کد مطلب: ۳۲۶۹۰۱

بلومبرگ بررسی کرد:

چرا قیمت نفت ارزان شد؟/هر بشکه نفت خام برنت؛ ۵۹ دلار

چرا قیمت نفت ارزان شد؟/هر بشکه نفت خام برنت؛ 59 دلار

قیمت نفت برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و به زیر 60 دلار رسید. تحلیل‌گران بر این باورند که سیاست‌های اخیر دونالد ترامپ موجب شده که بازار جهانی نفت بیشترین نوسانات قیمت را از اوایل سال 2016 تاکنون تجربه کند.

به دنبال نگرانی‌ها در مورد عرضه و تقاضا و کاهش رشد جهانی، قیمت نفت برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و تحلیل‌گران بر این باورند که این روند کاهش قیمت جهانی نفت، طولانی‌ترین دوره از آگوست گذشته برای نفت وست‌تگزاس‌اینترمدیت و از ژانویه 2015 برای نفت خام برنت محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ، قیمت معاملات آتی نفت در لندن روز جمعه به کمتر از 60 دلار رسید که این رقم کاهش 12 درصدی از ژانویه 2016 را نشان می‌دهد. پس از آنکه وزیر انرژی عربستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تولید بزرگ‌ترین صادرکننده جهان در ماه نوامبر باز هم افزایش یافت، به نظر می‌رسد معامله‌گران بیش از هر موضوع دیگری به افزایش ذخایر جهانی نفت توجه ویژه‌ای دارند.

امروز شنبه 24 نوامبر، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 59.05 دلار و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت با قیمت 50.39 دلار معامله شد.

این در حالی است که مقامات سعودی اعلام کرده‌اند در صورت نیاز در نشستی که میان اعضای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها در وین برگزار می‌شود، توافق کاهش تولید با هدف محدود کردن عرضه برای سال 2019 تمدید خواهد شد.

کارشناسان بازار نفت بر این باورند که در حال حاضر، با توجه به عرضه بیش از حد نفت، موفقیتی که عربستان سعودی، تولیدکنندگان اوپک و روسیه طی دو سال گذشته در زمینه افزایش قیمت به آن دست یافتند، بی‌نتیجه خواهد ماند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، محمد بن سلمان و دونالد ترامپ به زودی در نشست گروه جی 20 در بوینوس‌آیرس دیدار خواهند کرد.

نفت خام پس از آنکه آمریکا به هشت کشور بزرگ خریدار نفت ایران معافیت از تحریم‌ها را اعطا کرد، در ماه جاری میلادی به محدوده خرسی وارد شد.

از سوی دیگر، تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین هم موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد افت تقاضا شده است. درخواست دونالد ترامپ از عربستان سعودی برای کاهش قیمت نفت از دیگر دلایل کاهش قیمت نفت در هفته‌های اخیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.