کد مطلب: ۶۹۰۴۴

چند درگاه پرداخت اینترنتی مسدود شد

چند درگاه پرداخت اینترنتی مسدود شد

با برخورد جدی شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی، چند درگاه اینترنتی پرداخت که بیشتر برای دریافت وجوه فروش‌های اینترنتی به کار می‌رفتند به دلیل نداشتن نماد الکترونیک بسته شدند.به دلیل نداشتن نماد الکترونیک برخی درگاه پرداخت آنلاین اخیرا مسدود شده‌اند. این اقدام در پی برخورد جدی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) با درگاه اینترنتی پرداخت غیرمجاز

6df75a12e7ef356564f251d64843ab3e_XL.jpg با برخورد جدی شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی، چند درگاه اینترنتی پرداخت که بیشتر برای دریافت وجوه فروش‌های اینترنتی به کار می‌رفتند به دلیل نداشتن نماد الکترونیک بسته شدند.
به دلیل نداشتن نماد الکترونیک برخی درگاه پرداخت آنلاین اخیرا مسدود شده‌اند.

این اقدام در پی برخورد جدی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) با درگاه اینترنتی پرداخت غیرمجاز انجام شده است.

کارکرد این نوع پرداخت،‌ اغلب ارائه درگاه پرداخت مستقیم به کاربران است و بیشتر برای برای فروش محصول و دریافت آنلاین وجه است که در نهایت در این فرایند وجهی به صورت آنلاین به حساب بانکی منتقل می‌شود.

تعرفه‌هایی نیز برای خدمات وجود دارد.

13950614000169 PhotoL

یک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت آنلاین که از طریق موبایل پول جابه‌جا می‌کند در صفحه رسمی خود در اینترنت از توقف موقف سرویس خود به دلیل نداشتن نماد الکترونیک خبر داده و اعلام کرده: «نماد الکترونیک نیازمند تعیین و ارایه مجوزهای لازم از طرف شرکت شاپرک است که متاسفانه با وجود گذشت مدت زمانی همچنان بلاتکلیف مانده است. در طول هفته گذشته ٢ درگاه اینترنتی ما به دستور واحد نظارت شاپرک به دلیل نبود نماد الکترونیک مسدود شده است. اما این خود باعث شروع مذاکرات شده است و امید آن می رود با پشتیبانی بخش دولتی و شرکت شاپرک بتوانیم مجوزهای لازم را در کمترین زمان اخذ کنیم.»

13950614000172 PhotoL

محمد گرکانی‌نژاد رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی گفته: «متقاضیان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به ارایه تمامی‌ مدارک شناسایی و حقوقی به همراه اسناد و مجوزهای تایید شده برای ارایه خدمات مورد نظر در فروشگاه اینترنتی خود هستند. پس از دریافت مجوز، مرکز استعلام‌های لازم را از دستگاه‌های ذیربط می‌گیرد و در صورت مورد تایید بودن و نبود مشکل در خصوص درخواست ارایه شده، نماد اعتماد الکترونیکی به فرد اعطا می‌شود. در حال حاضر حداکثر از زمان دریافت درخواست تا زمان ارایه نماد در صورت کامل بودن تمامی‌ مدارک نهایتا هفت روز کاری زمان می‌برد.»

اظهارات این دسته از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت آنلاین و رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد مشکل بر سر مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد است.

همچنان که همان سرویس پرداخت آنلاینی که از طریق موبایل پول جابه‌جا می‌کرد و اکنون سرویش‌‌اش قطع شده، تاکید دارد: «مشکلات قانونی و مجوزهای مورد نیاز استارتاپ های حوزه مالی (فینتک) برای دریافت نماد الکترونیک یکی از مشکلات آنها در طول دوره فعالیت بوده است.»

به گزارش فارس، گویا آنها مدارکی که برای دریافت نماد الکترونیکی لازم است را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.