کد مطلب: ۱۵۴۷۱۱

چشم‌انداز عربستان برای سال ۲۰۳۰

چشم‌انداز عربستان برای سال 2030

افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت سعودی، ارتقای جایگاه عربستان در شاخص کارآمدی دولت و ارتقای جایگاه عربستان در شاخص پیمایش دولت الکترونیک، از جمله اهداف تعریف‌شده در چشم‌انداز این کشور برای سال ۲۰۳۰ میلادی است.

افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت از ۱۶۳ میلیارد ریال به ۱ تریلیون ریال سعودی، ارتقای جایگاه عربستان در شاخص کارآمدی دولت از رتبه ۸۰ به ۲۰ و ارتقای جایگاه عربستان در شاخص پیمایش دولت الکترونیک از جایگاه ۳۶ کنونی و قرار گرفتن در میان ۵ کشور برتر، از جمله اهداف تعریف‌شده در چشم‌انداز این کشور برای سال ۲۰۳۰ میلادی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه در ابتدای سند چشم‌انداز عربستان سعودی برای سال ۲۰۳۰ نوشته است:

افتخار دارم تا چشم‌انداز عربستان سعودی در آینده را خدمت شما ارائه کنم. این سند چشم‌انداز یک طرح بلندپروازانه و در عین حال قابل تحقق است که بیانگر اهداف و انتظارات درازمدت ما بوده و بازتاب‌دهنده نقاط قوت و توانمندی‌های کشور ماست.

سند چشم‌انداز عربستان سعودی برای سال ۲۰۳۰، در سه فصل به شرح زیر تنظیم شده‌است:

فصل اول با عنوان یک جامعه پویاT دارای زیرعنوان‌های جامعه پویا با ریشه‌های قوی، جامعه پویا درکنار زندگی پربار و جامعه پویا با شالوده‌های مستحکم است.

فصل دوم تحت عنوان اقتصادشکوفا به زیرموضوعاتی هم‌چون فرصت‌های باارزش، سرمایه‌گذاری برای بلندمدت، گشایش کسب و کار و اهرم‌بندی موقعیت منحصر‌به‌فرد می‌پردازد.

فصل سوم نیز با عنوان ملتی بلندهمت به زیرتیترهای ملتی بلندهمت تحت حکمرانی مؤثر ملتی بلندهمت، توانمند و مسئولیت‌پذیر، چگونه این چشم‌انداز را محقق کنیم؟، برنامه بازسازی و احیای دولت، برنامه فرامین راهبردی، برنامه توازن مالی، برنامه مدیریت پروژه، برنامه بازبینی قوانین و مقررات، برنامه سنجش عملکرد، برنامه تحول راهبردی آرامکوی سعودی، برنامه بازسازی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، برنامه سرمایه انسانی، برنامه تحولات ملی، برنامه شراکت‌های راهبردی، برنامه خصوصی‌سازی، برنامه توانمندسازی مدیریت بخش دولتی و برنامه مشارکت‌های استراتژیک تقسیم شده‌است.

مجموع سه فصل بالا ترسیم‌کننده چشم‌انداز عربستان سعودی برای سال ۲۰۳۰ است؛ سندی بلندپروازانه که تمهیدات مختلفی برای تحقق آن توسط عربستان تدارک دیده شده‌است.

منبع: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.