کد مطلب: ۲۳۴۰۰۰

چین اقتصاد خود را در برابر تهدیدات تجاری آمریکا مقاوم‌‌سازی می‌کند

چین اقتصاد خود را در برابر تهدیدات تجاری آمریکا مقاوم‌‌سازی می‌کند

درپی تشدید جنگ تجاری بین دو کشور آمریکا و چین، مقامات چینی اعلام کرده‌اند اقتصاد این کشور به سمت مقاوم‌سازی و کاهش وابستگی به خارج حرکت می‌کند و اثرپذیری محدودی از جنگ تجاری خواهد داشت. حرکت کشورها به سمت مقاوم‌سازی اقتصاد یکی از نتایج تشدید استفاده از سیاست‌های حمایت‌گرایی از سوی دولت آمریکاست.

یک سیاستگذار ارشد اقتصادی چین گفت: این کشور برنامه‌ها و سیاست‌های متعددی برای مقابله با تنش‌آفرینی تجاری آمریکا، آماده کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یان پنگچن، سخنگوی کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین، در یک کنفرانس خبری گفت: تاثیر تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا بر اقتصاد کلان چین، محدود و قابل مدیریت است.

شینگ ژیانگ مقام عالی رتبه در دفتر ملی آمار چین نیز به این مساله واکنش داده و گفته است: مناقشه پکن و واشنگتن بر اقتصاد چین و چشم‌انداز توسعه در این کشور تاثیر نخواهد گذاشت. به گفتهٔ وی اقتصاد چین بسیار منعطف است و به راحتی می‌تواند با تغییرات وفق پیدا کند.

بنا به اظهارات مقامات رسمی چین، آمریکا قوانین تجارت بین‌الملل را نادیده گرفته است و همین امر منجر به مناقشهٔ تجاری بین دو کشور شده است.

حرکت کشورهای جهان به سمت مقاوم‌سازی بیشتر و کاهش وابستگی، نتیجه تشدید استفاده آمریکا از سیاست‌های حمایت گرایی است؛ در واقع دولت‌ها قصد دارند پیش از آنکه از اقدامات بعدی آمریکا ضربه ببینند، اقدامات لازم به منظور آماده سازی را انجام دهند.

تنش‌های تجاری به وجود آمده بین این دو اقتصاد بزرگ جهانی در حال افزایش است. تاجایی که ممکن است به یک جنگ تجاری تمام عیار تبدیل شود. این مساله می‌تواند منجر به آسیب به رشد جهانی و آشفتگی بازارها شود.

گفتنی است به تازگی آمریکا لیستی از کالاهای چینی منتشر کرده است و اعلام کرده قصد دارد تعرفه واردات این محصولات را افزایش دهد. این کالاها بیش از ۶۰ میلیارد دلار از صادرات چین به آمریکا را شامل می‌شوند. در مقابل کشور چین نیز لیستی از کالاهای آمریکایی منتشر کرد و این کشور را به اقدام متقابل تهدید نمود.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.