کد مطلب: ۴۹۶۶۵۳

چرا خودرو در این هفته گران شد؟

چرا خودرو در این هفته گران شد؟

تحت تاثیر آخرین مصوبات سیاسی مجلس درباره خروج ایران از برجام، ورق در بازار سکه و طلا برگشت و نرخ‌ها رو به صعود نهاد و تقریبا در ۳ روز پایانی هفته بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان بر قیمت انواع خودروهای تولید داخل افزوده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعطیلی ۲ هفته‌ای اصناف به ویژه در هفته نخست، همراه با کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی طی کند و همچنین موجب انتظار خریداران برای کاهش بیشتر نرخ‌ها شد.

شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در بازار مجازی بر تعداد آگهی‌های فروش خودرو به میزان قابل توجهی افزوده شد و تقریبا همه در این بخش فروشنده بودند و همان طور که ذکر شد خریداری در بازار نبود.

انتظار این بود که این روند ریزش قیمت‌ها تداوم یابد اما تحت تاثیر آخرین مصوبات سیاسی مجلس درباره خروج ایران ار برجام، ورق در بازار سکه و طلا برگشت و نرخ‌ها رو به صعود نهاد.

تحت تاثیر این شرایط، روزانه بر قیمت خودرو در بازار افزوده شد و تقریبا در ۳ روز پایانی هفته بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان بر قیمت انواع خودروهای تولید داخل افزوده شد.

هرچند برخی از مسئولان اتحادیه نمایشگاه داران این مساله را رد می‌کنند و بر این باورند که دلالان بار دیگر بازار را در دست گرفته و به اصطلاح به دنبال بازارگرمی برای فروش خودروهای خود هستند.

مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به تعطیلی همه نمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نشد و معامله‌‌ای صورت نگرفته است.

نعمت‌الله کاشانی نسب، درباره افزایش قیمت خودرو در سایت‌ها، صفحات و گروه‌های مجازی در یک هفته اخیر گفت: هیچ اصلاعی از روند کاری سایت‌ها و غیره نداریم زیرا به نظر می‌رسد یک عده دلال در سایت‌ها و صفحات مجازی آگهی خودرو می‌دهند و قیمت‌های درج شده مورد تایید ما نیست.

وی افزود: اگر نمایشگاه‌های خودرو کار کنند، می‌توانیم نسبت به قیمت‌های دقیق اظهارنظر و اطلاع رسانی کنیم.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر همکاران ما کار نکرده‌اند و همه اصناف تعطیل بوده‌اند بنابراین هیچ معامله‌ای انجام نشده است.

وی تاکید کرد: این سایت‌ها ممکن است در اختیار دلالانی باشند که از قبل خودرو خریداری کرده‌اند و در حال مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها هستند و می‌خواهند خودروها را با نرخ بالاتری به فروش برسانند.

کاهش قیمت‌ها و نبود مشتری

کاشانی نسب بیان کرد: قیمت‌ها روند نزولی دارد و نرخ خودروها نسبت به هفته های قبل کاهش یافته و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند.

وی درباره افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودروها در صورت باز شدن نمایشگاه‌ها و بازار خودرو اظهار کرد: تصورم بر این است که دولت از افزایش نرخ دلار جلوگیری می کند؛ زمانی که نرخ دلار کاهش یافت قیمت ها در بازار خودرو نزولی شد. بعید به نظر می رسد دولت مجدد اجازه دهد تا نرخ دلار افزایش یابد.

کاشانی نسب تاکید کرد: تا زمانی که نمایشگاه‌ها باز نشود هیچ اظهار نظر دقیقی نمی‌توان راجع به روند بازار و قیمت‌ها داشت.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کار مجلس باعث میشه ما با توپ پر بریم جلو و تحریم ها زودتر لغو بشه وگرنه اون طرف خواسته های جدیدی مطرح میکنن جو بایدن اگه طبق شعار انتخاباتی خودش به برجام بر نگرده یعنی به مردم خودش دروغ گفته و کار ترامپ رو تایید میکنه پس برای همه روشن هستش که بصورت قطعی برگشت به برجام با آمادگی که هر دو طرف دارن انجام خواهد شد فقط و فقط با نخریدن این پازل تکمیل خواهد شد و احتکار کنندگان و دلالان ضرر سنگین خواهند کرد. برای یک بار هم شده به خودمان تکیه کنیم و گول ثروتمندان و جو سازی آنها رو نخوریم که زندگی قشر متوسط رو نابود کردن .

    • خسته

      تعجبم از اون دلالان از خدا بی خبر کافری که بهت منفی دادند
      البته تعجبی نیست جز این انتظاری نیست از خدانشناسان

  • ناشناس

    اونایی که نخرید نخرید راه انداخته بودن رو زنده میخوام ۲۰۷ صفر سقف شیشه رو ۲۷۵ میداد به حرف اینا نخریدم به حرف اینا الان باس بخرم ۳۹۰ دست خوش

  • ناشناس

    یعنی کسی که گرفت سود کرد و بس دوستم میخواست یک پارس ۹۹ بخره ولی با همون پول تو ارزانی چند روز پیش رفت دناپلاس صفر خرید

  • ناشناس

    سلام دوستان خوبم لطفا خرید نکنید من هم خرید نمیکنم تا بیاد پایین ۵سال تویوتا سوار شدم دوست ندارم اینها رواصلا سواربشم هیچی ندارن

  • ناشناس

    کسایی که در اینجا مردم رو در هر صورتی از پایین اومدن قیمت خودرو توی چند هفته پیش رو نا امید میکنن صد در صد دلالن یا نمایشگاهی که ماشینهایی که از قبل احتکار کردن و قصد داشتن خون مردم رو تو شیشه کنن تو این دو هفته کمرشون شکسته و دو هفته خواب خوش نداشتن دو هفته خرید و فروشی به خاطرتعطیلی نمایشگاه ها نشد پراید گرازه نزدیک 20 تومن اومده بود پایین حالا که نمایشگاه ها باز شده اگر مردم ماشین از نمایشگاه ها و نمایندگی ها نخرن بازن مجبورن بیارن پایین که آخر سال ماشینا رو دستشون باد نکنه و یکسال افت نکنه در نتیجه نخریدن خودرو حداقل یکماه ثمرات خیلی عالی خواهد داشت …

  • ناشناس

    عزیزان هم وطن نخرید تا ارزان شود ولا ارزانی به نفع همه هست.بهخودمون رحم کنیم

  • ناشناس

    همه باهم نخریم

  • ناشناس

    داره به قیمت واقعی خودش برمیگرده، ماشین در مقایسه با اجناس دیگه ارزونه باور کنید. یه کیلو میوه ۱۵ هزار، یه دبه ماست کوچیک ۱۵ هزار، یه کیلو شیر ۶ هزار، یه کیلو گوشت ۱۰۰ هزار و…

  • ناشناس

    من الان چند وقت که میخوام یه پراید بگیرم ولی هی میگن میاد پایین الان فکر میکنم دیگه وقت خرید باشه

  • جواد خان

    ای مردمون بدبخت فلک زده.بچه ها بیا فردا بریم پراید بخریم که دوروز بعد گران میشه.آخه چرا ایقد ترسو هسیم؟؟؟؟؟