کد مطلب: ۱۸۴۴۱۰

کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از فردا

کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش غلظت آلاینده‌های کلانشهرها از فردا خبر داد و روند حرکت سامانه بارشی را در کشور تشریح کرد.

احد وظیفه ضمن پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم پایداری جو، هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که از روز فردا (۱۲ دی ماه) از غلظت آلاینده‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشوردر شمال غرب و به‌تدریج غرب کشور ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف شروع می‌شود.

وظیفه گفت: در برخی مناطق از جنوب غرب و غرب کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت مناطقی از شمال شرق کشور را فرامی‌گیرد.

به گفته وظیفه، این سامانه روز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور سبب ابرناکی بارش باران و برف و وزش باد و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت امروز و طی فردا در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: اواخر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: فردا آسمان تهران ابری در بعضی ساعات بارش باران، در بعدازظهر نیمه ابری، همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.