کد مطلب: ۳۰۳۸۱۳

نشست داستان یک کسب‌وکار عاشقانه/روایت کارآفرینی اجتماعی به سبک گلاب زهرا

نشست داستان یک کسب‌وکار عاشقانه/روایت کارآفرینی اجتماعی به سبک گلاب زهرا

داستان شکل‌گیری گلاب زهرا، یک داستان خاص، متفاوت و الهام‌بخش است. پیدایش گلاب زهرا، داستان شکل‌گیری یک کسب‌وکار عاشقانه است.

همایون صنعتی و خانمش شهیندخت صنعتی، در اواسط دهه 50 شمسی، به منطقه لاله زار کرمان آمدند و با تلاش و زحمت و عشق فراوان توانستند کشاورزی منطقه را از کشت خشخاش و تریاک به گل محمدی تغییر دهند و بنای یک کسب‌وکار اجتماعی و البته در کلاس جهانی را پایه‌ریزی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هم‌اکنون کارخانه گلاب زهرا یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحدهای صنعتی دنیا در زمینه تولید عرقیات گیاهی و اسانس به شمار می‌رود و یکی از صادرکنندگان عمده گلاب و روغن گل محمدی در جهان می‌باشد به‌طوری‌که اکنون ۵ درصد کل روغن گل دنیا را تولید می کند.

در این روزگار و در اواخر بهار که فصل گلاب‌گیری فرا می‌رسد فضای دلنشین و مناظری بدیع در منطقه لاله‌زار کرمان شکل می‌گیرد و عطر گل محمدی، این گیاه قانع و پر برکت در این خطه می‌پیچد تا یادآور دغدغه‌های زوجی بلندهمت یعنی آقای همایون صنعتی و خانم شهیندخت صنعتی باشد که یادگاری زیبایی برای مردمان این سرزمین به جا گذاشتند و سرانجام خود در کنار گلستان‌های عطرآگین و در خاک برکت خیز لاله‌زار آرام گرفتند.

در جلسه دهم مهر ماه که اولین جلسه از «سلسله نشست‌های توسعه پایدار برای ایران» است، ضمن نگاهی به مستند «بانوی گل سرخ»-ساخته مجتبی میرطهماسب که روایتی است از چگونگی پیدایش این کسب‌وکار عاشقانه-، با حضور مدیرعامل گلاب زهرا و یکی از همراهان زنده یاد همایون صنعتی و خانمشان، به بررسی ابعاد اجتماعی و متفاوت این کسب‌وکار اجتماعی پرداخته خواهد شد.

1 2 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.