کد مطلب: ۴۹۷۵۰۰

چگونه کار پیدا کنیم؟

چگونه کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن شغل به صورت آنلاین و از طریق ابزارهای آنلاین بسیار محبوبیت پیدا کرده است و حتی استرس پیدا کردن کار را نیز کمتر کرده‌اند. البته روش‌های قدیمی و سنتی نیز در میان مردم رایج هستند، اما نسل جوان دیگر به روش‌های قدیمی برای کاریابی استناد نمی‌کنند.

این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد، که پیدا کردن کار از سال‌ها پیش در میان کارهای بسیار چالش‌برانگیز و همچنین استرس‌زا بوده است و بسیاری از افراد در آن بسیار ضعف دارند.

تعداد دفعات تغییر شغل در افراد امروزی بین 10 تا 15 بار در طول دوران حرفه‌ای آنها است. این به معنا است که افراد همیشه به دنبال بهترین مشاغل هستند و دوست دارند تا محیط جدید و کارهایی جدید را تجربه کنند. اما، با همه این انتقال از شغلی به شغلی دیگر و با ورود میلیون‌ها فارغ‌التحصیل جدید به جمع نیروی کار در طی سال، این سوال که "چگونه کار پیدا کنیم؟" ذهن بسیاری را درگیر کرده است و برای آن به دنبال جواب هستند.

البته روند کاریابی برای هر یک از ما متفاوت است و بسیاری از موارد نیز به صنعت بستگی دارد.

واضح است که فناوری دیجیتال در شکل‌گیری روند نوین استخدام و جستجوی شغل آنلاین، سهم بزرگی داشته است و به کل روند کاریابی را متحول کرده است. هر روز به تعداد شرکت‌هایی که قصد دارند تا با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین فرصت‌های شغلی خود را آگهی کنند اضافه می‌شود و این شرکت‌ها در این پلتفرم‌ها، به دنبال این هستند که افراد واجد شرایط را برای شرکت خود پیدا کنند.

این بدان معنی است که پیدا کردن شغل به صورت آنلاین و از طریق ابزارهای آنلاین بسیار محبوبیت پیدا کرده است و حتی استرس پیدا کردن کار را نیز کمتر کرده‌اند. البته روش‌های قدیمی و سنتی نیز در میان مردم رایج هستند، اما نسل جوان دیگر به روش‌های قدیمی برای کاریابی استناد نمی‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش کاریابی آنلاین آشما کنیم و سه پلتفرم عالی برای پیدا کردن کار در دو سطح حرفه‌ای و کارآموزی را معرفی کنیم.

بستر جستجوی آنلاین کار و وب‌سایت‌های کاریابی

جای تعجب ندارد که افراد به جای ورق زدن روزنامه‌ها و آگهی‌های شغلی، وب‌سایت‌های کاریابی را برای پیدا کردن شغل ترجیح دهند. کار با این وب‌سایت‌ها کار شما را در پیدا کردن کار بسیار راحت کرده است و حتی در مواقعی امکاناتی دارند که شما را از نوشتن رزومه نیز راحت می‌کنند.

اگر بخواهیم از بزرگترین بستر شغل‌یابی آنلاین برای شما بگوییم، به موتور جستجوی گوگل می‌رسیم که تقریبا کار با آن و جستجو در آن بر اساس کلمات مورد نظر، به روزمره مردم تبدیل شده است.

اما در ایران برای اینکه بتوانید به بهترین فرصت‌های شغلی دسترسی داشته باشید و برای استخدام آنها اقدام کنید، به بسترهایی دسترسی دارید که امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزاری مانند لینکدین یکی از این بسترهای کاریابی آنلاین است که برای کاربران ایرانی، کار با آن بسیار آسان است.

وب‌سایت‌های ایران تلنت و تلنت کوچ نیز برای کاریابی انتخاب اول کارجویان خواهند بود. متخصصان می‌توانند در ایران تلنت به جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر دسترسی داشته باشند و همچنین تازه فارغ التحصیلان نیز می‌توانند با مراجعه به تلنت کوچ از فرصت‌های کارآموزی باخبر شوند و برای آنها اقدام کنند تا تجربه کاری خود را بالا ببرند.

لینکدین

2wsd

شکی نیست که لینکدین با 133 میلیون کاربر تنها در ایالات متحده و دسترسی 200 کشور در سراسر جهان به آن، برترین وب‌سایت کاریابی بین‌المللی است. براساس نظرسنجی‌ها، 87 درصد استخدام کنندگان در جهان از لینکدین به عنوان بستری برای پیدا کردن افراد واجد شرایط استفاده می‌کنند. به عنوان فردی متخصص و یا تازه فارغ‌التحصیل شده، می‌توانید از بستر لینکدین برای شبکه سازی استفاده کنید و افراد حرفه‌ای اطراف خود را بیشتر و بیشتر کنید. حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، یک بار در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی به شوخی گفت که به لینکدین پیوسته تا بعد از دوران کار خود در کاخ سفید، از طریق این پلتفرم شغل بعدی خود را پیدا کند.

برای استفاده از لینکدین تنها باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و اطلاعات خود را در فیلدهایی که خواسته قرار دهید و پروفایل خود را تکمیل کنید. در زیر برخی از نکات تاکتیکی در مورد چگونگی استفاده از لینکدین برای گسترش افراد حرفه‌ای اطراف خود و همچنین پیدا کردن شغل آینده خود را آورده‌ایم. این نکات باعث می‌شوند که پروفایل شما برای استخدام کنندگان بیشتری به نمایش گذاشته شود:

  • پروفایل خود را به روز نگه دارید.
  • مهارت‌ها و اهداف شغلی خود را در این ابزار جامع نگه دارید.
  • رزومه کاری خود را در آن به روز نگه دارید و مدام آن را آپدیت کنید.

اگر می‌خواهید که حساب کاربری باورپذیرتری داشته باشید، تنها باید خودتان باشید و از آوردن اطلاعات نادرست جدا خودداری کنید.

ایران تلنت

3edcf

ایران ‌تلنت اولین وب‌سایت استخدامی ایران است که بیش از یک میلیون نفر از جامعه متخصصان و مدیران در آن عضو هستند. متخصصان با مشاهده فرصت های شغلی در سایت ایران تلنت می‌توانند یک قدم به شغل رویایی خود نزدیک‌تر شوند و کارفرمایان نیز به این افراد ماهر و توانا دسترسی داشته باشند.

در واقع می‌توان ایران تلنت را به عنوان کانال اصلی استخدام در بسیاری از شرکت‌های برجسته ایرانی و شرکت‌های بین‌المللی شناخت. ایران تلنت این فرصت را برای کارجویان فراهم کرده است که به راحتی و با رزومه‌ای که در آن به صورت آنلاین می‌سازند، هم برای استخدام در شرکت‌های داخل اقدام کنند و هم برای شرکت‌های بین‌المللی رزومه ارسال کنند.

افراد متخصص و جویای کار می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ایران تلنت رزومه خود را به صورت آنلاین و با استانداردهای بین‌المللی بسازند، از جدیدترین فرصت‌های شغلی باخبر شوند، آنها را با توجه به توانایی خود بسنجند و در نهایت رزومه خود را به صورت مستقیم برای مدیران شرکت‌های معتبر ارسال کنند.

تلنت کوچ

4rfgv

مطمئنا بدون داشتن سابقه کاری و تجربه، روند پیدا کردن کار سخت‌تر خواهد شد. البته باید بگوییم که این سختی را می‌توان با کارهایی آسان و حتی به صفر رساند.

فارغ‌التحصیلان و افرادی که سابقه کمتری دارند می‌توانند با مشاهده آگهی‌های استخدام در سایت تلنت کوچ برای استخدام شدن اقدام کنند و در صورت قبولی و استخدام، کار خود را آغاز کنند. با ساخت حساب کاربری و تکمیل رزومه خود در تلنت کوچ، به کارفرمایان اعلام می‌کنید که برای کار آماده هستید و همان فرد واجد شرایط برای فرصت‌های شغلی هستید.

وب‌سایت تلنت کوچ نیز مانند ایران تلنت، امکان ساخت رزومه به صورت آنلاین را برای کارجویان و متقاضیان فراهم کرده است و از طریق این وب‌سایت می‌توانید به راحتی رزومه خود را به صورت مستقیم برای شرکت‌ها ارسال کنید.

در واقع با تلنت کوچ می‌توانید مسیر شغلی خود را خیلی حرفه‌ای آغاز کنید و با انجام کارآموزی مسیر خود را برای ورود به شرکت‌های بزرگتر باز کنید.

این سه ابزار می‌توانند به عنوان موتور جستجوی شغلی برای شما عمل کنند و به راحتی می‌توانید تنها با چند کلیک برای استخدام در موقعیت‌های شغلی اقدام کنید. این دقیقا همان چیزی که فناوری برای ما مهیا کرده است و این ابزارهای آنلاین، کاریابی را به کاری آسان و در عین حال کاربردی تبدیل کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    افرادی که به دنبال کار پاره وقت و اینترنتی با درآمد خوب هستن پیام بدن تا بیشتر توضیح داده بشه
    کل کار از صفر تا صد آموزش داده میشه بصورت رایگان