کد مطلب: ۵۵۸۵۵۴

چرا ریشه فرش پس از شستشو زرد می‌شود؟

چرا ریشه فرش پس از شستشو زرد می‌شود؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو در منزل صحبت کنیم.

شستشوی فرش در خانه یکی از روش‌های معمول تمیز کردن فرش‌ها است که از قدیم‌الایام در میان مردم رواج داشته است. شستن فرش در خانه، اگرچه شاید در نگاه اول، مقرون به صرفه به نظر برسد اما بدون شک مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت. علاوه بر عدم خشک شدن کامل فرش در خانه پس از شستشو و ایجاد مشکلاتی همچون کپک زدن یا پوسیدگی و چروک شدن فرش، می‌تواند موجب زرد شدن ریشه‌ها نیز شود.

بنابراین در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو در منزل صحبت کنیم.

IMG 20210630 090852

عدم گردگیری فرش قبل از شستشو

شاید این پرسش برای شما هم پیش بیاید که چرا هنگام استفاده از خدمات قالیشویی‌های خوب همچون قالیشویی محدوده کرج با مشکل زرد شدن ریشه فرش‌ها مواجه نمی‌شویم؟ پاسخ این سوال در این است که قالیشویی‌های معتبر و مجاز، پیش از انجام عملیات شستشوی فرش، ابتدا به کمک دستگاه‌های مکنده قوی، فرش‌ها را به خوبی گردگیری و غبارزدایی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا تمام گرد و خاک باقی مانده در فرش خارج شود.

عدم غبارگیری پیش از شستشوی فرش در خانه اغلب منجر به زرد شدن فرش‌ها پس از شستشو می‌شود. در واقع گرد و خاک باقی مانده در فرش، در حین شستشو خیس می‌خورند و با باقی ماندن در الیاف فرش، در نهایت باعث زرد شدن ریشه‌ها و همچنین قسمت‌های سفید فرش می‌شوند. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، پیش از شستشوی فرش در منزل به کمک جاروبرقی یا جارو دستی، ابتدا تمام گرد و خاک و ذرات ریزی که در الیاف پنهان شده‌اند را از فرش خارج کنید. سپس عملیات شستشو را انجام دهید.

همچنین شما می‌توانید جهت جلوگیری از این مشکل با یک قالیشویی معتبر همچون قالیشویی کرج تماس بگیرید تا بتوانید به راحتی و به سرعت زرد شدن ریشه فرش خود را برطرف نمایید.

استفاده از شوینده نامناسب

استفاده از شوینده نامناسب، یکی دیگر از علل زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو در خانه است. دقت کنید که در قالیشویی‌ها متناسب با نوع فرش، از مواد شوینده مناسب استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می شود تا فرش‌ها با مشکل زرد شدن مواجه نشوند و همچنین کیفیت و دوام خود را نیز حفظ کنند.

متاسفانه این موضوع در شستشوی فرش به صورت دستی در خانه رعایت نمی‌شود و اغلب فرش‌ها با مواد شوینده غیر استاندارد با ph بالا و اسیدی شسته می‌شوند تا انواع لکه‌های آن‌ها حذف شوند. شوینده‌های اسیدی احتمال آسیب به فرش شما را افزایش می‌دهند و اغلب با زرد شدن ریشه فرش‌ها همراه هستند.

جهت جلوگیری از بروز مشکل زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو، می‌توانید از قالیشویی‌های حرفه ای نیز کمک بگیرید. قالیشویی‌های حرفه‌ای همچون قالیشویی مهرشهر با شناخت انواع فرش و مواد شوینده متناسب با آن، می‌توانند فرش شما را به بهترین شکل ممکن با مواد حرفه‌ای شستشو دهند.

IMG 20210630 090947

آبکشی نامناسب فرش پس از شستشو

آبکشی نامناسب و عدم خارج شدن کامل گرد و غبار و مواد شوینده از فرش، یکی دیگر از علل زرد شدن ریشه فرش پس از شستن در خانه است. آبکشی مناسب زمانی انجام می‌شود که شما بتوانید پس از شستشوی کامل و از بین بردن تمام لک‌ها و آلودگی‌های فرش، آب آلوده و کثیف را کاملا از فرش خارج نمایید. در واقع زمانی که آب اضافی به طور کامل از فرش خارج نشود، در هنگام خشک کردن فرش و آویزان کردن آن، آب‌های کثیف نفوذ کرده در الیاف به سمت ریشه‌ها حرکت کرده و باعث زرد شدن آن‌ها خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است علاوه بر استفاده از مواد شوینده باکیفیت، به میزان استفاده از مواد شوینده، آبکشی را انجام دهید. توجه کنید که آبکشی کردن کامل تنها با آب زیاد ریختن انجام نمی‌شود. در حقیقت شما باید بتوانید به کمک پارو، جارو، کاسه، لگن یا هر وسیله دیگری، آب آلوده را به خوبی از عمق الیاف و حتی قسمت پشتی فرش خارج کنید.

همچنین توجه داشته باشید که پس از آویزان کردن فرش، مجددا بر روی آن آب نریزید. این کار احتمالا باعث جریان آب آلوده به سمت ریشه‌ها شده و زرد شدن آنها را محتمل می‌کند.

راه حل دیگر جلوگیری از این مشکل، استفاده از قالیشویی‌های مجاز است. قالیشویی گوهردشت با دارا بودن نیروهای حرفه‌ای می‌تواند بهترین خدمات قالیشویی را ارائه نماید.

برای جلوگیری از زرد شدن ریشه‌های فرش، به قالیشویی‌ها اعتماد کنید

یک قالیشویی خوب در کرج می‌تواند با استفاده از تکنسین‌های حرفه‌ای شستشوی انواع فرش، از زرد شدن فرش‌ها جلوگیری نماید. این کار با استفاده از روش‌های شستشوی مناسب به کمک دستگاه‌های حرفه‌ای قالیشویی انجام می‌شود.

ما به عنوان بهترین قالیشویی در کرج تلاش می‌کنیم تا تمامی مراحل شستشو، از غبارزدایی به کمک جاروبرقی‌های صنعتی و پرقدرت گرفته تا شستشو با مواد شوینده استاندارد و خشک کردن به کمک دستگاه‌های حرفه‌ای را مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام دهیم.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با دارا بودن شعب مختلف در سرتاسر کرج، می‌تواند خدمات مطلوبی را به همشهریان خود ارائه نماید. ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان، سال‌هاست که در کنار شماییم. امروزه با رضایت حداکثری مشتریان خود، عنوان واحد برتر سال را از آن خود کرده‌ایم و قصد داریم تا همین روال را حفظ نماییم.

شما می‌توانید جهت دریافت خدمات متنوع موکت‌شویی و مبل‌شویی نیز روی کمک ما حساب کنید. ما می‌توانیم انواع فرش و موکت‌های شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت شستشو دهیم. فرش‌های شما پس از شستشو و خشک شدن کامل، به صورت لول شده و کاور شده، در محل به شما تحویل خواهد شد. توجه داشته باشید که تمامی خدمات ما با ضمانت‌نامه رسمی ارائه می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.