کد مطلب: ۴۱۳۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کارنامه مالی دولت در نیمه نخست امسال چطور بود؟

کارنامه مالی دولت در نیمه نخست امسال چطور بود؟

عملکرد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت نشان می‌دهد این نهادها طی شش ماهه نخست امسال بیش از 869 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد کرده‌اند که که 90 درصد آن ناشی از درآمدهایشان بوده است.

بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت برای سال 1398 معادل 1277 هزار و 143 میلیارد تومان درنظر گرفته شد که طی شش ماهه نخست امسال حدود 68 درصد آن محقق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عملکرد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت نشان می‌دهد این نهادها طی شش ماهه نخست امسال بیش از 869 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد کرده‌اند که که 90 درصد آن ناشی از درآمدهایشان بوده است.

جزییات مصارف دولت نشان می‌دهد هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیشتر از درآمدهای آن بوده است.

هزینه‌ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در شش ماهه نخست امسال 823 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 38 هزار میلیارد تومان بیشتر از درآمد آنها بوده است.

5123

همچنین بر اساس این آمارها، شرکت‌های دولتی و بانک‌های وابسته به آن طی دوره مذکور بیش از دو هزار میلیارد میلیارد تومان مالیات پرداخته کرده‌اند که معادل 25 درصد درآمدهایشان بوده است.

شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در شش ماهه نخست امسال حدود 9 هزار میلیارد تومان ار بانک‌های داخلی و خارجی وام دریافت کرده‌اند و از سوی دیگر در همین دوره نیز حدود 1.5 هزار میلیارد تومان بازپرداخت وام بانکی (داخلی و خارجی) داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افتضاح