خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۳۰۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاخیر مجدد در واریز حقوق بازنشستگان / بحران بعدی در سازمان تامین اجتماعی؟

تاخیر مجدد در واریز حقوق بازنشستگان / بحران بعدی در سازمان تامین اجتماعی؟

بدقولی سازمان تامین اجتماعی در واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان سه ماهه شد. مشکل نبود نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی تا حدی است که حتی نمی‌تواند دو هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت را پرداخت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای این هفته آغاز شده و تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

قرار بود با حقوق تیر مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان غیرحداقلی بگیر نیز واریز شود. البته پیش از این مابه‌التفاوت باید با حقوق اردیبهشت و سپس خرداد واریز می‌شد که اجرایی نشد.

آخرین وعده‌های واریز در خصوص تیر بود اما طی روزهای اخیر هیچ یک از بازنشستگان حقوق اضافه‌ای نگرفته‌اند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز هم حاکی از این است که سازمان تامین اجتماعی بودجه پرداخت مابه‌التفاوت را ندارد.

روز گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره واریز مابه‌التفاوت‌ها توضیح مشخص نداده یا زمانی را اعلام نکرده. فقط گفته است: ان شاالله بتوانیم هرچه سریعتر منابع را وصول و مابه التفاوتها را بپردازیم.

بحران مالی در سازمان تامین اجتماعی؟

مبلغ کل مابه‌التفاوتی که باید به حساب بازنشستگان واریز شود دو هزار میلیارد تومان است. اما سازمان تامین اجتماعی همین دو هزار میلیارد تومان را هم ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید که این سازمان حتی برای پرداخت حقوق‌ها حدود شش هزار میلیارد تومان کسری دارد. بنابراین سازمان تامین اجتماعی حتی برای واریز حقوق بازنشستگان نیز مشکل دارد.

وقتی سازمان در تامین منابع حقوق بازنشستگان سه میلیون نفری خود مشکل دارد، به نظر می‌رسد که در آینده خطر جدی این سازمان را تهدید می‌کند.

در خرداد نیز سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی گفته بود: سقف درآمدهای سازمان ۱۳ هزار میلیارد در ماه است، هر ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد کسری بودجه و زیان انباشته داریم. این خطر بزرگی است که سازمان و جامعه را تهدید می کند و جای نگرانی دارد.

سالاری هم گفته بود که حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند. اما این سازمان ۸۹ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. به گفته سالاری معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه به تامین اجتماعی واگذار شود.

به نظر می‌رسد مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی جدی است. باید دید این مشکلات چه تاثیری روی افراد تحت پوشش این بیمه و بازنشستگان می‌گذارد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چندماه پیش بود که خبررسید سازمان پولدار شده ومیتونه چه کارها بکنه ،نمیدونم ،شرکتهای که توی بورس بوده فروخته یا چیز دیگه ،خلاصه خبر خوشی بود که همه رو خوشحال کرد،ماهم دلمون روخوش کردیم به اون خبر ،راستی چطوری سازمان پولدار شد ؟حالا بعداز چند ماه چرا حق بازنشستگان بدبختی مثل منو که توخرج زندگیمون موندیم و نمیده

  • نمیدومم

    سلام ما ده سال سابقه داریم امروز ۱۰۰ هزار تومان از حقوق ما کم شده چرا ؟؟؟ کسی میدونه جوابم را بده یک میلیون و سیصد را یک میلیون دویست ریختند ؟؟؟!!!!

  • ناشناس

    چرا حقوق تیرماه واریز نشده امروز 31 تیرماه هست قراربده دیروز واریز بشه
    آخه این حقوق بخور و نمیر چی هست که تاخیر هم داشته باشه یعنی تامین اچتماعی سازمان نداری هست که حقوق بازنشستگان رو پرداخت نمیکنه
    کسی جوابگو نیست؟

    • ناشناس

      چرا بعد سی و یک روز بازم حقوق ما آخرین سری الفبا تاخیر داره

  • Ace

    چرا حقوق واریز نمیشه همیشه صبح میومد مردم پول نون خوردن ندارن چشم انتظار حقوقن چرا واریز نمیکنین

  • علی

    سلام، چرا حقوق مرداد ماه، پرداخت نشده؟
    همیشه ۶ صبح واریز میشد،دو ماهه دیرتر میدن ، الان هم ۲ و ۲۰ دقیقه ظهره، روز ۲۰ مرداد هست و واریز نشده
    ما چک داریم ، کلی قرض و قوله داریم…….

  • ناشناس

    ایا‌مابه‌تفاوت‌افزایش‌حقوق‌شامل‌مستمعری‌بگیران‌حد‌اقلی‌تا‌مین‌اجتماعی‌میشود

  • ناشناس

    خبراتون مثل اکثر سایتهای قابل دسترس در ایران بسیار کهنه و همینجور هدایت شده و کانالیزه هست میخواستم خبری از چرایی عدم واریز حقوق بانشستگیم بودم چند روز ه حقوق تامین اجتماعیم رو ندادن دستگیرم نشد اگه خبرهارو خودتون دست چین و تاریخشو مشخص نمیکنین من که احتمال میدم حسن نصراله بعلاوه دارو و سوخت حقوق منو هم با خودش برده

  • ناشناس

    این چه وضعیه اون زمان که حق بیمه میگرفتید اگه یک روزدیر میشد بابای طرف رو در میاوردید حالا چرا واسه واریز حقوق اینهمه ادا بازی در میارید

  • ناشناس

    امروز سی ویکمه وبعد ظهر چرا حقوق رو واریز نمیکنندمرداد ماه

  • ناشناس

    امروز دوم شهریور هم گذشت هنوز پرداخت نکردن