کد مطلب: ۳۷۲۰۷۴

چگونه خلافی خودرویمان را پرداخت کنیم؟

چگونه خلافی خودرویمان را پرداخت کنیم؟

در گزارش زیر، به شیوه‌هایی اشاره شده است که می‌توانید خلافی خودرو را به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید، پرداخت کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی ‏را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و با پرداخت مبلغی خلافی خودرو را دریافت کنید و تازه ‏پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه‌های خودپرداز پرداخت کنید. اما اگر به شیوه‌های زیر عمل کنید می‌توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت ‏کنید:

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

بدین منظور به آدرس سایت پلیس راهور به نشانی ‎ rahvar120.irمراجعه کرده، شماره بارکد مندرج در پشت کارت خودرو ‏را وارد کنید.

دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک

ابتدا پشت کارت خودرو خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت، یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با‎ IR ‎شروع می‌شود. ‎اکنون شما می‌بایست این کد را به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از طریق‎ SMS ‎ارسال کنید‎. ‎حدودا بعد از چهل ثانیه مقدار ‏جریمه خودرو و تعداد دفعات آن برای شما ارسال می‌شود‎.

برابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به فعال بودن سیستم دریافت ‏شناسه قبض و شناسه پرداخت، صورت وضع خلافی خودرو از طریق ارسال‎ VIN ‎مندرج در پشت کارت خودرو و درج یک ‏کاراکتر ستاره در آخر آن به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و امکان الکترونیکی قبوض بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ‏میسر شد‎.

شماره تلفن دریافت صورت خلافی خودرو‌ها

می‌توانید بدون این‌که از منزل یا محل کار خود خارج شوید، فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرایم و ‏تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند‎.

دریافت نمره منفی هر راننده از طریق پیامک

رانندگان می‌توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به پیامک ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوید.‎

اطلاع از جابجایی خودرو به پارکینگ پلیس از طریق پیامک

از این پس می‌توانید از طریق اس‌ام‌اس با ارسال (اعداد شماره پلاک خودرو) به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ از جابجایی خودرو در ‏محل‌های پارک ممنوع توسط پلیس مطلع شوید.

برای نمونه: شماره پلاک |ایران۴۴|۳۴۵ ج ۱۲| را باید به این شکل بفرستید: ۱۲۳۴۵۴۴‏

منبع: شهروند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.