلفن اینترنتی این روز ها همه دارن بهمون پیشنهاد میدن اما قیمت ها طوری هست که یکم سنگین میشه اما امکانتش برام جذابه اگه جایی میشناسین که میتونه تخفیف بده یا شرایطی پرداخت کنیم بهم اطلاع بدین تلفن ابری و اینترنتی هر کدوم شد فرقی نمیکنه مهم اینه بتونیم منشی گویا و ضبط مکالمات داشته باشیم و بعد گوش کنیم

  • امیرعلی

    سرویس خوبیه ولی با پشتیبانی چون هیچ چیزی از این تکنولوژی دانش شما نیست و اگر مشکل فنی داشته باشین و شرکت مربوطه پشتیبانی نده عملا کل تلفن های شرکت از بین میره ولی با همین موارد تلفن اینترنتی و تلفن ابری راهکار بسیار خوبی هست ارزش داره این همه امکانات و اعتبار برای ما
    از تل با ما خرید کردم پشتیبانی خیلی خوبی دارن و راضیم ازشون گفتم نظرمو با دوستان اعلام کنم