کد مطلب: ۳۲۷۸۰۸

چين و ژاپن ۲۴ پروژه همکاري امضا کردند

چين و ژاپن 24 پروژه همکاري امضا کردند

چين و ژاپن در حاشيه دوازدهمين مجمع صرفه‌جويي انرژي و حفاظت از محيط زيست دو کشور که امروز (دوشنبه) در پکن برگزار شد 24 پروژه همکاري امضا کردند.

اين پروژه‌ها در زمینه‌های‌ صرفه‌جويي انرژي و استخراج انرژي جديد، پيشگيري و کنترل آلودگي، اقتصاد گردشي، مقابله با تغييرات اقليمي، شهر هوشمند و بازار طرف ثالث به امضا رسيد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رييس کميته ملي توسعه و اصلاحات چين در اين مراسم تاکيد کرد امسال برابر با چهلمين سالگرد اجراي سياست اصلاحات و درهاي باز است چين براي پيشبرد دور جديد درهاي باز در سطح بالا تلاش می‌کند و صميمانه از سرمايه گذاري کشورها از جمله ژاپن استقبال می‌کند تا به طور مشترک از فرصت‌های توسعه بهره برداري کنند.

`هه لي فونگ` ساخت يک خانه سبز را روياي مشترک انسان عنوان کرد و گفت: چين و ژاپن بايد دست به دست تلاش کنند تا ضمن افزايش همکاري صرفه جويي انرژي و حفاظت از محيط زيست، به اجراي دستور کار توسعه پايدار سال 2030 سازمان ملل کمک و به ساخت تمدن زيست محيطي سراسر جهان ياري و جامعه انسان با سرنوشت مشترک را ايجاد کنند.

در اين مجمع حدود 800 نماينده از چين و ژاپن درباره اقتصاد گردشي، خودروي الکترونيکي و هوشمند، فناوري پاکسازي زغال سنگ و توليد برق حرارتي و تجارت درازمدت ميان دو کشور تبادل نظر کردند.

امسال چهلمين سالگرد امضاي پيمان صلح و دوستي بين دو کشور چين و ژاپن است، سال 1978 ميلادي رهبران دو کشور با امضاي پيمان صلح و دوستي، به شکل قانوني، مسير صلح و دوستي پايدار بين دو کشور را تعيين کردند که ضمانتي براي حل مسائل حساس تاريخي و مساله تايوان فراهم کرده است.

در همين راستا `شينزو آبه` نخست وزير ژاپن با سفر به چين با `شي جين پينگ` رئيس جمهوري اين کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

در اين سفر بود که دو کشور چندين توافقنامه مربوط به تقويت روابط دوجانبه از جمله سوآپ ارزي به ارزش 30 ميليارد دلار را امضا کردند و قول دادند تا همکاري در زمینه‌های مالي و تجاري را در زمینه‌های نوآوري و اوراق بهادار افزايش دهند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.