کد مطلب: ۱۷۶۹۳۷

چه ویژگی‌های شخصیتی عمر را طولانی‌تر می‌کنند؟

چه ویژگی‌های شخصیتی عمر را طولانی‌تر می‌کنند؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که «سرسختی» و «خوش‌بینی» دو ویژگی کلیدی اثرگذار بر افزایش طول عمر هستند.

کارشناسان در این مطالعات به بررسی علت طول عمرِ تعدادی از ساکنان ۹ روستای دورافتاده در منطقه‌ای در جنوب ایتالیا پرداختند که صدها نفر از آنان بیش از ۹۰ سال سن دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این بررسی آمده است در حالیکه این سالمندان نسبت به دیگر اعضای جوان‌تر خانواده‌شان شرایط جسمی به مراتب ضعیف‌تری داشتند اما وضعیت سلامت ذهنی و روانی آنان بهتر بوده است.

یکی از کارشناسان ارشد این مطالعه می‌گوید: تاکنون مطالعات متعددی در این خصوص روی افراد مسن و سالمندان انجام گرفته اما این بررسی‌ها عمدتا بر ژنتیک متمرکز بوده و توجه چندانی به سلامت ذهن یا ویژگی‌های شخصیتی آنان نداشته است.

این کارشناسان تاکید کردند: ویژگی‌ها و عواملی چون خوش‌بینی، سرسختی و ارتباط نزدیک با اعضای خانواده با بهبود سلامت روان در این جمعیت روستایی مرتبط بوده است.

کارشناسان همچنین مشاهده کردند که بسیاری از این سالمندان هنوز در خانه‌ها و زمین‌های خود کار می‌کنند و بر این باورند که «این زندگی من است و نباید آن را رها کنم.»

این حس به آنها هدف زندگی می‌دهد و این سالمندان در مقایسه با افراد ۵۰ تا ۷۰ ساله از اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری چشمگیری برخوردار هستند.

این کارشناسان در نظر دارند که همچنان به مطالعه روی این گروه ادامه دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.